Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 11. august 2005 #1 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv.. her er tiltakene: -Jeg jogger ca 5 km hver dag -Kuttet ut brus og snop -Spiser faste måltider hvor jeg kutter ut smør, fløte, har bare bittelitt saus på poteta under middag o.l. Spiser frukt som mellommåltid, havregrøt med banan til frokost. -Volleyball-trening 4 timer i uka Jeg har ikke mulighet til å trene mer enn dette pga heltidsstudie + jobb 5 dager i uken, jeg vil heller ikke starte på en karbo-fri-diett, eller noe lignende.. Etter at jeg ble sammen med min kjære for 2,5 år siden har vi begge lagt på oss ganske mye, grunnet mange kosekvelder med god mat, smågodt og potetgull.. Jeg hater å se ut som jeg gjør nå. Er det håp for meg, å kunne gå ned noen kg med dette opplegget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #2 Del Skrevet 11. august 2005 Tror absolutt du vil kunne miste noen kg med dette oppleget. Men hva med å lure inn noen styrke-økter? Stykrtrening gir muskler. Muskler forbrenner energi... Og git bedre fasong.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. august 2005 #3 Del Skrevet 11. august 2005 har tenkt på det skjønner du.. men det må bli hjemme på stuegulvet i såfall.. Har verken tid eller penger til å starte på helsestudio selv om jeg syns det er gøy. Må prøve å sette sammen et stuegulv-program i tillegg... Forslag? =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljemor Skrevet 11. august 2005 #4 Del Skrevet 11. august 2005 Pilates! Jeg har tatt øvelser med en slik video fem ganger denne uken. Jeg merker det foreløbig bare på smidigheten og i magen (er kjempestøl i den), men jeg håper at både vekt og kroppsform skal bedre seg. Også er det gøy! Det sies at om en gjør det om morgenen fordobler forbrenninga seg også, men det er jeg usikker på om stemmer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. august 2005 #5 Del Skrevet 11. august 2005 er det no' i de piltes-greiene da? trengs det noe utstyr? matte f eks..? vet liksom ikke helt om jeg har tro på stillestående/sittende trening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #6 Del Skrevet 12. august 2005 Pilates! Jeg har tatt øvelser med en slik video fem ganger denne uken. Jeg merker det foreløbig bare på smidigheten og i magen (er kjempestøl i den), men jeg håper at både vekt og kroppsform skal bedre seg. Også er det gøy! Det sies at om en gjør det om morgenen fordobler forbrenninga seg også, men det er jeg usikker på om stemmer. Lykke til! ← Det er BARE tull. Mulig at man kan bli litt strammere av å trene masse pilates, men man vil ikke gå ned et gram i vekt om man ikke begynner å spise færre kalorier. For pilates i seg selv vil ikke forbrenne noe særlig. Ikke tro på alt de sier på Tv-shop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 12. august 2005 #7 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg syntes opplegget ditt hørtes kjempebra ut Sliter selv med noen kilo for mye(sånn ca 20 kg etter svangerskap) Og da jeg bare kutta ut brus og gikk turer begynte vekta å gå nedover!! Ønsker deg lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 #8 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg syntes opplegget ditt hørtes kjempebra ut Sliter selv med noen kilo for mye(sånn ca 20 kg etter svangerskap) Og da jeg bare kutta ut brus og gikk turer begynte vekta å gå nedover!! Ønsker deg lykke til!!! ← Velkommen hit glitter. Fint at du kom hit til kg. klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 #9 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har også masse kilo for mye som ikke vil bort. Men det er kanskje ikke så rart siden jeg ikke klarer meg uten sjokolade trøstinga mi. Flott at du klarer å kutte ut brus. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 12. august 2005 #10 Del Skrevet 12. august 2005 Til trådstarter: 5 km jogging per dag og fire treningsøkter i uka blir jo en del trening til sammen. Jeg sitter og tenker at det kansje er lurt å spise litt mer protein enn man ellers ville gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Kasandra* Skrevet 12. august 2005 #11 Del Skrevet 12. august 2005 Gratulerer med "å ha kommet i gang"! Det er viktig å ha varierende mosjon når man skal gå ned i vekt. Så derfor bør du gjøre noen fornadringer etterhvert. Det er fordi kroppen blir vant til å gjøre akkurat den treningen og etterhvert blir det ikke noe særlig utfordring for kroppen og du bruker dermed mindre energi-når man ønsker og ned i vekt er det jo smartest å bruke mest mulig energi. MEN om du liker å løpe kan du jo variere løpingen. Eks: Intervall-trening, løping i terreng,løpe på vanlig vei, løpe i oppoverbakker, hinderløype osv... Vollyball trening er BRA trening hvor du får brukt hele kroppen og det er gøy når man er flere sammen. Da er det også vanskeligere for deg å sluntre unna... Styrketreningsøvesler kan du fint gjøre hjemme i stua. Bruk for eks brusflasker fylt med vann som vekter. Når man får mer muskler vil man få høyere forbrenning og kroppen vil se mer atletisk og fast ut! Om du lett for muskler,så sats på mange repetisjoner med mindre belasting. Ikke tren styrke hver dag. Legg helst også inn noen hviledager ellers i treningsprogrammet ditt også. Ta deg for eks en gårtur på "hviledagen"... Frokosten din høres veldig bra ut. Havregrøt er noe av de beste å spise om man vil ned i vekt fordi man blir ordentlig mett på få kalorier. Havregryn inneholder godt med både karbohydrater og protein. Det er ikke alltid lurt å spise frukt som mellom-måltid om det er det eneste man spiser. Frukt inneholder en del karbohydrater som kan gjøre det sulten etter litt og gi svingninger i blodsukkeret. Fint at du har kuttet ned på godt og brus som inneholder mye kalorier uten at man blir mett-og heller ikke får tilført noen næringsstoffer. Om du har spist en del usunt før,vil du merke det fort på kroppen etter at du har sluttet. Gjør det som en vane og ty til vann eller en gulrot om du blir litt sulten "når du ikke skal"-husk å ha med deg på jobb osv. Ha for eks alltid salat, rotgrønnsaker eller belggrønnsaker til middag istedet for/kutt ned på bruken av pasta,ris og sauser. Velg magert kjøtt og fisk som gir godt med proteiner-og som du blir mett av. Så oppsumert: Tren variert-noe du synes er gøy og som forbrenner masse kalorier(siden du ikke har mye tid til å sette av til trening). Spis variert: grovt brød, magert kjøtt, fisk, kornprodukter, (grove) grønnskaker,magert pålegg(kot skinke...)osv. Håper jeg hjalp deg med noen tips! Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå