Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til dere som er medlemer i KLP som har boliglån og husforsikring.jeg har lest lite men vil vite fra deres erfaringer. Jeg vil søke lån og husforsikring hos dem. 

1.Er det billigere rente for medlemer  ifh til de andre långivere? Hvor mye % nominell rente betaler du? 

2.Er det billigere  husforsikring? 

3.Hvordan er kundeservice? Er du fornøyd? 

4.Hvordan er med de andre forsikringene hos KLP? 

5.Hva er fordelene som KLP medlem? 

Takk for svar!!! 

Endret av byh1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe rart at du ikke får svar på dette spørsmålet, men jeg kan prøve å svare. Ta heller å still litt enklere/færre spørsmål om gangen. Mye av dette står på KLP sine nettsider så du kunne vel ærlig talt tatt deg en titt. Det er også ikke så relevant for alle, da jeg har bestemt alder, bolig etc som andre kanskje ikke har.

1.Er det billigere rente for medlemer  ifh til de andre långivere? Hvor mye % nominell rente betaler du? 

Ja, jeg er:

* Medlem

* Under 35 år

* Bolig med energimerke B eller bedre

Da kvalifiserer jeg til grønt boliglån ung medlem, og det gir en nominell rente på 1,45%. Dette er ikke den beste renten du kan få, men jeg fikk så god behandling av KLP pluss at jeg er rimelig sikker på at det er blant de beste. Betalte heller ikke noe for etablering, kun 35kr mnd i terminomkostninger. Fornøyd.

2.Er det billigere  husforsikring? 

Her må du nesten be om et tilbud, de har en digital løsning på mine sider hvor du kan regne ut pris. Nesten alle forsikringsselskaper sender skadetaksering fra https://recover.no/ Under de som de har samarbeid med står det "If, Tryg, KLP, Eika, Gjensidige, Frende, Fremtind, etc." Regn derfor med å få nesten samme løsning uansett hvor du plasserer forsikringen, men unntak av vilje til kundebehandling og utbetaling av penger.

Jeg bor i blokk så sameiet står for forsikringen av fellesarealene. Det eneste jeg trenger er en forholdsvis OK forsikringssum av innbo, som f.eks. ved totalskade vann ved feil på sprinkleranlegg eller at alt brenner vil kunne dekke alle tapene mine.

3.Hvordan er kundeservice? Er du fornøyd? 

Veldig fornøyd. Fikk egen rådgiver hos KLP for boliglån som svarer innen 1-2 virkedager på meldingsløsningen i nettbanken. Kan også ringe inn gjennom tlf. innenfor arbeidstid, noe jeg har benyttet meg av.

4.Hvordan er med de andre forsikringene hos KLP? 

Greie forsikringer. Som medlem får du noe rabatert pris kontra andre kunder. Har hørt du må være sykepleier for å få "det beste tilbudet", men det vet jeg ikke noe mer om da jeg ikke er sykepleier.

5.Hva er fordelene som KLP medlem? 

Tja, jeg er ikke akkurat en selger. Når jeg var i tenårene så husker jeg at jeg måtte betale for å ta ut penger i minibank og fikk store påslag på valuta når jeg var i utlandet. Da hadde jeg Sparebank1 Nord-Norge.

Med KLP så fikk jeg faktisk helt gratis debetkort. Og med det så mener jeg ingen årsavgift og avgiftsfrie uttak. Renten var også betydelig bedre enn hva SB1 kunne tilby, med mindre jeg var medlem av en fagforening som ikke ga mening på min arbeidsplass (LO stiller meget svakt hvor jeg jobber, men blir trolig NITO-medlem senere). Jevnt og trutt så har jeg fått en meget god opplevelse av KLP.

Jeg vil uansett råde deg til å gå for det beste tilbudet du finner - lojalitet lønner seg aldri. Personlig er jeg overbevist om at boliglånsrenten vil være blant de laveste over tid. Jeg er godt fornøyd med medlemstilbud som billigere banktjenester, forsikringer, offentlig tjenestepensjon, litt uførepensjon, etc. Mobilbanken deres fungerer også ypperlig godt nok for mitt forbruk, jeg har hatt en bank med helt forferdelig nettbank før så dette er et pluss. På KLP kan jeg bruke fingeravtrykkleseren for å bekrefte min identitet og så flytte penger mellom egne konti med et par trykk.

Anonymkode: 45098...449

Skrevet

Tusen takk. 

Veldig godt beskrivelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...