Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken dokumentasjon trenger NAV?

Nå har jeg vedlagt all informasjon om diagnose og utredninger fra lege og spesialister, nå spør de også etter karakterutskrift, er det noe de skal ha?

Har forståelse for at de trenger alt av informasjon, men det er snakk om en gjennomgripende utiklingsforstyrrelse så det sier seg selv at den dessverre er livslang og ikke noe man bare kan behandle, mye problemer og lidelser pga denne diagnosen oppgjennom årene, og så spør de etter en karakterutskrift...

Anonymkode: 4c57e...27d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De skal vurdere alvorlighetskravet, og hvordan du gjorde det på skolen belyser jo hvor alvorlig utviklingsforstyrrelsen din er. Du må ikke levere det, men hvis de mener de mangler dokumentasjon kan det hende du får avslag.

Anonymkode: 366b1...4cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut at karakterer skulle ha noen betydning, det sier jo ingenting om inntektsevne.

Anonymkode: 788b6...ba0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro de ønsker å bruke det i forbindelse med vurdering av uføretidspunktet. Hvis karakterene dine viser seg å være langt lavere enn hos friske, jevnaldrende vil jo det peke i en veldig tydelig retning. 

Anonymkode: ddb07...570

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vil tro de ønsker å bruke det i forbindelse med vurdering av uføretidspunktet. Hvis karakterene dine viser seg å være langt lavere enn hos friske, jevnaldrende vil jo det peke i en veldig tydelig retning. 

Karakterene er gjennomsnittelige, en utviklingsforstyrrelse som autisme er medfødt der det er det sosiale som er hemmede og andre forhold, derfor blir ikke karakterer målbare, det er en alvorlig diagnose.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karakterutskrift for å påvise autisme forstyrrelse ???

Anonymkode: 607ad...2ec

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, det hørtes merkelig ut. Da jeg søkte ufør hentet NAV inn all dokumentasjon, jeg leverte aldri fra meg noe. Selv ikke vitnemålet, da jeg gjorde ferdig en bachelorgrad i AAP-tiden.

Jeg fikk kopi av et par brev i posten, brev med forespørsel om uttalelse fra fastlege og andre helseinstanser, men utover det sto NAV selv for innsamling av all dokumentasjon. Det er ikke mer enn litt over et år siden heller.

Anonymkode: 30d32...db5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nav bruker vel fortsatt  IQ-test for å teste intelligens?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Karakterutskrift for å påvise autisme forstyrrelse ???

Nei, der foreligger det skikkelige rapporter som det skal, det var også papirer vi måtte få tak i og levere selv.

AnonymBruker
Skrevet

Nav bruker vel fortsatt  IQ-test for å teste intelligens?

Det vet jeg faktisk ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, det hørtes merkelig ut. Da jeg søkte ufør hentet NAV inn all dokumentasjon, jeg leverte aldri fra meg noe. Selv ikke vitnemålet, da jeg gjorde ferdig en bachelorgrad i AAP-tiden.

Jeg fikk kopi av et par brev i posten, brev med forespørsel om uttalelse fra fastlege og andre helseinstanser, men utover det sto NAV selv for innsamling av all dokumentasjon. Det er ikke mer enn litt over et år siden heller.

Anonymkode: 30d32...db5

Ja, det jeg synes det høres merkelig ut og er vel derfor jeg spør her om hva som er vanlig, takke for alle svar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De skal vurdere alvorlighetskravet, og hvordan du gjorde det på skolen belyser jo hvor alvorlig utviklingsforstyrrelsen din er. Du må ikke levere det, men hvis de mener de mangler dokumentasjon kan det hende du får avslag.

Anonymkode: 366b1...4cf

Hvordan du gjorde det på skolen belyser ikke hvor alvorlig utviklingsforstyrrelsen er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres merkelig ut at karakterer skulle ha noen betydning, det sier jo ingenting om inntektsevne.

Anonymkode: 788b6...ba0

Enig. Jeg fikk 6 i alle fag på vgs. Uten å lese til prøver (bortsett fra én prøve). Jeg hadde panikkanfall på toalettet minst 3 ganger i uken. Alle lærerne kunne skrive under på at jeg sleit sosialt og med meg selv. Psykologen kan gjøre det samme. 
Ikke alle som sliter psykisk er urenslige, har dårlig hygiene og stryker på skolen. Jeg kunne forsøke å ta mitt eget liv den ene dagen, for så å møte opp på skolen neste dag og fikk 6 på en prøve. 

Dessuten så har jeg ikke måte sendt inn noe som helst av attester og papirer. All legeerklæring og slikt har NAV selv etterspurt til rette folket. 

Anonymkode: 3fb4d...6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Jeg fikk 6 i alle fag på vgs. Uten å lese til prøver (bortsett fra én prøve). Jeg hadde panikkanfall på toalettet minst 3 ganger i uken. Alle lærerne kunne skrive under på at jeg sleit sosialt og med meg selv. Psykologen kan gjøre det samme. 
Ikke alle som sliter psykisk er urenslige, har dårlig hygiene og stryker på skolen. Jeg kunne forsøke å ta mitt eget liv den ene dagen, for så å møte opp på skolen neste dag og fikk 6 på en prøve. 

Dessuten så har jeg ikke måte sendt inn noe som helst av attester og papirer. All legeerklæring og slikt har NAV selv etterspurt til rette folket. 

Så noen som har noen tanker om hvorfor de stadig krever mer tilleggsinformasjon av oss som vi selv må levere? det må vel være en fornuftig forklaring på dette. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er det snakk om en utredning i tildlige barneår, autisme er medfødt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så noen som har noen tanker om hvorfor de stadig krever mer tilleggsinformasjon av oss som vi selv må levere? det må vel være en fornuftig forklaring på dette. :)

tenker her må det være en feil eller en lat saksbehandler. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...