Gå til innhold

Dyre designvesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig opptatt av å finne den riktige veska, men det har lite å si hvem som har designet den.  Jeg har ingen interesse av å samle på designervesker (selv om jeg har noen), men jeg vil ha et utvalg av vesker jeg synes er fine.  Jeg bruker dem på samme måter som smykker, de skal være et tilbehør som høyner antrekket 😊  Jeg kunne aldri brukt en månedslønn eller mer på en veske, men jeg har flere ganger trålet vintagebutikker og Finn på jakt etter en spesiell modell til en overkommelig pris.  Alle veskene jeg kjøper er av god kvalitet, selv om de ikke er spesielt dyre. -Og jeg ville aldri kjøpt en veske i liksom-skinn til 300 kroner.... 😄

Anonymkode: 5280f...f50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2021 den 2.26):

Jeg ønsker å høre noens  meninger på det å kjøpe dyre designvesker. Som LV, Hermes, Chanel, Gucci ol! Jeg kan ikke si jeg ser helt poenget med å gi så mye penger for en designveske, da det ikke har noen bedre praktisk funksjon enn en normalt kostbar veske. En jakke derimot med god kvalitet er jeg mer åpen for å bruke mer penger på av den grunn at jeg ikke liker fryse :)  Så hva er så grunnen til at mange bruker masse masse penger på designvesker?

Anonymkode: 5048e...130

Det blir vel som med biler. Du får helt ok funksjonelle biler til en mye billigere penge en svære SUVer. Likevel vil noen betale svære summer for en bestemt type som de synes er stilig.

Selv gidder jeg ikke bruke ekstra penger på noen av delene.

Anonymkode: 593c0...154

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så for deg er biler mer verdt enn vesker. Da er det slik. 

Selv forstår jeg virkelig ikke vitsen med "egenskaper" ved en bil, utover at den er trygg, driftssikker, og tar meg fra A til B. 

Forøvrig har ingen av veskene mine stor logo. Og alle er av ekstremt god kvalitet, og vil være like fine om 50+år. I motsetning til Teslaen din. 

Anonymkode: 96526...238

Jeg har ingen Tesla, men jeg har en billig veske til et par hundre kroner som jeg kjøpte for 35 år siden som er like fin selv etter mye og hard bruk.

Anonymkode: de7cc...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenker folk slik enda? Trodde det var mest på nittitallet/begynnelsen på totusentallet da det vrimlet at fake LV, gjerne kjøpt fra gateselger i tyrkia. LV er verken dyrt, eller status, så hvofor skulle man gå med fake? 

Anonymkode: cda2f...b88

Fordi det er vanskelig å tro på at noen faktisk bruker såpass mye penger på akkurat denne harry LV 😂

Anonymkode: dfa63...736

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bruker ikke LV fordi det gir status, og jeg bryr meg overhodet ikke om folk tror det er fake eller ikke. Jeg bruker dem fordi jeg liker dem og synes de er fine. 

Anonymkode: f26d2...98f

Rekk opp hånden de som ikke helt kjøper det utsagnet 😜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tro hva du vil :) Det er ofte umulig å se forskjellen på fake og ekte (med mindre man studerer sømmer osv.), så hvis jeg hadde gått rundt og vært redd for at folk skulle tro det var fake, hadde jeg ikke kjøpt akkurat LV. Fordi mange tror vesker av det merket er fake. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen interesse for vesker i det hele tatt, for meg er de kun et nødvendig onde for å ha med meg saker og ting.

Men jeg skjønner at andre har andre interesser, og så lenge de bruker sine egne penger og ikke mine så bryr jeg meg ikke.

Anonymkode: dcd68...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så du... går i grå klær fra Freetex, har en rimelig bruktsykkel, har kun møbler og belysning fra IKEA eller finn, bruker aldri smykker? 

Ingenting det er lagt litt ekstra i? 

Eller er du en av disse superidealistiske personene som gir alle pengene til veldedighet? 

Anonymkode: 96526...238

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tro hva du vil :) Det er ofte umulig å se forskjellen på fake og ekte (med mindre man studerer sømmer osv.), så hvis jeg hadde gått rundt og vært redd for at folk skulle tro det var fake, hadde jeg ikke kjøpt akkurat LV. Fordi mange tror vesker av det merket er fake. 

Jeg så en LV veske som skulle liksom være lik en annen veske jeg har Alma (vernis, litt usikker på om det er riktig skrevet), men man kunne tydelig se at den var fake. Den var bare så dårlig laget, enda eieren insisterte på at den var ekte.

Anonymkode: aa3a7...c6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 1/5/2021 at 2:52 AM, AnonymBruker said:

Mange kjøper for å selge det med fortjeneste igjen etter noen år ☺️ Leste om ei som tjente 1,6 mill på ei Chanel veske 🙈

Anonymkode: 48970...0f1

Ja, det finnes muligheter for å se det som investering. Akkurat som med kunst og gamle biler. MEN da skal man vite hva man gjør. Det holder ikke å bare kjøpe hva som helst og tro man lett skal få tilbake pengene med en bonus på toppen. Vesker er et tapsprosjekt for nesten alle.

Anonymkode: 6ac25...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg så en LV veske som skulle liksom være lik en annen veske jeg har Alma (vernis, litt usikker på om det er riktig skrevet), men man kunne tydelig se at den var fake. Den var bare så dårlig laget, enda eieren insisterte på at den var ekte.

Anonymkode: aa3a7...c6e

Ja, noen er helt elendige. Men svigermoren min kjøpte en på et marked i Sør-Korea, som man må undersøke nøye for å se at den er fake. Har sett på sømmer og sammenlignet den med min, og de er veldig like. Stor forskjell altså 😊 

Skrevet

Synes folk skal bruke pengene sine på ting de er interessert i så lenge de faktisk har råd til det. Noen av designerveskene er jo svært godt håndverk og holder seg godt lenge, mens noen er overpriset i forhold til kvalitet. 
Jeg har en ganske liten garderobe i forhold til mine venner, men halve garderoben er av det dyre slaget, klassiske solide plagg og vesker som kan brukes i mange år. Har også kun en klokke. Den var dyr, men har holdt seg godt i snart 6 år.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...