Gå til innhold

Dyre designvesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er en av tingene (noen) kvinner bruker penger på som jeg ikke engang gidder å prøve å forstå. Det blir i samme kategori som botox, silikon og andelepper, altså uforståelig.

Anonymkode: 791ab...e4e

Jeg har verken Botox, silikon eller andelepper. Bruker ingen av delene, men regner med du bruker penger på ting jeg heller ikke gidder å forstå. 

Men gidder heller ikke å dømme noen for de. Tenker at så lenge man har råd, så hvorfor ikke?

Anonymkode: aa3a7...c6e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje den ble kjøpt brukt :) 

Anonymkode: 5048e...130

Veldig billig til å være brukt også, altså😊 

• Liker 1
Skrevet

Skal svare deg helt dønn ærlig på spørsmålet ditt TS. Nå skal det sies at jeg ikke har vesker i prisgruppen til Hermes, men jeg har 7 vesker som ligger på 14-27.000. 
Jeg har ikke kjøpt dem for kvaliteten sin skyld som jeg ser flere her nevner. For meg er det en stor interesse, og jeg samler på dem slik som folk gjør med frimerker eller lignende. Jeg kjøper dem fordi jeg synes dem er flotte og jeg kommer til å like dem i mange år fremover også. Går jeg lei så selges det bare. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ønsker å høre noens  meninger på det å kjøpe dyre designvesker. Som LV, Hermes, Chanel, Gucci ol! Jeg kan ikke si jeg ser helt poenget med å gi så mye penger for en designveske, da det ikke har noen bedre praktisk funksjon enn en normalt kostbar veske. En jakke derimot med god kvalitet er jeg mer åpen for å bruke mer penger på av den grunn at jeg ikke liker fryse :)  Så hva er så grunnen til at mange bruker masse masse penger på designvesker?

Anonymkode: 5048e...130

Jeg har aldri skjønt det, syntes ofte designervesker ser så stygge ut i tillegg så når venner er så stolte over de dyre veskene så må jeg holde meg fra å si hva jeg egentlig syntes om de.

Anonymkode: 4c18c...629

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Eneste dyreste vesken jeg har kostet 1399,- og er av merket Gucci. Kjøpte den fordi jeg likte den. Jeg kunne nok strukket meg til max 3000,- for en veske, da skulle jeg virkelig elska den før jeg kjøpte den å! 

Anonymkode: 6262e...37c

Gucci veske til 1399,-👀👀👀? Sikker på at det ikke var en Guess veske🤭

Anonymkode: 26293...287

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når og hvor bruker dere disse dyre designerveskene?

Jeg liker godt vesker, men hadde ikke følt meg komfortabel med å gå rundt med noe så dyrt i hverdagen. Det er jo heller ikke noe gøy og bare ha det liggende hjemme. Ville heller brukt sånne summer på noe som lå inni veska.

Anonymkode: 0edcd...a98

Jeg bruker mine hele tiden. Den ene LV-en (speedy bandouliere) er bruksveska mi som jeg alltid går med. En annen (LV neverfull) brukte jeg mens jeg studerte. Skal være ærlig å si at de tynne stroppene ikke tålte Norges Lover sånn kjempebra, så den har revna bittelitt. Men det er sånt som skjer, nå bruker jeg den når jeg drar på stranda 😄 Og så har jeg en LV bucket bag til når jeg skal på noe på jobb hvor jeg trenger papirer, laptop osv. 

Anonymkode: f26d2...98f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri skjønt det, syntes ofte designervesker ser så stygge ut i tillegg så når venner er så stolte over de dyre veskene så må jeg holde meg fra å si hva jeg egentlig syntes om de.

Anonymkode: 4c18c...629

Tipper vennene dine holder seg fra å si negative ting om ting du og kjøper😉

(Synes det er morsomt når folk kommenterer «jeg har ikke skjønt det» vedrørende en anskaffelse andre har gjort. Det handler enkelt og greit om ulik interesse og prioriteringer.)

Anonymkode: f581c...598

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (På 5.1.2021 den 10.45):

Jeg synes det ofte virker som det er ganske harry folk som bruker dyre vesker. En del av de synes jeg også er ganske stygge (veskene altså). Spesielt de med store logoer.

Enig. 

Anonymkode: dfa63...736

AnonymBruker
Skrevet
snipp80 skrev (15 timer siden):

Ja føler det liksom blir litt sånn "Se på meg"  jeg har dyr veske :P

Spesielt LV vesker når folk rundt deg tror at den er fake uansett 

• Liker 3
Skrevet

Man har jo ulike interesser, da. Noen liker dyre vesker, andre liker dyre sko, andre bruker mye penger på skjønnhetsbehandlinger, dyre klær eller annet. Og noen bruker mye penger på alt dette.

• Liker 2
Skrevet

Blir jo like dumt som å si at du ikke forstår hvorfor noen kjøper en dyr bil når du like greit kommer deg fram med en gammel bil, eller kjøper et dyrt og flott hus. Det kommer an på interesser og preferanser ganske enkelt. Noen liker vakre ting, andre bryr seg ikke. Du bruker sikkert penger på ting som andre ikke ville gjort også 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Junine skrev (10 timer siden):

Veldig billig til å være brukt også, altså😊 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gucci veske til 1399,-👀👀👀? Sikker på at det ikke var en Guess veske🤭

Anonymkode: 26293...287

Absolutt ikke umulig. Selv har jeg en Chanel veske i lammeskinn som jeg i sin tid betalte 1200,- for (brukt. Og ja, den er ekte ;)) De fleste designermerker har innført store prishopp i de senere år, og for en del år siden var dollarkursen nede på under 5 kr. Da var det mulig å gjøre gode kupp. :) 

Selvsagt er veska jeg nevner her vintage fra 80-tallet, og en modell som ikke var særlig populær da jeg kjøpte den (eller nå, for den saks skyld. Ikke at det er relevant siden jeg har prestert å miste den under flytting for noen år siden 🤦‍♀️)

Når det gjelder trådens tema så skjønner jeg heller ikke helt poenget med dyre vesker, men da jeg var ung var jeg temmelig opptatt av designervesker og sko. Nå som jeg er en del eldre så bruker jeg heller pengene mine på dyre klær. :fnise: Da jeg var ung gikk jeg i klær fra kjedebutikker og CL-sko og designervesker. 🤪 Nå går jeg kledd i Prada, Missoni, Gucci, Zimmermann osv., og skoene er fra Ecco og veska er ei bleieveske i skinn. :fnise: 

Anonymkode: b7fe1...152

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Absolutt ikke umulig. Selv har jeg en Chanel veske i lammeskinn som jeg i sin tid betalte 1200,- for (brukt. Og ja, den er ekte ;)) De fleste designermerker har innført store prishopp i de senere år, og for en del år siden var dollarkursen nede på under 5 kr. Da var det mulig å gjøre gode kupp. :) 

Selvsagt er veska jeg nevner her vintage fra 80-tallet, og en modell som ikke var særlig populær da jeg kjøpte den (eller nå, for den saks skyld. Ikke at det er relevant siden jeg har prestert å miste den under flytting for noen år siden 🤦‍♀️)

Når det gjelder trådens tema så skjønner jeg heller ikke helt poenget med dyre vesker, men da jeg var ung var jeg temmelig opptatt av designervesker og sko. Nå som jeg er en del eldre så bruker jeg heller pengene mine på dyre klær. :fnise: Da jeg var ung gikk jeg i klær fra kjedebutikker og CL-sko og designervesker. 🤪 Nå går jeg kledd i Prada, Missoni, Gucci, Zimmermann osv., og skoene er fra Ecco og veska er ei bleieveske i skinn. :fnise: 

Vintage Chanel er gjerne dyrere enn nye. Troooor du har blitt lurt..

Anonymkode: 04f86...ce7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vintage Chanel er gjerne dyrere enn nye. Troooor du har blitt lurt..

Anonymkode: 04f86...ce7

Det kan du faktisk få tro hva du vil om :) Hadde autentisering av vesker og sko fra et lite utvalg merker, deriblant Chanel, som hobby i min ungdom, og har også fått veska autentisert på TpF i sin tid. 

Jeg er såpass gammel at jeg fortsatt husker tiden da man kunne få en 2.55 for 14-15 000,- (pluss evt. toll, dersom man var uheldig på grensa) ;) 

Skrevet

Jeg ser på vesker på samme måte som smykker, det brukes som tilbehør. Noen er dyre andre er billige noen er billige og fine og brukes (ofte) i kort tid, noen er dyre og klassiske og kan brukes lenge. Noen (vesker og smykker) er også knalldyre og dritharry. Både vesker og smykker kan ha stor verdi ved videresalg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Witchita skrev (2 timer siden):

Man har jo ulike interesser, da. Noen liker dyre vesker, andre liker dyre sko, andre bruker mye penger på skjønnhetsbehandlinger, dyre klær eller annet. Og noen bruker mye penger på alt dette.

Og mange av oss bruker ikke penger på noe sånt fordi vi ser på det som ren idioti.

Anonymkode: de7cc...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hva det er med folk som kun ser sin egen nese. 

Jeg ser på vesker som smykker, et pent plagg, høye hæler. En måte å føle seg velstelt og pen på. De er en hobby, og en interesse. Og jeg får en god lykkefølelse hver gang jeg ser på en av veskene mine.

Bil derimot, den trenger bare være OK, og ta meg fra a til b. Bil interesserer meg null niks. Kunne fint kjøpt meg Tesla X kontant (og vil jo påstå det er et mer synlig og prangende statussymbol enn en veske), men det er helt uvettig pengebruk for meg for et fremkomstmiddel. 

Ei venninne har ski som en stor interesse, jeg tror hun raskt bruker 50 000 i året. Men kritisere veskene mine, det klarer hun likevel... 

Lånet er nesten nedbetalt. ASK og pensjonssparing er god og rund. Så da bruker jeg penger på det som gir meg mest glede :)

Anonymkode: 96526...238

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når og hvor bruker dere disse dyre designerveskene?

Jeg liker godt vesker, men hadde ikke følt meg komfortabel med å gå rundt med noe så dyrt i hverdagen. Det er jo heller ikke noe gøy og bare ha det liggende hjemme. Ville heller brukt sånne summer på noe som lå inni veska.

Anonymkode: 0edcd...a98

I jobbsammenheng. Har dresscode, så veskene passer til antrekket. Og kjører bil fra dør til dør, så ingen risiko å flashe eller få ødelagt på buss, eller i regnet. 

På middager. Representasjon. Og venninnemiddager. Eller middagsbesøk. Julebord (holder ikke på med rølp), teater og konserter (de mer formelle). 

På reise. Her er LV samlingen min hyppig i brus. De tåler absolutt alt. Tror LV Neverfull har blitt dyttet opp i tusenvis av bagasjehyller, eller under setet foran, uten en eneste skramme. Og LV bagen har til og med vært i bagasjerommet og bagasjebrettet en god del ganger. 

På vanlige handleturer er jeg faktisk en "lommene rommer alt" person. Eller hiver nøkler og telefon i bærenettet, så her har jeg aldri med veske. 

På tur til utlandet får veskene (unntatt LV) være igjen hjemme, med unntak av noen jeg har i mellomklassen som jeg ikke er så redd for. Grunnen til det er at jeg ikke ønsker å flashe penger når jeg er på reise, da det alltid medfører en risiko. Lar ofte også en del av ringene mine, også forlovelsesringen, ligge igjen hjemme, særlig om reisen går til for eksempel enkelte land i Sør Amerika eller Afrika. 

Anonymkode: 96526...238

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange design vesker. De er av god kvalitet og holder seg godt i fargene. Jeg er veldig fornøyd med veskene mine. Jeg kjøper vesker for å beholde de, og selger dem ikke. Barna mine kan arve de om de ønsker det :) 

Anonymkode: 9cf4f...e24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spesielt LV vesker når folk rundt deg tror at den er fake uansett 

Det er nettopp det jeg også tenker. Man vet aldri om de er fake eller ikke, så det å ha en dyr veske gir utelukkende status i miljøer der folk ser nøye på veskene og i tillegg kan se om de er ekte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...