Gå til innhold

Dyre designvesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes LV fulle av logo er skikkelig stygge og de som flasher pengene sine slik har ofte tilhørende harry klesstil.

Det finnes uansett så mange fake vesker at jeg ikke skjønner hvorfor man gidder å kjøpe en ekte når ingen vet om den er det uansett.

En venninne har en ekte LV neverfull, men hun kler seg så harry at ingen tror den er ekte og da blir stilen hennes enda verre fordi folk i tillegg til å se at hun er harry tror at hun går rundt med fake veske. Det er jo veldig flaut.

Pluss at LV neverfull er en veske jeg forbinder med ungdomsskoleelever, eller VGS. Hvis liksom den kuleste jente i klassen får en slik veske til jul.

Som voksen må det være mulig å finne vesker som ikke er så... logoinfisert og flashy?

Anonymkode: dcaab...72f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og mange av oss bruker ikke penger på noe sånt fordi vi ser på det som ren idioti.

Anonymkode: de7cc...dbc

Hver sin lyst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spesielt LV vesker når folk rundt deg tror at den er fake uansett 

Anonymkode: dfa63...736

Tenker folk slik enda? Trodde det var mest på nittitallet/begynnelsen på totusentallet da det vrimlet at fake LV, gjerne kjøpt fra gateselger i tyrkia. LV er verken dyrt, eller status, så hvofor skulle man gå med fake? 

Anonymkode: cda2f...b88

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg kan, ganske enkelt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det finnes uansett så mange fake vesker at jeg ikke skjønner hvorfor man gidder å kjøpe en ekte når ingen vet om den er det uansett.

Så du gidder bare bruke mye penger når andre garantert kan se at du har brukt pengene? Som på en dyr bil? 

Selv er jeg mer avslappet til det. Bruker penger på det jeg liker, uavhengig av hva andre ser og tror. 

Anonymkode: 96526...238

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Det er nettopp det jeg også tenker. Man vet aldri om de er fake eller ikke, så det å ha en dyr veske gir utelukkende status i miljøer der folk ser nøye på veskene og i tillegg kan se om de er ekte. 

Jeg bruker ikke LV fordi det gir status, og jeg bryr meg overhodet ikke om folk tror det er fake eller ikke. Jeg bruker dem fordi jeg liker dem og synes de er fine. 

Anonymkode: f26d2...98f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du gidder bare bruke mye penger når andre garantert kan se at du har brukt pengene? Som på en dyr bil? 

Selv er jeg mer avslappet til det. Bruker penger på det jeg liker, uavhengig av hva andre ser og tror. 

Ikke meg du siterer, men selvsagt ikke på generell basis.

Men et produkt som disse veskene, er for veldig mange bare for å vise at de har råd til de. Er jo veldig mange andre fine vesker av god kvalitet som bare koster en tusenlapp eller to.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker ikke LV fordi det gir status, og jeg bryr meg overhodet ikke om folk tror det er fake eller ikke. Jeg bruker dem fordi jeg liker dem og synes de er fine. 

Anonymkode: f26d2...98f

Det er bra, siden andre i denne tråden kaller det billigvesker.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men selvsagt ikke på generell basis.

Men et produkt som disse veskene, er for veldig mange bare for å vise at de har råd til de. Er jo veldig mange andre fine vesker av god kvalitet som bare koster en tusenlapp eller to.

Og hva er en bil, tenker du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg synes LV fulle av logo er skikkelig stygge og de som flasher pengene sine slik har ofte tilhørende harry klesstil.

En venninne har en ekte LV neverfull, men hun kler seg så harry at ingen tror den er ekte og da blir stilen hennes enda verre fordi folk i tillegg til å se at hun er harry tror at hun går rundt med fake veske. Det er jo veldig flaut.

Pluss at LV neverfull er en veske jeg forbinder med ungdomsskoleelever, eller VGS. Hvis liksom den kuleste jente i klassen får en slik veske til jul.

Som voksen må det være mulig å finne vesker som ikke er så... logoinfisert og flashy?

Logo fins det i alle merker uansett om det er billig eller dyrt. 

Kate Middelthon bruker vesker med logo, men hun er vel harry også da🙄

Anonymkode: aa3a7...c6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En bil er et fremkomstmiddel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En bil er et fremkomstmiddel.

Nettopp.

Hvorfor finnes da Tesla, Audi og Porche? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp.

Hvorfor finnes da Tesla, Audi og Porche? 

Fordi det er biler med ulike egenskaper som folk etterspør. Hadde det kun vært statussymbol slik vesker er så hadde vi hatt drittbiler med store logoer på som kostet en formue.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi det er biler med ulike egenskaper som folk etterspør. Hadde det kun vært statussymbol slik vesker er så hadde vi hatt drittbiler med store logoer på som kostet en formue.

Så for deg er biler mer verdt enn vesker. Da er det slik. 

Selv forstår jeg virkelig ikke vitsen med "egenskaper" ved en bil, utover at den er trygg, driftssikker, og tar meg fra A til B. 

Forøvrig har ingen av veskene mine stor logo. Og alle er av ekstremt god kvalitet, og vil være like fine om 50+år. I motsetning til Teslaen din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Definisjonen på en Tesla med andre ord :ler: 

Folk får bruke pengene sine slik de vil. Om det er Hermes Birkin, Kvänum kjøkken, eller Tesla. 

Anonymkode: cda2f...b88

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er da ikke noe galt  i å kjøpe designervesker. Hvis man vil kjøpe kvalitet. Men er du litt smart og vil ha en litt dypere tanke bak kjøpet så ville jeg sjekket hvor vesken er laget. Endel av designerveskene er laget i Kina. For å maksimere profitt. De lager like høy kvalitet der under streng kontroll, men de som lager veskene får en veldig lav lønn. De designerveskene som derimot lages i Europa. Spesielt i Frankrike og Italia. Der får de som lager veskene brukbar lønn.

Føles ikke det bedre? Å kjøpe en dyr designerveske du vet de som laget den fikk en ok lønn. I Kina får de lav lønn. 

Anonymkode: 8b463...eef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bil er veldig mye mer enn en veske. To biler som er helt like utseendemessig  kan også koste helt forskjellig ut fra interiør, motor og annet utstyr som ikke synes utenfra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så for deg er biler mer verdt enn vesker. Da er det slik. 

Selv forstår jeg virkelig ikke vitsen med "egenskaper" ved en bil, utover at den er trygg, driftssikker, og tar meg fra A til B. 

Forøvrig har ingen av veskene mine stor logo. Og alle er av ekstremt god kvalitet, og vil være like fine om 50+år. I motsetning til Teslaen din. 

Ikke om du bruker vesken daglig. Grunnen til at mange holder lenge er at de brukes sjelden.

AnonymBruker
Skrevet

Brunello skrev (20 minutter siden):

Ikke om du bruker vesken daglig. Grunnen til at mange holder lenge er at de brukes sjelden.

LV Neverfull har vært i bagasjehyllen på fly 1000+ganger over 10 år. Og LV bagen min har vært i mange bagasjerom på fly, og bagasjebånd. Celine Luggage har fulgt meg på jobb sikkert 2000 ganger i samme periode. Chanel i kalveskinn tåler virkelig ikke så mye, men den har jeg brukt jevnlig (og forsiktig) i 15 år, og satser på 40+ gode år til med den. 

Hvorfor fortsetter alle som ikke er interessert i vesker å uttale seg i en slik tråd? Blir som at jeg skal gå inn i en tråd om fødsler og kun snakke om adopsjon, eller en tråd om Tesla for å argumentere med at Honda fungerer helt fint. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spesielt LV vesker når folk rundt deg tror at den er fake uansett 

Anonymkode: dfa63...736

Nå liker jeg ikke LV, så spiller forsåvidt ingen rolle. Men må si jeg forundrer meg over hvilke kretser du ferdes i, når det er vanlig å gå ut i fra at LV vesker er fake😂 Finnes da mange vesker som er dyrere enn disse LV veskene «alle» har, jeg vil ikke si det er spesielt eksklusivt!😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...