Gå til innhold

Dyre designvesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å høre noens  meninger på det å kjøpe dyre designvesker. Som LV, Hermes, Chanel, Gucci ol! Jeg kan ikke si jeg ser helt poenget med å gi så mye penger for en designveske, da det ikke har noen bedre praktisk funksjon enn en normalt kostbar veske. En jakke derimot med god kvalitet er jeg mer åpen for å bruke mer penger på av den grunn at jeg ikke liker fryse :)  Så hva er så grunnen til at mange bruker masse masse penger på designvesker?

Anonymkode: 5048e...130

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange kjøper for å selge det med fortjeneste igjen etter noen år ☺️ Leste om ei som tjente 1,6 mill på ei Chanel veske 🙈

Anonymkode: 48970...0f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange kjøper for å selge det med fortjeneste igjen etter noen år ☺️ Leste om ei som tjente 1,6 mill på ei Chanel veske 🙈

Anonymkode: 48970...0f1

Å herre! Ja det var litt av en avkastning 😮 hehe

Skrevet

Fordi det er gøy rett og slett. Har noen vintage fra Dior, og har noen fra LV. Sliter ut billige vesker, men de som er litt dyrere tar jeg bedre vare på :P De gjør meg glad i hverdagen helt enkelt, fordi jeg synes det er moro å bruke dem. De fra LV (2 stk) ble kjøpt etter å ha oppnådd egne økonomiske mål blant annet. Vintage Dior synes jeg er moro, fordi da er det ikke like mange som har lik veske. Alle har noe de liker å bruke penger på, for meg er det litt luksus i hverdagen jeg kan ha i mange år. For ordens skyld; jeg er klar over at jeg betaler for merket, men det skal sies at LV har en fantastisk kvalitet sammenlignet med billigere vesker ;) Når det kommer til vintage, er det også et helt annet håndtverk i veskene enn det man finner i butikkene i dag. Mine har vintage designer-vesker fra 70- og 80-tallet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker å høre noens  meninger på det å kjøpe dyre designvesker. Som LV, Hermes, Chanel, Gucci ol! Jeg kan ikke si jeg ser helt poenget med å gi så mye penger for en designveske, da det ikke har noen bedre praktisk funksjon enn en normalt kostbar veske. En jakke derimot med god kvalitet er jeg mer åpen for å bruke mer penger på av den grunn at jeg ikke liker fryse :)  Så hva er så grunnen til at mange bruker masse masse penger på designvesker?

Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Eneste dyreste vesken jeg har kostet 1399,- og er av merket Gucci. Kjøpte den fordi jeg likte den. Jeg kunne nok strukket meg til max 3000,- for en veske, da skulle jeg virkelig elska den før jeg kjøpte den å! 

Anonymkode: 6262e...37c

AnonymBruker
Skrevet
Jolene skrev (32 minutter siden):

Fordi det er gøy rett og slett. Har noen vintage fra Dior, og har noen fra LV. Sliter ut billige vesker, men de som er litt dyrere tar jeg bedre vare på :P De gjør meg glad i hverdagen helt enkelt, fordi jeg synes det er moro å bruke dem. De fra LV (2 stk) ble kjøpt etter å ha oppnådd egne økonomiske mål blant annet. Vintage Dior synes jeg er moro, fordi da er det ikke like mange som har lik veske. Alle har noe de liker å bruke penger på, for meg er det litt luksus i hverdagen jeg kan ha i mange år. For ordens skyld; jeg er klar over at jeg betaler for merket, men det skal sies at LV har en fantastisk kvalitet sammenlignet med billigere vesker ;) Når det kommer til vintage, er det også et helt annet håndtverk i veskene enn det man finner i butikkene i dag. Mine har vintage designer-vesker fra 70- og 80-tallet.

Mange gode poeng :) Gøy å høre hva andre tenker om det :)  Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
Jolene skrev (34 minutter siden):

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Eneste dyreste vesken jeg har kostet 1399,- og er av merket Gucci. Kjøpte den fordi jeg likte den. Jeg kunne nok strukket meg til max 3000,- for en veske, da skulle jeg virkelig elska den før jeg kjøpte den å! 

Jeg må si jeg ser begge sine poeng :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange gode poeng :) Gøy å høre hva andre tenker om det :)  Takk for svar!

Bare hyggelig :)

Skrevet

Jeg synes det ofte virker som det er ganske harry folk som bruker dyre vesker. En del av de synes jeg også er ganske stygge (veskene altså). Spesielt de med store logoer.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gucci for 1399? Må ha vært for veldig lenge siden eller brukt dette da? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig fort lei av de "billig"-veskene, mens de dyre blir jeg aldri lei av. I tillegg er de dyre av bedre kvalitet, sånn er det bare. Jeg foretrekker å bruke 10 000 på én veske over å bruke noen hundrelapper på en veske hvor glidelåsen går i stykker og som revner i sømmene. Jeg gjør det med det meste. Jeg kjøper for eksempel heller en kasjmirgenser til 2000 enn en genser til 400 i syntetisk stoff fra HM som mister passformen og det skjer rare ting med i vask. Osv. 

Anonymkode: f26d2...98f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er MYE dårlige greier til høye priser der ute, og det er jo derfor mange går rundt med dem som om de var laget av glass, og 99% av tiden har dem stående på hylla. Personlig har jeg en håndfull dyre vesker, men de er av typen som tåler å gå gjennom krig og helvete, og bare ser bedre ut med slitasje.

Anonymkode: 67964...d80

• Liker 1
Gjest snipp80
Skrevet
Brunello skrev (9 timer siden):

Jeg synes det ofte virker som det er ganske harry folk som bruker dyre vesker. En del av de synes jeg også er ganske stygge (veskene altså). Spesielt de med store logoer.

Ja føler det liksom blir litt sånn "Se på meg"  jeg har dyr veske :P

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg blir veldig fort lei av de "billig"-veskene, mens de dyre blir jeg aldri lei av. I tillegg er de dyre av bedre kvalitet, sånn er det bare. Jeg foretrekker å bruke 10 000 på én veske over å bruke noen hundrelapper på en veske hvor glidelåsen går i stykker og som revner i sømmene. Jeg gjør det med det meste. Jeg kjøper for eksempel heller en kasjmirgenser til 2000 enn en genser til 400 i syntetisk stoff fra HM som mister passformen og det skjer rare ting med i vask. Osv. 

Anonymkode: f26d2...98f

Ja ser den altså :) 

Gjest snipp80
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er MYE dårlige greier til høye priser der ute, og det er jo derfor mange går rundt med dem som om de var laget av glass, og 99% av tiden har dem stående på hylla. Personlig har jeg en håndfull dyre vesker, men de er av typen som tåler å gå gjennom krig og helvete, og bare ser bedre ut med slitasje.

Anonymkode: 67964...d80

Ja det er kanskje en del dårlig kvalitet.... Jeg har ikke kjøpt så mye dyrt så jeg er ikke så kjent med det :) Men det er klart at kvalitet er å foretrekke!

AnonymBruker
Skrevet
Junine skrev (9 timer siden):

Gucci for 1399? Må ha vært for veldig lenge siden eller brukt dette da? 

Kanskje den ble kjøpt brukt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når og hvor bruker dere disse dyre designerveskene?

Jeg liker godt vesker, men hadde ikke følt meg komfortabel med å gå rundt med noe så dyrt i hverdagen. Det er jo heller ikke noe gøy og bare ha det liggende hjemme. Ville heller brukt sånne summer på noe som lå inni veska.

Anonymkode: 0edcd...a98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker godt vesker, men hadde ikke følt meg komfortabel med å gå rundt med noe så dyrt i hverdagen. Det er jo heller ikke noe gøy og bare ha det liggende hjemme. Ville heller brukt sånne summer på noe som lå inni veska.

Min ene fra LV er jobbvesken min. Bruker dem i hverdagen, og til  finere anledninger .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bytter på å bruke mine og er heller ikke redd for å bruke de. 

Veskene skal matche antrekket og gjøremål den dagen. Er jeg f.eks og handler i matbutikken eller lekeplassen om sommeren, bruker jeg de billigste veskene rundt 10k. Til selskap og jobb går jeg for de dyrere eller nyeste veskene. 

De er nok dyre, men går ikke rundt og bekymrer meg for de. Kan alltids erstattes. 

Anonymkode: aa3a7...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Det er en av tingene (noen) kvinner bruker penger på som jeg ikke engang gidder å prøve å forstå. Det blir i samme kategori som botox, silikon og andelepper, altså uforståelig.

Anonymkode: 791ab...e4e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...