Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke snakket sammen på rundt 10 år nå.
Jeg merket at det begynte for rundt 5 år siden, kopieringen altså.
Jeg skrev status om at jeg ville ha en ting til jul, litt på tull for det var litt for dyrt, hadde i grunnen planer om å kjøpe det selv. Rett før jul poster hun bilder av denne tingen og skriver at det var en førjulsgave av typen. Greit det, kan godt hende det er tilfeldig.

Men etter det, hver gang jeg skriver status, snakker med noen, kommenterer osv, om noe jeg vil gjøre/ha eller skal gjøre/gleder meg til, så gjør hun det før.
Jeg skrev til en venninne at  jeg gledet meg til Paris turen vår i slutten av juni, så dro hun dit i begynnelsen av juni. Det skjer så ofte at det er umulig at det er tilfeldig. Og siden hun også passer på å gjør det FØR jeg gjør det , så ser det ut som jeg kopierer henne. Om hun, en sjelden gang, gjør det etter meg, passer hun på å ta bilder på samme sted i samme vinkel.

Vi har mange felles venner selvom vi ikke snakker lenger, så det hadde blir rar stemning om jeg skulle slette hun på SoME, og blokke så hun ikke ser.

Men det skader meg ikke at hun gjør det. Det er bare meget merkelig!

Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 48973...8ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ting trender jo da og mennesker er jo flokkdyr. Sikker på at dere ikke bare følger  trendene begge to. Ett år er det super populært å reise til Thailand. Det andre er populært å spille padel...

Anonymkode: 61744...704

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres veldig rart ut, i motsetning til personen over. Jeg ville ha blokket henne, eventuelt latt være å poste så mye. Da slipper du å tenke noe mer på det. Ville ikke ha fulgt med på hva hun poster i det hele tatt. 

Anonymkode: ae01c...725

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Gi henne begrenset tilgang til veggen så ser hun ikke. Men poster du alle planer du har på sosiale medier? Det er jo litt snodig 🤔

Anonymkode: 5581c...1ae

• Liker 34
Skrevet

Hm. Synes det høres litt paranoid ut. Jeg tror det nok bare er tilfeldig - eller at hun kanskje blir inspirert, uten at hun tenker hun skal kopiere deg. Kanskje hun ikke er klar over det engang. 🤷‍♀️

• Liker 6
Skrevet

Tror jeg ville sagt til henne at jeg føler at du kopierer meg, eller er det tilfeldig? Synes det er litt rart. Hva mener du?

Skrevet

Hva med å kjøre en test? Altså skrive om en fiktiv tur eller noe liknende, bare for å teste om hun faktisk gjør dette før deg? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville testet, funnet på noe og sett om hun kopierte. Om hun gjorde det, så ville jeg blokkert eller gjort en innstilling slik at hun ikke kan se alt. FB har en innstilling som heter noe slikt som «venner, bortsett fra....» og der legger du selv inn de vennene du ikke vil at skal se. Jeg bruker denne fordi jeg har noen venner på FB jeg føler jeg ikke kan slette, men som jeg samtidig ikke vil dele noe med.

Anonymkode: b85a9...46b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som fremdeles poster på Facebook? Steng henne ute fra veggen din, da, og se.

Anonymkode: 16033...9ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Okei....... du har altså ikke noe kontakt med henne og ikke snakka sammen på 10 år, likevel tror du at hun er så interessert i akkurat deg at hun bruker tid og penger på å kopiere og overgå deg?  Forklaringen er vel heller at du er såpass gjenomsnittlig og liker/gjør det samme som alle andre... Løsning? Det lureste er jo å slutte å følge med på henne hele tiden, så slipper du å ergre deg over en stadig påminnelse om at du ikke er en trendsetter. Slett henne på SoMe, dere har jo null kontakt og ingen gidder bry seg om hvem du følger, faktisk... 

Anonymkode: 99f05...c21

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skriver status på Facebook nå liksom?🙈 En løsning på dette er jo å slutte å dele i Some. Ingen har jo interesse av å lese det uansett.

Anonymkode: 517f1...c4a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem skriver status på Facebook nå liksom?🙈 En løsning på dette er jo å slutte å dele i Some. Ingen har jo interesse av å lese det uansett.

Haha, jeg kjenner ingen under 55 år som skriver noe som helst på Facebook. Ja, utenom tapere(ja, jeg sa det!)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det noen som fremdeles poster på Facebook? Steng henne ute fra veggen din, da, og se.

Anonymkode: 16033...9ea

Ja, det finnes sikkert noen millioner mennesker som fortsatt poster på Facebook. 

Jeg tror jeg ville satt denne venninna på en begrenset liste, dersom det er der hun får ideene sine fra, men siden du sier at hun muligens kopierer deg for at det skal se ut som det er motsatt, så må det jo være andre ting.

Som f.eks den Paristuren. Dersom du sa det først og hun gjorde det først, så vil jo denne venninna vite at du allerede hadde planlagt tur? Kan hende det bare er du som tror at de andre ser på deg som kopikatten? Kanskje de andre ser og skjønner de også - at det er hun som kopierer deg?

Anonymkode: 3f3e7...32d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, jeg kjenner ingen under 55 år som skriver noe som helst på Facebook. Ja, utenom tapere(ja, jeg sa det!)

Føler dere dere bedfe ovenfor ts nå? :) Bra i så fall, om det kan heve dagen til noen! Helt ræva måte å gjøre det på da, men det er nå så. Med tanke på at Facebook er verdens største sosiale medium, så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor dere mener folk er så innmari teite, Harry, umoderne og tapere (faktisk!) Fordi de poster på Facebook. 

Ts; jeg hadde også testet, for å være ærlig. Da får du bekreftet om det er tilfeldig, eller ikke. Test med en ting du vet hun kommer til å gå på. 

Alternativet er å begynne å holde litt mer tett om hvor du har planlagt å reise, eller hva du skal kjøpe. Er det venner av deg som forteller dette videre til hun (jeg antar at du ikke poster på Facebook hver gang du planlegger noe?). I så fall må jo disse vennene lære seg å holde munn, ikke pent å snakke videre om noen uansett. 

Anonymkode: e9f1a...b7f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Poster ikke mye slikt på Facebook nå lenger :P Men gjorde det da for 5-6 år siden, er mye instagram nå.
Og ikke alltid det er mine innlegg, men kommentarer og samtaler mellom venninner.

Og jeg har testet, med super spesielle ting, og alltid gjør hun det.
Og ja, Heller ikke alltid jeg poster, men som sagt felles venninner.

Og ja, akkurat Paris er gjennomsnitlig og slik alle gjør, men jeg valgte og ikke spesifisere de mer spesielle tingene , da de da blir enklere å kjenne igjen.

Hun drar til plasser etter meg også, da drar hun til samme plass og tar samme bilde som meg.

Men dere kan nok ha rett, kanskje jeg bare er paranoid !

TS.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Poster ikke mye slikt på Facebook nå lenger :P Men gjorde det da for 5-6 år siden, er mye instagram nå.
Og ikke alltid det er mine innlegg, men kommentarer og samtaler mellom venninner.

Og jeg har testet, med super spesielle ting, og alltid gjør hun det.
Og ja, Heller ikke alltid jeg poster, men som sagt felles venninner.

Og ja, akkurat Paris er gjennomsnitlig og slik alle gjør, men jeg valgte og ikke spesifisere de mer spesielle tingene , da de da blir enklere å kjenne igjen.

Hun drar til plasser etter meg også, da drar hun til samme plass og tar samme bilde som meg.

Men dere kan nok ha rett, kanskje jeg bare er paranoid !

TS.

Jeg tror ikke du er paranoid. 

Anonymkode: 3f3e7...32d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig merkelig ut. 

Har du andre tanker i samme bane? F.eks at statsministeren spionerer på deg og forsøker å stjele ideene dine?

Anonymkode: 4b7cb...e97

AnonymBruker
Skrevet

Blokk henne da, ingen andre vil merke det..

Anonymkode: 68851...4a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en grunn til at IG har overtatt for FB i stor grad hos yngre, og det er fordi det i hovedsak er et bildemedium fremfor tekstmedium. Det er et hjernedødt utstillingsvindu for usikre sjeler som eksponerer seg via bilder og hvor guttunger (mentalt eller kroppslig) kan følge fitnessbabes og runke til rumpebilder, og en horv med andre bildekåte, selvopptatte posører pusher sitt eget image som om de lever en i en illusjon om at de er verdens navle.

På Facebook er det faktisk fortsatt mulig å involvere seg i lengre debatter, følge nyheter, kultur og samfunnspolitiske temaer etc.

Men det er jo greit at vinnere som deg slipper befatte seg særlig med tekst siden du mest sannsynlig kan uttrykke deg best med (rumpe) bilder. 

Anonymkode: 461ea...8d2

• Liker 12
Skrevet

Dette er jo ikke et problem Ts, men en kjempemulighet! Tenk så mye rart du kan få henne til å gjøre! Allier deg noen venninner og snakk om strippestang på soverommet, backpacke i Nepal, innkjøp av revepels, hva som helst! Gøy 😃

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...