Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utifra South Park, lærte jeg at. Toleranse betyr ikke at man liker, respekterer. Men du tolererer det.

For eksempel, så kan noe forferdelig ting du misliker? Du vil bare rope ut. Æææææsj.

Men du tolererer det. Utifra slik de definerer toleranse. Er du enig i det?

Anonymkode: da537...cfc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Btw, kriminalitet er ikke toleranse. To forskjellige ting, bare sånn at man ikke forveksler hva det betyr?

Anonymkode: da537...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes toleranse ble forvekslet med raushet i sin tid, da toleranse var ganske pop en periode. Men som nevnt, nå bruker de fleste raus i stedet for, og det var egentlig raushet som ble ment i utgangspunktet. Toleranse og raushet er jo to helt forskjellige ting. Raushet er jo noe du har lyst til som regel, av eget initiativ og skaper rom for andre. Mens toleranse er jo mye mer nøytralt, egentlig. Det innebærer ingen aktører i toleranse-begrepet, slik jeg ser det. Det handler bare om å tåle noe vel? 🙈 Motsatte av allergi. Geez. 

Anonymkode: 541f1...046

Skrevet

Toleranse er stilltiende aksept. Uten at det betyr at man nødvendigvis er særlig begeistret for alt man utviser toleranse for.

Toleranse kan framstå som et positivt ladet ord, mens intoleranse kan framstå negativt. Egentlig bør begge ordene betraktes som nøytrale i utgangspunktet, fordi hvorvidt toleranse og intoleranse er positivt eller negativt ladet er avhengig av hvordan den enkelte stiller seg til hva man er tolerant eller intolerant overfor.

Skrevet

Jeg tolererer at du har et annet livssyn enn meg. Jeg tolererer at det finnes penere folk enn meg. Jeg tolererer at du har en dårlig oppførsel.

Tolerere har da aldri betydd at man liker eller respekterer.

Hva er problemet ?

Anonymkode: e1dad...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...