Gå til innhold

Blodtrykksfall ved epidural. Skummel opplevelse :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk epidural i fødsel nå når jeg fødte. Og jeg klarer ikke å slutte å tenke på dette. Fikk blodtrykksfall og følte jeg ble borte og svimet bort. Så at legen og jordmor ble bekymret og husker jeg bare så på mannen før jeg ble borte noen sekunder. Jeg ble så redd etter det og under fødsel og ville ikke oppleve det igjen. Nå klarer jeg ikke å slutte å tenke på det og føltes i mitt hodet som jeg skulle dø. Litt overdrevent. Men bare selve følelsen var så ekkelt. Sliter mye med svimmel nå .. kan noen fortelle meg om det var farlig det som skjedde? De sa det skjer svært sjeldent. 

Anonymkode: cb8ba...b5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke farlig. 

Anonymkode: 04087...a58

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke farlig. 

Anonymkode: 04087...a58

Leste det kunne påvirket barnet og i noen tilfeller gi hjertestopp. Men nå skal jeg ikke spørre dr. Google for mye..  😹

Anonymkode: cb8ba...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ikke kontakt med avdelingen du fødte på? 

Anonymkode: 5a7d5...0e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde meg også. Var ikke farlig fikk jeg beskjed om, og 1 av 7 opplever det samme sa min jordmor. Har egentlig tenkt lite over det i ettertid. 

Ettersom dette plager deg så mye bør du faktisk oppsøke hjelp. Du kan få samtaler med lege eller jordmor på sykehuset i ettertid, og det kan hjelpe. 

Du skal ikke trenge å gruble over dette. 

Min fødsel endte i haste keisersnitt, og jeg er helt upåvirket av det selvom det var kritisk. Var en veldig fin opplevelse og jeg følte meg trygg og ivaretatt selvom det gikk fort og alle var noe stresset. 

Anonymkode: 5fa93...3f5

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Veldig vanlig og stortest ikke farlig. Helsepersonell er trent til at de kan skje, og det skjer relativt ofte, så du er i trygge henter.

Jeg opplever det ofte på jobb og blir aldri bekymret. Har opplevd det to ganger selv når jeg har fått spinal, trodde jeg skulle dø begge gangene. 

Skrevet

Opplevde dette jeg også og da sa anestilegen : Oj, litt for nærme en nerve der ja. Trekker nålen ut igjen. Og da gikk det over med en gang :) Besvimte ikke... Men følte meg helt hvit, svimmel og hørte ingenting..

Dette er over 8 år siden og verken barnet eller jeg har hatt noen plager av det 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...