Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt bekymra, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har en sønn på 4 mnd, det er jævlig kaldt ute nå, og vi bor i et oppussingsprosjekt hus, der vi ikke har fått inn varmeovn på soverommene. Vi hadde en oljeovn, men den rauk.. det er ganske veldig kaldt  på soverommene, jeg har pakka inn baby i et teppe i vognposa og votter. Jeg lurer da på, skal jeg ha på en tynn lue også? Jeg vet det ikke er anbefalt mtp krybbedød, men, det er drit kaldt her, vurderer nesten å ha på meg ekstra klær selv, men så er jeg så usikker pga mini.. sliter med å sove pga det, for er jo så redd han skal fryse 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du finner billige ovner på jula. Kjøp ovn og lukk døra. 

Anonymkode: 708ee...c23

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Litt lettere å kjøpe en varmeovn enn å pakke inn baby i 100 lag?

Anonymkode: 5818b...ed0

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke spydige svar fra sånne som deg. Gi meg ordentlige svar, eller la vær å kommenter. 

AnonymBruker
Skrevet
Lizca skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke spydige svar fra sånne som deg. Gi meg ordentlige svar, eller la vær å kommenter. 

Kommenterer hva jeg vil. Du fikk et svar, kjøp varmeovn. Ikke vær så utakknemmlig.

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det vel ikke så lett å få kjøpt en ovn nå i natt. Til T.S. lur et par fingre bak i nakken litt ned på ryggen på ungen, om kroppstemp. virker grei har nok gullet ditt det helt fint, det blir godt og lunt nede i vognpose og tepper.  God natt til deg og småen 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For kaldt eller varmt soverom fører til økt risiko for krybbedød, så enten bør dere finne en midlertidig plass å bo eller kjøpe varmeovn.

Anonymkode: 63836...093

• Liker 7
Skrevet
VOX skrev (1 minutt siden):

Nå er det vel ikke så lett å få kjøpt en ovn nå i natt. Til T.S. lur et par fingre bak i nakken litt ned på ryggen på ungen, om kroppstemp. virker grei har nok gullet ditt det helt fint, det blir godt og lunt nede i vognpose og tepper.  God natt til deg og småen 

Tusen takk for svar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lizca skrev (1 minutt siden):

Synes ikke det var så spydig, men. Nei jeg ville personlig ikke tatt på lue. Høres ubehagelig å sove med så mye på. Hadde kjøpt en ovn i morgen. 

Anonymkode: 3abb0...52e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
VOX skrev (1 minutt siden):

Vinter og kulde i Norge bør ikke komme som en overraskelse. Den kommer hver år til ca samme tid. Særlig i hus som ikke er ferdigbygget og isolert. 

• Liker 8
Skrevet

Er det ikke en mulighet at barnet kan ligge sammen med deg mens kulden står på eller frem til du får kjøpt varmeovn? 😊 

• Liker 16
Skrevet
Superbobla skrev (Akkurat nå):

Er det ikke en mulighet at barnet kan ligge sammen med deg mens kulden står på eller frem til du får kjøpt varmeovn? 😊 

Joda, han ligger i samme seng som meg :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommenterer hva jeg vil. Du fikk et svar, kjøp varmeovn. Ikke vær så utakknemmlig.

Utakknemmelig? Jeg trenger ikke råd fra slike som deg :) gjemmer seg bak anonym, da tørr man hva som helst :)

AnonymBruker
Skrevet
Lizca skrev (Akkurat nå):

Utakknemmelig? Jeg trenger ikke råd fra slike som deg :) gjemmer seg bak anonym, da tørr man hva som helst :)

Du får nesten spesifisere hvem du vil ha råd fra da vet du. Ellers kommenter jeg hva jeg vil. Og det anonympjattet begynner å bli oppbrukt. Samma faen om det er Lizca, Blomsterpike183 eller anonymkode, alle er like anonyme på er fuckings forum. Skulle trodd du skrev under med fult navn og bilde slik du snakker😂

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Nå i natt går det nok fint med ulltøy, votter og varm dyne. Kjenn etter om han er kald på ørene og i fjeset for å se om han trenger lue. Det går nok helt fint at han pakkes inn i mye klær én natt, men jeg håper og regner med at dere drar rett ut og kjøper en varmeovn i morgen? Det er jo selvfølgelig ikke holdbart i lengden at det er så kaldt og er noe det burde sendes bekymringsmelding på (ikke for én natt, altså.)

Anonymkode: 77bd7...0b5

• Liker 3
Skrevet

Vi har ikkje varmekilder på soverommet, har hatt baby her uten problem. Men om det er sprengkaldt, må du prøve å ordne noko for framtida. Trur nok lue er unødvendig, teppe og dyne er effektivt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er veldig kaldt? Jeg klarer ikke å sove på et varmt rom, å snakket med fastlegen min om det ang baby og kulde. Jeg sa at det fort ble 10-13 grader inne på rommet. 
Han sa at så lenge babyen ikle fryser, ha på ungen hel pyjamas, helsepledd og tykk dyne, så gjør det ingenting. 

Babyer sover jo ofte ute i vogn selv om det er minusgrader, uten at det er farlig. 
Men ville ikke latt babyen sove med lue, med mindre det nærmer seg minusgrader på soverommet. 

Anonymkode: 3a390...482

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For kaldt eller varmt soverom fører til økt risiko for krybbedød, så enten bør dere finne en midlertidig plass å bo eller kjøpe varmeovn.

Anonymkode: 63836...093

Kalde rom øker da ikke risiko for krybbedød. Hvor har du dette ifra? 

Anonymkode: c6231...98c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå i natt går det nok fint med ulltøy, votter og varm dyne. Kjenn etter om han er kald på ørene og i fjeset for å se om han trenger lue. Det går nok helt fint at han pakkes inn i mye klær én natt, men jeg håper og regner med at dere drar rett ut og kjøper en varmeovn i morgen? Det er jo selvfølgelig ikke holdbart i lengden at det er så kaldt og er noe det burde sendes bekymringsmelding på (ikke for én natt, altså.)

Anonymkode: 77bd7...0b5

Koble inn barnevernet fordi det er litt kaldt på soverom, altså? Du er ikkje BITTELITT overivrig her?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Heller kaldt enn varmt mtp krybbedød. Varme er farlig men litt kulde er ikke det. Det er bare sunt å sove i et kaldt rom, og som hun over skriver sover jo babyer ofte ute i minusgrader. Det går helt fint, trenger ikke lue, kanskje ikke pose heller og baby sover med deg. Ville sjekket temperaturen. Så lenge det ikke blir minusgrader trenger dere ikke varmeovn for å sove

Anonymkode: 371b9...94f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...