Babymams Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Hei! Er første gang jeg er gravid, så har ikke helt peiling på de greiene her. Tok en Clear blue ukeindikator test i forrige uke som viste 2-3 uker på vei, men sist jeg hadde mensen var 16. November. De fleste her inne virker ganske sikker på hvor langt de er på vei, hvordan finner dere ut av det? Endret 4. januar 2021 av Babymams 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Teller antall uker fra første dag i forrige mens og frem til dags dato. Du kan også bruke terminkalkulator, eller graviditetsapp. Den tar hensyn til sykluslengde i utregningen også. Anonymkode: 57041...c3a
Babymams Skrevet 4. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2021 Ok, så jeg burde heller følge tidligere mens, enn clear blue sin indikator?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Babymams skrev (2 minutter siden): Ok, så jeg burde heller følge tidligere mens, enn clear blue sin indikator? Den viser hvor lenge siden det er siden befruktning. For å vite hvor langt på vei man er i svangerskapet må du regne ut i fra mens og sykluslengde, ja! Anonymkode: 57041...c3a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Hvis du hadde mensen 16. nov er du mellom 5-7 uker på vei. Anonymkode: d48f1...8e6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Når CB viser 2-3 uker mener jeg du da er 4-5 uker. Står i bruksanvisning til CB. Men legen vil trolig følge menstermin dersom du har regelmessig Dersom første dag mensen var 16 nov er du i dag 7+1 med 28 dagers syklus. Har du lenger syklus er du kortere på vei, har du kortere syklus er du lenger på vei. Anonymkode: b65d0...866
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Fikk du mensen 16. november eller var det siste dag? Anonymkode: ec62d...c42
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Legene bruker sist mens frem til OUL, men det mest korrekte blir jo egentlig å plusse på 3 uler på det clearblue sa jeg har laaang syklus så jeg hadde jo vært kjempe langt på vei om jeg skulle brukt siste mens Anonymkode: dbd01...3fc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Babymams skrev (15 timer siden): Hei! Er første gang jeg er gravid, så har ikke helt peiling på de greiene her. Tok en Clear blue ukeindikator test i forrige uke som viste 2-3 uker på vei, men sist jeg hadde mensen var 16. November. De fleste her inne virker ganske sikker på hvor langt de er på vei, hvordan finner dere ut av det? 2-3uker betyr 2-3 uker (altså 2uker og noen dager siden eggløsningen). Hvis du er gravid med første dag i siste menstruasjon 16.nov så skulle du vel vært 7uker og 1 dag gravid. Med mindre du har veldig ustabile sykluser med mensen og måneder mellom?? Jeg ville gått til fastlegen og bedt om å ta hcg blodprøve for å fastsette hvor langt du er og om alt er bra og bedt ham henvise for tidlig ultralyd pga du er usikker på hvor langt på vei du er. Anonymkode: 237dd...187
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Det sikreste er å ta en ultralyd. Men mange som prøver aktivt følger med på symptomer og har derfor en god indikator på eggløsning Anonymkode: 3880a...78d
Babymams Skrevet 5. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2021 Gikk på gestagen piller som jeg sluttet med under siste mens som jeg fikk den 16.november. Aner ikke hvor lang syklus jeg har da jeg har gått på prevensjon de siste 10 årene. Derfor jeg er så usikker på hvor langt på vei jeg er, men tenker da å spørre legen når jeg har time der om to uker.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 Babymams skrev (14 minutter siden): Gikk på gestagen piller som jeg sluttet med under siste mens som jeg fikk den 16.november. Aner ikke hvor lang syklus jeg har da jeg har gått på prevensjon de siste 10 årene. Derfor jeg er så usikker på hvor langt på vei jeg er, men tenker da å spørre legen når jeg har time der om to uker. Med det utgangspunktet ville jeg stolt på Clearbluen sånn cirka. Hvis du var 2-3 forrige uke er du 3-4 nå. Pluss på to uker, så er du 5-6 uker på vei idag. Normalt at eggløsning er litt sen når du nettopp har sluttet på pillen. Anonymkode: 3880a...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå