Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann sine gensere lukter så vondt, surt. Det er noen ull og noen bomull og alle lukter like vondt. Skikkelig sur lukt. Når de kommer ut fra vaskemaskinen så lukter de godt, men når de henges opp for å tørkes så begynner lukten sigende å komme ut - Vi bar byttet skyllemiddel og vaskemiddel men ingenting hjelper.

Noen som har noen gode tips, råd?!?

Sitter stor pris på alt som kommer =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig er det en type sopp som forårsaker lukten. Bløtlegg i eddikkvann i noen dager, også vasker du på så høy temperatur de tåler (helst 60). Ikke bruk tøymykner.

Skrevet
Antagelig er det en type sopp som forårsaker lukten. Bløtlegg i eddikkvann i noen dager, også vasker du på så høy temperatur de tåler (helst 60). Ikke bruk tøymykner.

Jepp. Eddiken kan også tilsettes i skyllevannet ( i stedet for tøymykner) i maskinen. Gjorde dette selv for noen dager siden, og det virket helt supert. :)

Skrevet

Tusen takk for tipsene deres =) De er til stoor hjelp =)

Da er det rett hem nå å vaske gensere =)

Skrevet
Jepp. Eddiken kan også tilsettes i skyllevannet ( i stedet for tøymykner) i maskinen. Gjorde dette selv for noen dager siden, og det virket helt supert.  :)

Hvor mye edikk bruker du?

Skrevet

En skvett ;)

Skrevet

Eg fikk desverre ikke lov av min mann til å prøve dette, han mener at genserene blir ødelagt, siden eddik er så sterkt :)

Men leste at det skulle bare en skvett til i maskinen i stedenfor skyllemiddel?

Det som er tingen nå, er at hvis de ikke tørker helt, men er litt fuktig når han tar de på seg, så kommer lukten gradvis. Skal eg alikevell prøve?

Hjelper dette mot sko også tror du??

Gjest gjesten
Skrevet

Kjør i vei med eddik, men ikke la han se at du heller i eddik i maskina. Enkelte mannfolk har litt problemer med ting de ikke har funnet svaret på selv. Det han ikke vet, har han ikke vondt av ;)

Skrevet

Informer mannen om at genseren ER ødelagt allerede om ikke den sure lukta blir borte ;)

Skrevet

Hehe ikke sant :ler: Skal gjøre det, det som han ikke vet har han ikke vondt av ;-)

Da er det butikken neste =)

Skrevet
Kjør i vei med eddik, men ikke la han se at du heller i eddik i maskina. Enkelte mannfolk har litt problemer med ting de ikke har funnet svaret på selv. Det han ikke vet, har han ikke vondt av  ;)

:ler:

Skrevet

Ja, du får bare lure han. Og om det funker og blir bra så sier du bare...

"hva var det jeg sa" :)

Skrevet
Jepp. Eddiken kan også tilsettes i skyllevannet ( i stedet for tøymykner) i maskinen. Gjorde dette selv for noen dager siden, og det virket helt supert.  :)

Dette må jeg også prøve, for jeg har akkurat samme problem!

Men ett spørsmål. Skal genseren vaskes på nytt rett etter runden med eddikk? Eller kan den henges rett opp til tørk? Bare redd for at den skal lukte eddikk..

Skrevet

Vanish pulver sammen med det ordinære vaskeulveret er fantastisk :)

Skrevet

Sikker på at det ikke er mannen din som lukter? ;)

Skrevet

prøvde nettopp eddik på en genser som luktet fælt (helt ny genser fra ellos av alle ting...)

hadde lunkent vann i en bøtte (litt lavere enn kroppstemperatur og en halv bøtte vann, nok til å dekke genseren helt) og to korker eddik 7%, genseren lå der i ca en time.

skyllet genseren etterpå på skylleprogram i vaskemaskinen med bittelitt skyllemiddel.

lukten ble helt borte.

genseren er ull/akrylblanding.

Skrevet
Dette må jeg også prøve, for jeg har akkurat samme problem!

Men ett spørsmål. Skal genseren vaskes på nytt rett etter runden med eddikk? Eller kan den henges rett opp til tørk? Bare redd for at den skal lukte eddikk..

Lurer på dette jeg også.. :klø:

Skrevet

Nei, den trenger ikke å vaskes på nytt. Ikke hvis man bløtlegger den i hvert fall (har aldri prøvd eddik som skyllevann, men virker ikke som om man trenger å vaske to ganger da heller)

Skrevet

Husk også at skyllemiddel tetter porene i teknisk tøy, som treningstøy. Da blir den sure lukten hengende i. Tenk på om det er kunstfiber i genserene hans og kutt ut skyllemiddel i så fall. Heretter altså.

Skrevet
Informer mannen om at genseren ER ødelagt allerede om ikke den sure lukta blir borte ;)

eller spør han om han vil ha en genser full i sopp som kan spre seg på de mest intime områder :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...