Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2002 #1 Skrevet 25. september 2002 samboeren min har begynt å snorke sånn plutselig, og jeg kan jo ikke fordra snorking. nå er jeg så lei av å ligge våken om natta. "sov i ro" funker ikke, lyden trenger igjennom. Har havnet på sofaen de siste nettene, men syns ikke det er noen varig løsning heller. finns det kjærringråd eller andre råd mot snorking. kanskje noen sitter på en lur ide om hva han kan drikke ol for å ikke snorke så mye. Det hjelper ikke om han snur seg på magen, han snorker like ille uansett! Håper noen har noen råd til meg, for dette er nesten "skilsmisse grunn"
Gjest care Skrevet 25. september 2002 #2 Skrevet 25. september 2002 Jeg vet at det er skilsmissegrunn. Jeg har også prøvd alle kjærringråd, og konklusjonene er: Ingen virker. Ring Ullevås sykehus straks og bestill time til din kjære på søvnanalyseavdelingen. Ring raskt fordi det er 2 års ventetid her. Neste steg er operasjon. Min kjære har gjennomgått 2 stk og nå sover jeg som en sten. Lykke til :blunke:
Cassandra Skrevet 25. september 2002 #3 Skrevet 25. september 2002 Min kjære snorker også. Og han mener jo selvsagt at det er MITT problem. Han får jo sove, ikke sant? Jeg blir beskyldt for å ikke tåle ditt og datt, og jeg vet ikke hva jeg ikke har blitt fortalt. Men hjelper det noe? Nei, for jeg får like lite sove! Hvis jeg skynder meg å sovne FØR ham, så hender det at jeg sover til mornings. Og jeg går rundt i en døs. Jeg er i praksis på sykehjem på dagen, skole noen kvelder i uken, lekser og ikke minst så skal jeg ta meg av fem barn i ny og ne.. *s* *Syteklagesyteklage* ÅÅÅÅ....... det føltes godt å få syte og klage litt akkurat nå!! Ellers er samboeren min en kjekk kar
Flua Skrevet 25. september 2002 #4 Skrevet 25. september 2002 For oss ble operasjon løsningen, jeg tror forholdet vårt hadde gått i stykker av mangel på nattesøvn, irritasjon og sure morgener hvis ikke! Min kjære tok en laseroperasjon på en privatklinikk, hele greia tok under 10 min!! Det kosta ca 8000 kr, vel anvendte penger spør du meg! En annen ting som er vel så viktig, er han han har fått en helt annen livskvalitet. Nå sover han mye dypere, han vekker ikke seg selv hele tiden, så han er mye mer opplagt og uthvilt enn før!
Ada=) Skrevet 25. september 2002 #5 Skrevet 25. september 2002 Har dere provd "nesehorn"? Saann plast-dings fra apoteket til aa skylle nesa (og hele systemet oppover i bihulene) med lunkent saltvann? Tanta mi snorket veldig mye for, og provde dette -det hjalp paa henne! Verdt aa prove kanskje, tror det koster ca 100 kr.
wondergirl Skrevet 26. september 2002 #6 Skrevet 26. september 2002 Jeg pleier å dytte på kjæresten min til han snur seg. De fleste (?) snorker bare når de ligger på ryggen, så når de snur seg slutter de. Har lært knepet av mormora mi, hun pleide visst alltid å gjøre det med morfar når han snorka. Jeg vil anta at over tid, lærer man seg til å gjøre det uten at det går mye utover søvnen. Må legge til at det ikke er noe stort problem hos oss, så det har aldri vært aktuelt med noen behandling.
Gjest Den uthvilte Skrevet 27. september 2002 #7 Skrevet 27. september 2002 Kjenner godt dette problemet, ja...... I lang tid ble jeg liggende våken store deler av natten pga. min manns snorking. Hvis jeg sovnet før ham gikk det ganske greit, men hvis han hadde lagt seg først visste jeg at det ble dårlig med søvn på meg den natten. da kunne jeg først som sist ta dyna med meg til et annet rom. I begynnelsen føltes det feil å skulle sove et annet sted enn mannen min, men etterhvert forstod jeg at det ikke var en falitterklæring for ekteskapet, men rett og slett en praktisk løsning på problemet. Hvis han legger seg først tusler jeg inn etter dyna mi når søvnen stiger på, kysser ham forsiktig på kinnet og hvisker "natta - elsker deg", og legger meg godt til rette på gjesterommet og sover som en stein til neste dag. Dermed er jeg uthvilt morgenen etter, og klar til en ny dag sammen med min elskede, og slipper å gå som en zombie gjennom store deler av dagen, uten krefter til hverken arbeid eller overskudd til å være hyggelig mot mannen min. Vet om noen som tenker at et slikt arrangement må gå ut over sex-livet, men for oss gjør det ikke det. Om kvelden er vi allikevel for trøtte til sex - det tar vi heller på ettermiddagen av og til.
Gjest Mika Skrevet 30. september 2002 #8 Skrevet 30. september 2002 hei! Ring Ullevål ØNH-avd./seksjon for søvn og respirasjon. Send med henvisning fra egen lege om at samboeren din snorker. Løsningen er et pusteapparat eller kirurgi. Min samboer fikk operasjon, mandler og gane. Det tok ca 1 mnd fra legekonsultasjonen til han var ferdig operert!!
Gjest marilyn Skrevet 4. oktober 2002 #9 Skrevet 4. oktober 2002 usj. snakk med han om det.. Jeg er selv en stor snorker.. Ikke særlig feminint eller sexy nei.. det er pinlig og tragisk. Jeg fikk snorkeoperasjon, og i 2 år ble det mye bedre, men nå er det litt værre igjen.. Hvis mannen min skiller seg fra meg fordi jeg snorker dør jeg. Det er i allefall viktig å være ærlige å snakke om det. Bruk humor. Det letter på lokket og tar av slipper ut litt gruffs.
Gjest Peder Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Min kjære snorker også. Og han mener jo selvsagt at det er MITT problem. Han får jo sove, ikke sant? Jeg blir beskyldt for å ikke tåle ditt og datt, og jeg vet ikke hva jeg ikke har blitt fortalt. Men hjelper det noe? Nei, for jeg får like lite sove! Hvis jeg skynder meg å sovne FØR ham, så hender det at jeg sover til mornings. Og jeg går rundt i en døs. Jeg er i praksis på sykehjem på dagen, skole noen kvelder i uken, lekser og ikke minst så skal jeg ta meg av fem barn i ny og ne.. *s* *Syteklagesyteklage* ÅÅÅÅ....... det føltes godt å få syte og klage litt akkurat nå!! Ellers er samboeren min en kjekk kar Hva med å legge seg på et annet rom? Man kan jo hygge seg i sengen sammen når man er våkne og legge seg hevr for seg for å sove. Det må da være bedre enn å ligge våken halve natten.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 For meg var dette et spørsmål om holding og innstilling. Var singel i 4 år og veldig var for ALLE lyder når jeg sov. Ble gretten og irritert for den minste forstyrrelse I sommer traff jeg kjæresten min, som snorket som et uvær de første gangene vi sov sammen. Han spurte meg den første morgenen om han hadde snorket, og da jeg svarte ja ble han lang i maska og fortalte at han hadde tatt snorkeoperasjon. Da forvandlet irritasjonen min seg til latter, for det var jo en urkomisk situasjon Og siden har jeg sovet som en stein! Syns det er utrolig hyggelig å høre han puste (les: snorke) når han ligger på ryggen. Gir meg en bekreftelse på at han ønsker å ligge ved siden av meg og være kjæresten min. I tillegg kan jeg opplyse om at snorkingen avtok betraktelig da han ble vant til å ha meg i senga (han hadde vært singel enda lenger enn meg...) Lykke til! Snorkeoperasjon høres ut som den beste løsningen basert på hva folk skriver her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå