Gå til innhold

Supervarme vintersko til dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som funker i 10 minus på snøføre, uten å bli kald på beina? 😊

Anonymkode: 7e2f6...c56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som funker i 10 minus på snøføre, uten å bli kald på beina? 😊

Anonymkode: 7e2f6...c56

google opp hva de selger i skobutikken på Svalbard

Anonymkode: 5df14...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leter etter vintersko og har vært i tre sports butikker men det er så få igjen i min størrelse så jeg fikk ikke kjøpt noen. Er mye utsolgt her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser noen foreslår å google skobutikken på Svalbard. Da jeg bodde på Svalbard var selskinnsstøvletter ganske mye brukt. De holder man varmen i: https://www.miinto.no/p-4925241-natur-topaz-selskinn-stovletter/Natur?gclid=CjwKCAiAudD_BRBXEiwAudakX2eXHs4uhpjU7A9XZHBmnPYWGUp7BGlD3pEmJhypwCfBdIz2okUHLxoCGhQQAvD_BwE

Sorel er et godt tips. De har et godt utvalg av skikkelig varme sko.  

Jeg kommer fra et sted i Innlandet der 10 minus og snøføre er ganske normalt, og min erfaring er at ganske mye kan fungere somn "ordentlige vintersko", så lenge det brukes riktig. Det viktigste er at sålen er tykk og kraftig og at skoene ikke er trange. Selv de tykkeste sko kan føles kalde hvis de sitter trangt på foten. Med plass til varme sokker og gjerne en innleggssåle i ull holder man lettere varmen. 

Som barn hadde vi Nesnalobber. De er stygge som juling, men skikkelig varme hvis man legger en tykk ullsåle i dem.  

Anonymkode: 585a8...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 minus er egentlig ikke så innmari kaldt...

Det bør holde i massevis med vanlige vintersko fra en skobutikk. Se etter de som er foret med lammeskinn, og som er laget av ordentlig lær.

Da får du en sko som både varmer og puster, å bli klam på beina gir iskalde tær.

Kjøp vintersko litt større enn vanlig, så du også får plass til en god ullsåle nedi. Og plass til en god sokk, uten at skoen blir trang.

Å kjøpe disse dyrere typene ekstrem-vintersko er ikke nødvendig om du ikke har vær rundt -20 til -30 jevnlig, og er avhengig av å være mye ute.

Anonymkode: b7aa9...aea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mye gode sko her men jeg kommer aldri til å kjøpe sko til 4000 kroner.  Har noen fra soft-walk, de er faenmeg iskalde og ikke store nok til å ha tykke sokker i.   😔 Kunne egentlig tenkt meg uggs men føler meg pittelitt for gammel som er 47 år...selv om jeg ifølge mange ser yngre ut og ikke er kjærring. 😁

Anonymkode: 54297...ebc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mye gode sko her men jeg kommer aldri til å kjøpe sko til 4000 kroner.  Har noen fra soft-walk, de er faenmeg iskalde og ikke store nok til å ha tykke sokker i.   😔 Kunne egentlig tenkt meg uggs men føler meg pittelitt for gammel som er 47 år...selv om jeg ifølge mange ser yngre ut og ikke er kjærring. 😁

Ja, det er nesten det viktigste at en vintersko er rommelig nok.

Det blir kaldt nedenfra, gjennom sålen på skoen, så trenger plass til god innleggssåle i ull. Da er mye gjort.

Bør heller ikke være trang, luft rundt foten som varmer.

Ikke lekkert - men selv bruker jeg ofte cherrox faktisk, i minus 10 vær, til nærbutikken, nabolaget. Med ullsåle nedi og to størrelser opp i forhold til vanlig er det god plass til skikkelige raggsokker :) og rimelig 

Anonymkode: b7aa9...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Klassiske uggs er drepen fir føttene og tåler ikke fuktighet. Jeg har Ugg Adirondack, de er gode og varme og vanntette. Og Sorel, de er varmere, men mer klumpete å gå i.

Anonymkode: 3737f...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frossenpinne, og minus 10 grader er "grensen" min for å bruke mine Sorel! Er det varmere enn -10, så blir dem alt for varm for mer enn kortere gåturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...