Gå til innhold

Enkelt treningsprogram som gir resultater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd å melde meg inn på treningssenter mange ganger, men sliter med å ha tid rett og slett. Går mye tur siden vi har hund, og begynner å få orden på kostholdet siste halve året. Har gått opp mye etter at jeg fikk barn, er nå 174 høy og veier 82 kilo. Sliter med å ikke spise godteri, men hvis jeg klarer det opplever jeg at jeg fort går ned i vekt.

Vanlig kosthold:

Frokostblanding til frokost 

Skiver med grovt egg og ost til lunsj

Yoghurt/byggrynslunsj og frukt til mellommåltid

Middag (Bowl, salater, pastagryte)

Jeg føler selv at jeg spiser ganske greit så lenge jeg ikke spiser snop, men hva tror dere kan hjelpe meg? Og hvor mye bør jeg være i aktivitet? Mannen og jeg deler på å gå turer, så det varierer litt hvem som tar den lengste turen midt på dagen. Men går minst en halvtime hver dag totalt.

Og hvis jeg skal greie å legge inn et kvarters egentrim hjemme, hvilke øvelser bør jeg gjøre? Situps og pushups og knebøy?

Blir veldig glad for hjelp, føler jeg trenger dette siden jeg har veldig stillesittende arbeid.

Anonymkode: 5580d...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det som er mest effektivt for å få kontroll på vekta, er å spise mindre snop. Hva som kan hjelpe deg med å spise mindre snop, må du nesten finne ut av selv.

Myndighetene anbefaler en halvtimes aktivitet per dag. Jeg ser ingen grunn til å motsi det.

Anonymkode: 37371...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville byttet ut frokosten med noe bedre.  Mer fett /proteiner, grønt 

Har du prøvd intermittent fasting? 

En gåtur + de tre øvelsene du nevnte er jo en bra start.  Bedre å begynne med noe du kan klare å fortsette med enn å gå ut for hardt og så gi opp. 

Ho som var trener på biggest looser før har mange informative videoer på yt 

Anonymkode: 46696...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Les bakpå yogurten din. Den er mest sannsynlig peoppfull av sukker. 

Anonymkode: ae6f9...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker godt treningsvideoene hennes: https://www.youtube.com/c/RachelGulottaFitness/videos

Har gjort en del av de hjemme nå i koronaperioden, i tillegg til en 20-40 min yogaøkt og diverse gåturer, og jeg har merket resultater. Det jeg liker med videoene hennes er at hun har økter som varer så lite som 10 min, opptil ca 30 min, så de er veldig greie å kombinere med andre ting. Også har hun alltid modifiserte versjoner av alle øvelser. 

Anonymkode: 64feb...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...