Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer egentlig tarotkort? Kan hvem som helst kjøpe hvilken som helst type tarotkort, og spå? 

Anonymkode: 837d5...55b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvem som helst kan kjøpe en kortstokk. Det finnes mange typer, men den mest brukte som det også finnes mange bøker om er Rider Waite. Den kan bestilles fra nesten alle bokhandler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
i - magikeren skrev (2 timer siden):

Ja, hvem som helst kan kjøpe en kortstokk. Det finnes mange typer, men den mest brukte som det også finnes mange bøker om er Rider Waite. Den kan bestilles fra nesten alle bokhandler. 

Takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker tarot som veiledning for meg selv og andre. Men bruker det alltid sammen med egne evner og får opp bilder, kortene er mer som en veileder. Dette gjelder andre personers situasjon, i alle fall. Vanskelig å «spå» seg selv, men kortene kan være til hjelp.

Les deg godt opp først. Etterhvert danner det seg litt egne tolkninger også.

Anonymkode: 609dc...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En tarotkort-app er er veldig bra læremiddel. Du kan legge kort der og lærer kortene å kjenne. Det vanskeligste kan være å velge tarot-app faktisk.

Anonymkode: 563aa...cee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En tarotkort-app er er veldig bra læremiddel. Du kan legge kort der og lærer kortene å kjenne. Det vanskeligste kan være å velge tarot-app faktisk.

Har du noen tips til en god app?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noen tips til en god app?

Jeg er glad i Wildwood-kortene, så jeg har den appen. Det vanligste tarot-kortsettet er imidlertid Rider-Waite kortene, så hvis du vil gjøre det enkelt for deg selv velger du en app med dem. Rider-Waite har mer kristen symbolikk med prester og djevel og slikt. Hvis du ikke trives med det, så velg en annen som passer deg bedre. Wildwood er basert på britisk/irsk mytologi med dyr, sjamaner og grønne damer 😊 veldig fin. Særskilt hvis du er åpen for pagansk tro.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er glad i Wildwood-kortene, så jeg har den appen. Det vanligste tarot-kortsettet er imidlertid Rider-Waite kortene, så hvis du vil gjøre det enkelt for deg selv velger du en app med dem. Rider-Waite har mer kristen symbolikk med prester og djevel og slikt. Hvis du ikke trives med det, så velg en annen som passer deg bedre. Wildwood er basert på britisk/irsk mytologi med dyr, sjamaner og grønne damer 😊 veldig fin. Særskilt hvis du er åpen for pagansk tro.

Har også denne, og elsker den! Så vakre kort, og gode vibber:)

Anonymkode: 657d5...7bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har også denne, og elsker den! Så vakre kort, og gode vibber:)

Anonymkode: 657d5...7bd

Ja, der sier du noe. Helt enig. Gode vibber er vel målet for hele livet egentlig; å spre gode vibber og å omgi seg med folk og miljø med gode vibber! 🐸🦎🌿

Gjest Lawyam
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2021 den 22.06):

Hvordan fungerer egentlig tarotkort? Kan hvem som helst kjøpe hvilken som helst type tarotkort, og spå? 

Tarotkort fungerer slik at de kan fortelle deg hva du eller andre føler og tenker, frykter og ønsker. Disse følelsene vil selvsagt kunne variere fra øyeblikk til øyeblikk, men de brukes likevel fordi de viser et øyeblikksbilde av en situasjon. Hvis du tolker de riktig og hvis du stiller spørsmål riktig. Å si at tarotkort kan brukes til å spå med er en sannhet med store modifikasjoner, men la gå; hvis å spå er å legge frem noe du tror skal skje fordi du er fortalt at du kan spå med de har du blitt feilinformert. Kan de brukes til å enklere tilby et mulig utfall av en situasjon enn om du ikke hadde det, såfremt du ikke tuller det til ved å feiltolke kortene eller misforstå situasjonen, så er det det nærmeste du kommer sannheten om det å påstå at du kan se noens fremtid med disse kortene.

Dette gjelder alle typer tarotkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...