Sykepleierinnen Skrevet 4. januar 2021 #1 Del Skrevet 4. januar 2021 Innstiller meg på at det sannsynligvis blir bilferie i Norge også sommeren 2021. Vil gjerne på store, fine campingplasser med masse aktiviteter for barna - noen tips om hvor vi bør dra ? Helst på Østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Del Skrevet 4. januar 2021 Onsakervika ved Tyrifjorden har fin strand. Lå der fast for 15 år siden da det kun var én campingplass. Nå er det vel to (Odin Camping) så vidt jeg vet. Aner ikke hvordan miljøet er der nå , men var et flott sted å vokse opp da jeg var barn. Har også vært på Nordsjø Ferieland i Telemark i senere år , men syns ikke det var så fint som jeg hadde blitt fortalt. Men jeg tittet ikke så nærme på barneaktivitetene, da jeg ikke har barn selv ennå:) Ellers var jeg på Norgesferie da jeg var rundt 9/10 år (er 20 nå), og det eneste jeg husker av campingplassene var sanitæranlegget på Fagernes camping. Da var det ganske nytt og fanget i hvert fall interessen til lillebroren min. Elefantdusj og kongestoltoalett og masse farger som barn elsker. Tror det finnes bilder på nettsiden:) Ellers må jeg bare si at Sverige, Danmark, Tyskland og Italia er mye bedre på å gjøre camping attraktivt. Uten at det blir "Glamping". Synd viruset kommer i veien for utenlandsopphold, men samtidig er det bra at vi opplever eget land også. Husker jeg var på en 5-stjerners camping i Italia i 2009. Vi sov i telt, og det var riktignok svindyrt (600 kr døgnet?!), men må være den flotteste campingplassen jeg har vært på. Vi fikk sitte på i golfbil for å bli vist til plassen vår og ellers super service og massevis av aktiviteter. Husker ikke hvor det var, trolig i nærheten av Pisa eller Gardasjøen. Si gjerne i fra om noen vet hvor den er. Anonymkode: 7a53a...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Del Skrevet 4. januar 2021 Moysand camping ved Grimstad er 5* Anonymkode: 362f5...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 7. januar 2021 #4 Del Skrevet 7. januar 2021 Vi kjøpte campingvogn til 12.000 og reiste i hele sommer med den Var tre ganger på Onsakervika camping ved Tyrifjorden. Veldig flott sandstrand, kanskje den beste av alle campingplassene vi har vært på. Koselig lekeplass, og så hadde de høner og kaniner ungene kunne klappe. Moysand var superbra, fikk følelsen vi har i syden på Sunwing 😄 Kjempeflott lekeplass, fin sandstrand, litt resort - feeling. Neste sommer skal vi innom Oddane sand. Hadde veldig lyst til å dra dit, men måtte booke for en uke om gangen. Vi bodde i stedet på en bitteliten campingplass i samme område, da vi ønsket å besøke Foldvik familiepark - som definitivt anbefales. Vi var også på Skottevik feriesenter, veldig slitt, dårlig service, fikk plass nederst i en bakke. Fikk ikke opp vogna igjen da den sank i gjørma, og alle skoene var gjennomvåte. Vi måtte klage i tre dager før vi fikk ny plass, og der hadde vi forhåndsbetalt for en hel uke. De har et iskaldt basseng som koster penger, men også noen hyggelige viker. Vi leide kano der som ble en veldig hyggelig opplevelse. Men drar neppe tilbake, da finner vi heller en annen koselig campingplass i området. Var dyrt der også. Var også på Bø camping, alright basseng, men ikke veldig koselig. Så hvis dere ikke skal reise langt vil jeg anbefale Larvik - området hvis dere vil bo ved sjøen, og Onsakervika hvis dere vil ha sjøfølelsen med bade i ferskvann. Var en del mygg der dessverre. Men vil absolutt anbefale Moysand hvis dere kan kjøre litt lenger, det var sinnsykt bra anlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå