AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Starter i ny jobb om en måned. Stilen er noe formell, men ikke dress. Er f.eks vanlig med penere bukse/dressbukse og skjorte for menn. For kvinner er det vanlig med pen bukse/skjørt og bluse/topp og cardigan. Stilen min er egentlig litt mer bohem og det er litt unaturlig for meg å gå i inntilsittende og "stive" blazere, skjørt osv. Har dere noen forslag til antrekk? Anonymkode: e6c55...47c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Hva med litt bohemske kjoler med mer nøytrale cardigans? Anonymkode: 8309c...312 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med litt bohemske kjoler med mer nøytrale cardigans? Anonymkode: 8309c...312 Tenkte på det. Er vanligvis ikke så redd for å skille meg litt ut, men redd for at de nye kollegaene mine vil synes det ser rart ut. Anonymkode: e6c55...47c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Jeg er også litt bohemsk i stilen, og synes egentlig det går veldig greit å kombinere den litt "blafrende" stilen med det pyntede En vanlig dag på jobb for meg er f.eks. den typen vide stoffbukser som er så inn nå, en enkel genser i merinoull, eventuelt en litt flagrende bluse/skjorte i et fint materiale (gjerne noe lag på lag om det er kaldt). Leppestift, noen smykker og ringer - jeg liker å "stacke" ulike ringer litt tilfeldig, da er man både kul og pynta på samme tid. Støvletter med littegrann hæl, eller herreinspirerte sko. Jeg vil for øvrig slå et slag for en oversized blazer!! Etter min mening handler det bare om å finne en som er perfekt casual i snittet, rulle den litt opp på ermene og så voila, man føler seg superfin. Anonymkode: ad9ab...586
ElectricScum Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Er det ikke for det meste kosedress og pyjamas som er kontor-stilen om dagen, da? 2
Ymra Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Jeg har vært i en lignende situasjon, dvs. at jeg har hatt og har en ganske romantisk stil, og så beveget meg over i mer formell, klassisk stil. Nå vet ikke jeg akkurat hvor bohemsk stilen din er. Men her er mine tips til kombinasjoner: - Bohemske/romantiske kjoler kan fungere superfint. Med en enkel cardigan i foreksempel cashmere eller en eller annen form for dressaktig jakke(blazer er supert, men man må ikke velge det) og et par støvletter, ankelstøvletter eller enkle pumps med litt hæl, blir man brått akkurat passe elegant. - Bohemske bluser kan man fint kombinere med enkle skjørt(må ikke være blyant) og igjen cardigan eller jakke og riktige sko. - Litt bohemske skjørt kan funke til mer dressa kontorstil i kombinasjon med for eksempel en enkel hvit skjorte eller en ensfarget cashmeregenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå