AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Noen som har tatt ultralyd når man var 5+3 (eller rundt der)? Hva fikk dere se? Anonymkode: 2f08e...841
lille-sjøstjerne Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Jeg tok rundt 6+1 eller 6+2 grunnet liten blødning og smerter, de mistenkte graviditet utenfor livmoren. For min del ble det en fæl opplevelse, det er så lite at de ser så lite. Jeg var på sykehuset så de er gjerne enda dårligere på det der. Jeg fikk beskjed om at det var for vanskelig å si noe annet enn at jeg var 4 uker på vei maks. Jeg visste jo når jeg fikk positiv test og vi tolket det som at det ikke var levedyktig. Insisterte på ny oppfølgingstime en uke senere og da kunne de bekrefte at jeg var 7+1. Skal aldri igjen ta ultralyd så tidlig. En venninne av meg var når hun var 5+noe og fikk beskjed om at det ikke så helt bra ut, men hun har nå en 3-åring 🤷🏼♀️ Sikkert noen som har bedre opplevelser også, men med mindre man har grunn for å ta så tidlig så hadde jeg ventet til jeg bikket 7 uker. Og hvis du likevel tar før og får utydelige eller negative beskjeder så følg det opp litt senere og prøv å ikke fortvil. Det er så bitte bitte lite at det er vanskelig å se.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Første ul på 7+6 pga mye smerter og tidligere spontanabort. Var godt å se at alt stod bra til, og fikk se og høre hjertet ❤️ Anonymkode: cc3b7...92c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Noen som har tatt ultralyd når man var 5+3 (eller rundt der)? Hva fikk dere se? Anonymkode: 2f08e...841 Jepp, så ingenting utenom så vidt noe sort rundt. se her https://www.google.no/amp/s/parenting.firstcry.com/articles/5-weeks-pregnant-ultrasound/%3famp Anonymkode: a2bea...7aa
prt90 Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Noen som har tatt ultralyd når man var 5+3 (eller rundt der)? Hva fikk dere se? Anonymkode: 2f08e...841 Du ser ikke så mye utover at det faktisk er liv der, hvor mange fostre og får bestemt nøyaktig hvor langt du er på vei. Dette er informasjon du trenger for å kunne ta NIPT (gentest) av fosteret i uke 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Så tidlig tror jeg ikke at jeg ville tatt en UL. Med mindre jeg hadde veldige smerter etc. For det et så lite å se.. Var det blødning ville jeg likevel ventet en uke eller to, hadde jo kommet ann på om blødningene fortsatte eller ei.. Men minst uke 7-8 ville jeg vært for en selvbestemt ul iallefall.. Så tidlig som uke 5 måtte det ha vært medisinsk grunn og at en lege ønsket det. Anonymkode: c634c...233
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Takk for svar alle😊 Tok ultralyd når jeg var 5+3. Så da fostersekken, og fikk beskjed om at det så bra ut. Men, så begynner man å Google, og ser da alle som så plommesekk, og et bittelite frø. Så da tenker selvfølgelig jeg at det kanskje ikke er helt bra. Blitt satt opp på ultralyd igjen når jeg er 6+5. Vurderer å utsette til jeg ihvertfall bikker 7. Ultralydene er pga gjentatte SA og MA. Anonymkode: 2f08e...841
RockyRose Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Eg fekk beskjed om at mange ikkje tek ultralyd før etter veke 7, nettopp fordi dei ser så lite og det kan uroe mor, og har då liten verdi.. Eg tok 8+0, også pga. fleire SA. Då fekk vi både sjå foster og høyre hjartet slå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå