Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva gjør man når man er forsinket pga helsen, har sendt inn dok fra lege som lånekassen(av uforståelige grunner) nekter å bruke, men krever ny. som fastlege igjen nekter...har hatt dialog med fastlege siden november, som blånekter å lage ny. både lege og jeg selv er forvirret over hva som er galt. men synes det er forjævligt å avbryte nå; mangler kun 30 sp😢men har ikke noe valg om jeg ikke har penger til mat og hus🙈noen som har lignende opplevelse med LK??

og ja, har ringt de. fikk ikke noe fornuftig svar.

Anonymkode: 57c72...a90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nekter fastlegen? Er ikke grunnene dine gode nok, så kan jo ikke han ljuge på papirene. Du får jobbe på siden sånn som mange andre studenter gjør

Anonymkode: cbadb...177

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor nekter fastlegen? Er ikke grunnene dine gode nok, så kan jo ikke han ljuge på papirene. Du får jobbe på siden sånn som mange andre studenter gjør

jeg jobber noen få timer i uken ved siden av studier, fordi jeg dessverre er syk og delvis sengeliggende. så nei det er ikke så enkelt. får heller ikke så mye smertestillende utskrevet.

LK klaget på at periodene ikke var spesifisert, hvilket de var.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det forståelig at lånekassen ikke godtar skjemaet. De må ha en erklæring på at du var syk i perioden du mottok støtte, og for hvilken periode du ble forsinket i. Du kan ikke bare sende et skjema, du må vise til at du ble forsinket i X periode så du ikke leverer en gammel egenerklæring. Har du forklart det til legen?

AnonymBruker
Skrevet

det er spesifisert at jeg var syk i de periodene jeg mottok støtte. han har skrevet hvor mange sp jeg tok, og at det var helseproblemer som var årsaken. legeerklæringen ble skrevet etter vår-20, fordi jeg søkte for skoleåret høst 20 og vår 21.

vår 20 og høst 20 er spesifisert.

hm hva skal jeg be lege om🙈

AnonymBruker
Skrevet

skrev litt feil; legeerklæringen ble skrevet i høst!

AnonymBruker
Skrevet

Så hva skriver lånekassen som grunn? Du er jo ikke faglig forsinket når du mangler 30 stp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så hva skriver lånekassen som grunn? Du er jo ikke faglig forsinket når du mangler 30 stp. 

har forsinkelse fra tidligere(også dokumentert), så er 60 sp forsinket(har en del frie poeng fra tidligere studier, så mangler kun 30 for å ta BA).

LK skriver at periodene for sykdom ikke er spesifisert.

føler det begynner å bli litt» god dag mann økseskaft»

AnonymBruker
Skrevet

Da får du levere en ny legeerklæring fra våren 2020. Så får du levere en ny for perioden høst 2020 om det trengs. Det kan godt være du er for sen med å levere den inn, og at den skulle være levert i perioden du søkte om, men det må du sjekke. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke forstår grunnen til at Lånekassen ikke godkjenner dokumentasjonen har det neppe noen hensikt å sende inn den samme dokumentasjonen på nytt. Jeg ville ringt Lånekassen og fått noen der til å forklare hvordan du må gå frem og hva som kreves, slik at du er sikker på at det blir riktig.

Anonymkode: 0851a...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

har forsinkelse fra tidligere(også dokumentert), så er 60 sp forsinket(har en del frie poeng fra tidligere studier, så mangler kun 30 for å ta BA).

LK skriver at periodene for sykdom ikke er spesifisert.

føler det begynner å bli litt» god dag mann økseskaft»

Vær tydelig når du snakker med legen på hva du trenger. LK trenger nok disse konkrete datoene. Det er irriterende at ting er så firkanta, men man får bare prøve å gi dem det de trenger. 

Anonymkode: f066a...637

AnonymBruker
Skrevet

er fristet til å gi opp; har hatt dialog med både LK og lege siden november uten å komme videre. nesten fristet til å bytte lege; men tvilsomt om det hjelper saken😂for et paragrafrytteri😏

AnonymBruker
Skrevet

Så vanskelig er det ikke. Du må stille med hva de ber deg om, hvis ikke så får du studere uten støtte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så vanskelig er det ikke. Du må stille med hva de ber deg om, hvis ikke så får du studere uten støtte. 

jeg opplever det som litt vanskelig at legen nekter. det er ikke noe jeg kan dokumentere. hadde jeg kunnet skrevet noe, innhentet dokumenter hadde det vært lett. skal jeg true legen🤭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg opplever det som litt vanskelig at legen nekter. det er ikke noe jeg kan dokumentere. hadde jeg kunnet skrevet noe, innhentet dokumenter hadde det vært lett. skal jeg true legen🤭

Nekter legen fordi du ikke har vært syk i perioden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nekter legen fordi du ikke har vært syk i perioden?

nei overhodet ikke🙈han nekter fordi han sier han ikke forstår hva de spør etter; og at dok han skrev er bra nok, og spesifiserer periodene. pga sykdom har jeg i tillegg spesialister; men dette er vel best at fastlege dokumenterer🧐

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi opp, er bare 6 mnd frist på å få den greia der igjennom.

Slet med en rekke epilepsianfall som ødela starten av studiet. Kunne fått sykestipend viss jeg viste at sykestipend eksisterte. Men gikk 1,5 år før jeg hørte at en slik ordning finnes.

Er ferdig og i arbeid nå, men kunne hatt en del mindre studielån viss jeg viste om ordningen og søkte innen fristen på 6 mnd.

Ikke gi opp.

Anonymkode: 91e7d...b32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

nei overhodet ikke🙈han nekter fordi han sier han ikke forstår hva de spør etter; og at dok han skrev er bra nok, og spesifiserer periodene. pga sykdom har jeg i tillegg spesialister; men dette er vel best at fastlege dokumenterer🧐

Du får vise han da hva lånekassen skriver og hva slags erklæring du trenger. Du får hente frem info på lånekassen og dialogen du har hatt med dem og be om en ny/endret erklæring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du får vise han da hva lånekassen skriver og hva slags erklæring du trenger. Du får hente frem info på lånekassen og dialogen du har hatt med dem og be om en ny/endret erklæring.

har sendt brev fra LK til fastlege. lurer på å sende dialog mellom meg og lege til LK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...