Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en famillie på 4. En baby i hus. 

Hvis far må gjøre noe uventet som å reise 5 timer en kveld for å hente en kompis eller snikre helt plutselig når vi hadde andre planer, så får jeg en reaksjon. Jeg blir oppgitt og irritert. Lei meg og gjerne hvis jeg er veldig sliten som nå, så passer det seg veldig dårlig og da sier jeg også ifra om det. (vi har som nevnt 2 barn, 1 baby som ikke har sovet på 10 måneder, vi utredes på sykehuset og jeg har ikke sovet voldsomt mye på godt over 1 år. Jeg er sliten. 

Mannen mener at jeg da ikke klarer at han tar egne valg. Det dey handler om fra min side er at vi er en famillie med flere barn og det er noen hensyn som må tas. 

Samme som han mente tidligere at han ikke kunne ha egne meninger, andre meninger enn meg fordi han var redd for min reaksjon. Etter mye om og men så betydde det at han ikke helt klarte å forklare sin mening godt nok så det ble misforståelser.. Så istedenfor å si det så ble det til at jeg ikke taklet at han hadde egne meninger. 

Hvordan klare å bryte dette? 

Anonymkode: b5347...b94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bare du som ikke har sovet godt på et år? Hva med mannen?

Hva er å "snikre", som i "ente en kompis eller snikre helt plutselig"?

Anonymkode: fb353...17f

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Han må ta seg sammen. Han er voksen. Har han planer hjemme må han forholde seg til dem.

AnonymBruker
Skrevet

Dere er nok begge slitne .

Anonymkode: 563ea...e33

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du plutselig får noen ærend, så kan han være litt alene med barna? 

Anonymkode: 44a35...eff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lag dere en vane med å sette dere ned én kveld i uken og snakke sammen og planlegge den kommende uken. Skriv opp alle avtaler på en veggkalender. Skriv også opp når hver av dere får en frikveld å bruke på venner, hobbyer eller alenetid. Fordel også nettene slik at dere begge får sovet godt minst tre netter i uken. 

Anonymkode: db5eb...496

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Reis 5 timer en dag helt plutselig, så kan han ta ungen imens. Klager han, så si at han nekter deg å ha egne meninger. Er det kun du som tar deg av babyen?

Dere har nok skyld i dette begge to. Parterapi, kanskje?

Anonymkode: 61419...015

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis besøk ikke er fest-relatert, så be han ta med baby med på tur. Selvfølgelig med innlagte pauser. Èn og annen biltur kan en baby være med på, om han legger forholdene til rette. 

Ellers er nok god kommunikasjon eneste vei igjennom :hjerte:

Anonymkode: f201b...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Reis 5 timer en dag helt plutselig, så kan han ta ungen imens. Klager han, så si at han nekter deg å ha egne meninger. Er det kun du som tar deg av babyen?

Dere har nok skyld i dette begge to. Parterapi, kanskje?

Anonymkode: 61419...015

Jeg er den som tar det meste. Mannen har hatt ett prosjekt det siste halv året, som ikke er ferdig. Som innebærer at han er borte på jobb 3 dager i uken fra 8 til 16 og driver med prosjektet fra 16 til 20.pluss helger. Nettene tar alltid jeg. 

Anonymkode: b5347...b94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...