Gå til innhold

pasta med skinke og ostesaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sagt at jeg er en god kokk, og jeg må virkelig ha det inn med t-skje. Men nå trenger jeg hjelp.

Mine ingredienser er:

kremet urteost

Maisenna Cremetfin

(smør, mel, melk, egg)

og selvfølgelig skinke og pasta da, har kantareller også.

Men hvordan lager jeg denne sausen???Har ikke snøring, og jeg finner ikke en oppskrift som inneholder akkurat dette (som sagt, jeg må ha det inn med t-skje)

Kan noen hjelpe en stakkars blå på kjøkkenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du kan frese litt løk og kantarellene, drysse over mel og spe med melk/cremefine. La putre litt og rør inn osten så den smelter og tilsett skinkebiter som får varmes opp.

Eller du kan bare varme opp melk/cremefine, røre inn osten og la putre litt. Tilsett stekte kantareller og skinkebiter og varm opp.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Men trenger jeg ikke å lage noe jevning av smør og mel eller noe? Og hva slags krydder bruker man oppi dette....

Føler meg som en komplett idiot når det gjelder matlaging

Skrevet

Du kan jo bruke litt salt, pepper, litt hvitløk kanskje, basilikum, timian eller oregano..

Skrevet

Du trenger ikke jevning, bare la sausen koke inn til den får riktig tykkelse. Det pleier å gå relatvit fort. Bruk enten bare Cremefne eller en blanding av det og melk, i blandingsforholdet 60/40, så bør det gå kjempefint!

Skrevet

Jeg ville ikke laget jevning av smør og mel, det blir som hvit saus og jeg synes ikke det er så godt til pasta. Fløte pleier å koke seg passe tykk ganske raskt.

Skrevet

SÅ jeg lager ikke jevning først altså. Bruker jeg Cremefin sitedenfor fløte da. Og det Caro mente her var at jeg tar 60 % cremefin og 40 % melk??????

Og oppi dette har jeg litt urtekremost og det er det??????

Skrevet

Ja, du bruker cremefine istedet for fløte (men cremefine har faktisk like mye fett som matfløte). Og 60% cremefine og 40% melk.

Skrevet

Tusen tusen takk, nå tror jeg at jeg skal få det til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...