Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Jeg kommer til å bytte fordi jeg ikke får den lønna jeg var forespeilet. Føler meg lurt og er bitter for at jeg ikke var tøffere når vi forhandlet om lønn. 😠 

Anonymkode: db37e...7ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Er sykepleier. Lei corona, lei turnus, lei av å aldri få ferieønskene, lei av lav bemanning, lei av at det er alt for travelt, lei av at det er snakk om budsjett, lei av dårlige ledere osv. 

Anonymkode: f8a36...fba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jobber i helsevesenet, og ønsker å slutte av eksakt samme grunner som ovennevnte. Krysser fingrene for meg selv 🤞🏼 

Anonymkode: 2419d...330

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er sykepleier, men er ferdig videreutdannet som helsesykepleier til våren, så håper absolutt å få jobb som det i løpet av året :) 

Anonymkode: 2832a...443

• Liker 2
Skrevet

Snart blir vi alle huleboere igjen, hurra!

AnonymBruker
Skrevet

Interessant tråd.

Grunner som taler for at jeg skal bytte jobb:

- Høyere lønn. Det tok tid for meg å komme i jobb pga. kræsj i den bransjen jeg først tok utdanning i. Derfor ligger jeg langt bak gjevnaldrede økonomisk pga. høyere studielån, tapt mulighet til å være med på boligfesten og samme lønn som de som er 5 år yngre. 

- Faglig utvikling. Lære andre roller, f.eks. arbeide for byggherre og entreprenør for å på sikt bli en bedre konsulent. 

- Skifte arbeidsmiljø/-kultur. Alle har godt av å prøve ulike arbeidsgivere for å få perspektiver fra ulike kollegaer og måter å arbeide på. 

- Bygge CV og kontaktnettverk. Dette er utrolig viktig om man ønsker å starte for seg selv. 

Opprinnelig hadde jeg tenkt å bytte jobb mot slutten av 2021, men det blir trolig jobbytte først på våren/sommer 2022. Grunnen til det er enkelt og greit at jeg for tiden er involvert i et prosjekt som går frem til mai 2022 og det kommer et annet interessant, men mindre prosjekt i begynnelsen av neste år med kun noen måneders varighet. 

Anonymkode: e5bdf...a44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper på å få meg ny jobb slik at arbeidsveien blir kortere. Per i dag tar det 1 time og 15 min en vei.

Anonymkode: c4bb4...4dd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil bli fyrtårnoperatør da jeg er usosial.

Endret av MortenMinstelønn
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja. Er sykepleier. Lei corona, lei turnus, lei av å aldri få ferieønskene, lei av lav bemanning, lei av at det er alt for travelt, lei av at det er snakk om budsjett, lei av dårlige ledere osv. 

Anonymkode: f8a36...fba

Hva skal du gjøre da? Det er kjempevanskelig å få jobb på butikker og slik, og lønna er veldig mye lavere enn sykepleierlønn

Anonymkode: 3ff40...378

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis. Jeg mistrives med arbeidsoppgavene jeg for så vidt aldri rekker over, og med et lite fungerende system/ledelse... Det går på helsa løs. Jeg stresser og kaver såpass mye at mange symptomer på utbrenthet har meldt seg. Forsøker å ikke la meg påvirke, men det er fælt å kjenne seg utilstrekkelig hver dag.

Anonymkode: 94a16...a3a

• Liker 2
Skrevet

Starter i ny jobb til uka. Endelig får jeg flyttet hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt ann på resultatet av medarbeidersamtale i skal ha nå på nyåret. Gikk over fra vikariat til fast stilling i 2020 og hverken lønn eller arbeidsoppgaver ved denne overgangen svarer helt til de forventningene jeg ble gitt i forkant. Trives i utgangspunktet godt men føler meg lite verdsatt av arbeidsgiver og veldig forskjellsbehandlet i forhold til kollegaer. Så er mulig jeg kommer til å søke. 

Anonymkode: b5b7f...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet i høst, fra lærer på vgs til ingeniør. Beste valget jeg har tatt noengang.

Anonymkode: 75e6f...7b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skal du gjøre da? Det er kjempevanskelig å få jobb på butikker og slik, og lønna er veldig mye lavere enn sykepleierlønn

Lurer jeg også på. 

Anonymkode: 4912a...9b3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, forhåpentligvis🙏🏻

Anonymkode: 87d52...96f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det håper jeg. Jeg er drittlei nåværende jobb og har lenge vært klar for å gå videre. Men stillinger innen mitt fagfelt vokser ikke på trær her jeg bor, så vi får se. 

Anonymkode: 2a846...367

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å prøve å få en. Uføretrygda er så lav at det ikke er til å leve med, da får det heller bli en del paralgin forte på jobb.

Anonymkode: f0afc...110

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Lurer jeg også på. 

Anonymkode: 4912a...9b3

Butikkjobber er eneste alternativet, eller....? 😑🙄

Anonymkode: ecd7b...1ef

Skrevet

Jeg byttet jobb i oktober 2020 :) Kortere reisevei og høyere lønn. Litt spesielt å begynne et nytt sted nå under hjemmekontor perioden, men det har gått veldig fint :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Butikkjobber er eneste alternativet, eller....? 😑🙄

Anonymkode: ecd7b...1ef

Sykepleier er jo et ganske spesialisert yrke, så om man vil gå vekk fra det blir det jo gjerne et ufaglært yrke. Barnehage er et alternativ da, her får man ganske lett jobb over hele landet. Men da gjerne i vikariat / deltid, og med lav lønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...