AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Hvorfor? Jeg kommer til å bytte fordi jeg ikke får den lønna jeg var forespeilet. Føler meg lurt og er bitter for at jeg ikke var tøffere når vi forhandlet om lønn. 😠 Anonymkode: db37e...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Ja. Er sykepleier. Lei corona, lei turnus, lei av å aldri få ferieønskene, lei av lav bemanning, lei av at det er alt for travelt, lei av at det er snakk om budsjett, lei av dårlige ledere osv. Anonymkode: f8a36...fba 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Ja! Jobber i helsevesenet, og ønsker å slutte av eksakt samme grunner som ovennevnte. Krysser fingrene for meg selv 🤞🏼 Anonymkode: 2419d...330 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Er sykepleier, men er ferdig videreutdannet som helsesykepleier til våren, så håper absolutt å få jobb som det i løpet av året Anonymkode: 2832a...443 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Interessant tråd. Grunner som taler for at jeg skal bytte jobb: - Høyere lønn. Det tok tid for meg å komme i jobb pga. kræsj i den bransjen jeg først tok utdanning i. Derfor ligger jeg langt bak gjevnaldrede økonomisk pga. høyere studielån, tapt mulighet til å være med på boligfesten og samme lønn som de som er 5 år yngre. - Faglig utvikling. Lære andre roller, f.eks. arbeide for byggherre og entreprenør for å på sikt bli en bedre konsulent. - Skifte arbeidsmiljø/-kultur. Alle har godt av å prøve ulike arbeidsgivere for å få perspektiver fra ulike kollegaer og måter å arbeide på. - Bygge CV og kontaktnettverk. Dette er utrolig viktig om man ønsker å starte for seg selv. Opprinnelig hadde jeg tenkt å bytte jobb mot slutten av 2021, men det blir trolig jobbytte først på våren/sommer 2022. Grunnen til det er enkelt og greit at jeg for tiden er involvert i et prosjekt som går frem til mai 2022 og det kommer et annet interessant, men mindre prosjekt i begynnelsen av neste år med kun noen måneders varighet. Anonymkode: e5bdf...a44 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Håper på å få meg ny jobb slik at arbeidsveien blir kortere. Per i dag tar det 1 time og 15 min en vei. Anonymkode: c4bb4...4dd 1
MortenMinstelønn Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 (endret) Jeg vil bli fyrtårnoperatør da jeg er usosial. Endret 6. januar 2021 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Er sykepleier. Lei corona, lei turnus, lei av å aldri få ferieønskene, lei av lav bemanning, lei av at det er alt for travelt, lei av at det er snakk om budsjett, lei av dårlige ledere osv. Anonymkode: f8a36...fba Hva skal du gjøre da? Det er kjempevanskelig å få jobb på butikker og slik, og lønna er veldig mye lavere enn sykepleierlønn Anonymkode: 3ff40...378 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Forhåpentligvis. Jeg mistrives med arbeidsoppgavene jeg for så vidt aldri rekker over, og med et lite fungerende system/ledelse... Det går på helsa løs. Jeg stresser og kaver såpass mye at mange symptomer på utbrenthet har meldt seg. Forsøker å ikke la meg påvirke, men det er fælt å kjenne seg utilstrekkelig hver dag. Anonymkode: 94a16...a3a 2
SJW Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Starter i ny jobb til uka. Endelig får jeg flyttet hjem.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 Det kommer litt ann på resultatet av medarbeidersamtale i skal ha nå på nyåret. Gikk over fra vikariat til fast stilling i 2020 og hverken lønn eller arbeidsoppgaver ved denne overgangen svarer helt til de forventningene jeg ble gitt i forkant. Trives i utgangspunktet godt men føler meg lite verdsatt av arbeidsgiver og veldig forskjellsbehandlet i forhold til kollegaer. Så er mulig jeg kommer til å søke. Anonymkode: b5b7f...1fd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 Jeg byttet i høst, fra lærer på vgs til ingeniør. Beste valget jeg har tatt noengang. Anonymkode: 75e6f...7b1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva skal du gjøre da? Det er kjempevanskelig å få jobb på butikker og slik, og lønna er veldig mye lavere enn sykepleierlønn Anonymkode: 3ff40...378 Lurer jeg også på. Anonymkode: 4912a...9b3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 Ja, forhåpentligvis🙏🏻 Anonymkode: 87d52...96f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 Ja, det håper jeg. Jeg er drittlei nåværende jobb og har lenge vært klar for å gå videre. Men stillinger innen mitt fagfelt vokser ikke på trær her jeg bor, så vi får se. Anonymkode: 2a846...367
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 Tenkte å prøve å få en. Uføretrygda er så lav at det ikke er til å leve med, da får det heller bli en del paralgin forte på jobb. Anonymkode: f0afc...110
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #18 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lurer jeg også på. Anonymkode: 4912a...9b3 Butikkjobber er eneste alternativet, eller....? 😑🙄 Anonymkode: ecd7b...1ef
Wit Skrevet 5. januar 2021 #19 Skrevet 5. januar 2021 Jeg byttet jobb i oktober 2020 Kortere reisevei og høyere lønn. Litt spesielt å begynne et nytt sted nå under hjemmekontor perioden, men det har gått veldig fint
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Butikkjobber er eneste alternativet, eller....? 😑🙄 Anonymkode: ecd7b...1ef Sykepleier er jo et ganske spesialisert yrke, så om man vil gå vekk fra det blir det jo gjerne et ufaglært yrke. Barnehage er et alternativ da, her får man ganske lett jobb over hele landet. Men da gjerne i vikariat / deltid, og med lav lønn Anonymkode: 3ff40...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå