AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Har et ganske så frustrerende problem. Jeg føler jeg ikke klarer å være en god venn, spesielt for en av bestevenninnene mine. Vi har kjent hverandre siden 6 klasse og nå er vi i 18-års alderen. Vi har alltid vært som søstre, men det har vært perioder hvor vi egentlig har endt vennskapet å kommet tilbake til hverandre både pga kjærester, men også ved at hun har valgt andre fremfor meg og egentlig bare har hatt meg som en liten dritt ved siden av. Nå er vi gode venner, men ting er ikke som før, og jeg føler jeg virkelig ikke klarer å være ne god venn noe som plager meg enormt. For eksempel når hun slo opp med kjæresten sin var hun selvfølgelig lei seg og jeg støttet henne so mye jeg kunne, men likevel gjør jeg ting som sårer henne slik som å minne henne på han. Jeg vet det er feil, men på en annen side vil jeg føle at hun skal vite hvordan smerten er på samme måte som når hun delte alt det gøye hun gjorde med kjæresten sin mens jeg ikke fikk møtt min fordi han bor langt unna. Jeg vet det er helt grusomt, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Nå skal hun for eksempel få katt, noe jeg også har. Hun er veldig glad, det er helt forståelig men likevel irriterer all den gleden meg. Hun blir lei seg når jeg hele tiden kommer med litt kommentarer, og minner meg på at hun deler alt med meg fordi jeg er hennes bestevenn. jeg blir sur på meg selv for at jeg er så elendig venn, hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 52d62...e0f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Slutte å komme med sånne kommentarer, også må du legge fortiden bak deg og gi henne blanke ark. Er du ikke klar for det så må du bare ta avstand. Anonymkode: 18c6d...481 1
PM75 Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Nå som du er klar over problemet, så er det på tide å endre på det. Og det klarer du fint, hvis du vil. Men det kan hende at du trenger å ta en prat med din venninne først om hvorfor du oppfører deg kjipt. Det er ikke sikkert at hun forstår at du ble såret de gangene hun prioriterte deg bort. Et poeng som du kanskje bør tenke på, er at det er helt normalt at varige vennskap varierer i intensitet opp igjennom årene. Det avhenger av studier, hvor man bor, hvilke livsfaser man er i osv. Men virkelig gode vennskap holder seg, selvom man har perioder hvor man ikke prates eller sees så ofte.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Noen ganger tenker jeg; Hva gjør alle disse barna på KG? Anonymkode: d0677...706 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå