Gå til innhold

Bidrar ikke økonomisk men kjøper seg pc til 8k

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt, jeg er forlovet med en mann på 32, jeg er 40, vi bor nesten 4 timer fra hverandre men han er mer her enn hjemme.

Han flyttet inn hos sine foreldre for 1 år siden for å spare utgifter så han kan starte eget firma.

Det er ingen hemmelighet at hans lille dagpengeinntekt ikke har før til bidrag til utgifter her jeg bor med 3 barn.

Jeg har betalt alt hele veien, husleie strøm matutgifter osv. Trivielle saker også. Han har stått for togbilletter tur-retur.

Jeg har sagt i det siste at 19.000 i dagligvare-utgifter pr mnd ikke går lenger og at hans inntak av 2 flasker Cola, grandiosaer hver dag og alt annet han fyser på når han er her er slutt, for jeg vil ta lappen. Han bad meg om p ta førerkort da en eks av meg var snill og hentet min datters nykjøpte pult rett før jul. Jeg svarte at hadde det ikke vært før qt han spiser meg ut av huset så hadde jeg hatt lappen for lenge siden.

Han er litt for glad i å sitte med online-spill. Hele julen gjorde han dette, i stua mi. Jeg føler meg hverken sett eller lyttet til..

1 januar var vi alene og da sa jeg meningen min, det endte med at han knuste sin egen pc fordi han da skulle "slutte å spille og heller fokusere på firma", men i dag kom han inn på rommet og sa han hadde funnet seg ny pc på finn, til 8000.

Jeg er bare helt matt. Føler meg drenert og tømt. Dette hadde han penger til visstnok, mens her sitter jeg med strøm og mobil-regning til datter på overtid (hun har swap hos telenor).

Vi har ikke snakket I hele dag. Han bad meg om hjelp til selge noen få aksjer han hadde så kurtasjen ikke gikk i kluss, eneste jeg sa var "fiks det sjøl".

Fint å være slik, å bare komme til dekket bord slik han gjør. Familien min ser det men de sier ikke stort, jeg har vel sørget for dette selv.

Anonymkode: cfaf5...45f

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fint å være slik, å bare komme til dekket bord slik han gjør. Familien min ser det men de sier ikke stort, jeg har vel sørget for dette selv.

Dessverre kan det se ut som du har vært litt dumsnill her. Klart det er fint for ham å bruke dine penger, så slipper han å bruke egne.

Er en ting du må gjøre, det er å knyte en blåknute rundt pengesekken og ikke gi ham noe som helst i 2021. 

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer mer på at han knuste sin egen pc...? Man må jo ha en pc om man skal ha eget firma også... spesielt. Tenker også at det burde gå an å finne en ok laptop til under 8k. 

Hvis han bor hjemme så kan han vel bidra litt med dagpengene sine til mat og litt til fellesutgifter om han faktisk i perioder bor hos deg. Men om det ikke er hans barn så synes jeg ikke han har noe ansvar for å bidra økonomisk til dem med mindre dere har bodd sammen en stund... Hvor lenge har dere vært sammen?

Tenker i første omgang at du iallfall bør sette opp et budsjett for hva det vil koste deg å bo alene med barna. Så må han betale for utgifter som kommer på oppå det for at han også skal være i bildet (reise til deg, ekstra mat osv).

Anonymkode: c3ec7...e60

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Hva får du ut av forholdet?

Anonymkode: 8495f...0da

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Si at han får pelle seg hjem igjen og ikke kom tilbake før han er tørr bak ørene. For en snylter.

Anonymkode: 36943...d5a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her; Kjappe svar! Takk! 

Neida, ingen av mine 3 er hans. Vi lever veldig nøkternt når han ikke er her for når han er her er det jo "luksus" hver dag.

Han har en sønn selv han ser litt innimellom.

Jeg forventer ikke at han skal bidra tik utgifter på mine barn, men akkurat nå har jeg faktisk 4 av dem, da han ter seg som en tenåring.

Her om dagen kjøpte han kyllingvinger på Spar til meg og han og formulerte det som "jeg spanderer".

Blir bare kleint når jeg betaler alt han spiser ellers. Akkurat som jeg faktisk får dårlig samvittighet om han drar kortet. 

Jeg ser det slik at han trengte en ny gaming-pc, og at dette var måten å få det på. Knuse sin egen, for så å krabbe i pris på hva han kunne bruke. Han startet på.3k, så ble det 6 og i dag var den en til 8.

Jula er dyr, gaver og alt er dyrt. Mat ikke minst, men bare det at han kan trylle frem 8k til en gaming-pc men aldri har råd til å bidra ellers er jo merkelig.

Han sa her i romjulen at han kunne bidra med utgifter til mat, men da hadde han ikke råd til å komme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva får du ut av forholdet?

Anonymkode: 8495f...0da

Akkurat det jeg har spurt meg selv om i det siste.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke din forlovede, dette er enda et barn som du forsørger

Anonymkode: 415d0...3cf

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ts, du har psykelig lav standard. Her må du forvente mer, tenk på hva slags forbilde du er for barna. Virkelig, dette er vondt og flaut å lese.

Anonymkode: 38e77...5cc

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Du har selv ansvar for DIN økonomi. Ja han er en snylter, men du tillater det. Skru igjen pengekrana, sånn kan det jo ikke fortsette. Å jeg hadde revurdert et forhold med en mann som ser på meg som en bank. 

Anonymkode: 3f683...f5f

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke din forlovede, dette er enda et barn som du forsørger

Anonymkode: 415d0...3cf

Det føles slik.

Den dagen pc'en hans røyk, sa han at "en dag tjener jeg masse penger, da skal jeg huske hva du har sagt!".

Ja, sa jeg.. kanskje huske hvem som holdt liv i deg i alle årene før du tjente da.

Nevner jeg penger og utgifter sier han "du er som alle andre kjerringer og tenker bare penger" til tross for at jeg bare ønsker å ha hjulene rundt, og ikke kan fø på han slik!

Den som tenker penger er han, han skal bli så rik så rik, der han sitter med world of warcraft og youtube hele dagen.

Blir kvalm av å skrive det.

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dette er trolling. Det er bare for usannsynlig å finne seg i dette så lenge som du har gjort. 

Anonymkode: c4751...7ae

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han er en snylter og jeg forstår ikke hvorfor du gidder. 

Hvis du ikke kaster han ut med én gang, så slutt i hvert fall å kjøpe cola og grændis til han hver dag. 19 000 i utgifter til dagligvarer i måneden?? Vi er to voksne og to barn og vi bruker mellom 6 000 - 9 000 og jeg syns vi kjøper det vi har lyst på.. 

Hva er positivt med denne fyren? 

Anonymkode: 87eae...444

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, ts, du har psykelig lav standard. Her må du forvente mer, tenk på hva slags forbilde du er for barna. Virkelig, dette er vondt og flaut å lese.

Anonymkode: 38e77...5cc

Jeg vet, jeg er ufør med PTSD etter barndommen.

Ingen unnskyldning for jeg er klar i hodet, skal ta pt-utdannelse for trening og omsorg for andre er noe jeg kan og trives med.

Da vi kjøpte ringer ville jeg kjøpe sølv, for gull er dyrt. 

Han ville ikke ha annet enn gull, og sa seg villig til å betale 4k mens jeg skulle betale 2, enda ikke sett noe til det.

Føler jeg har forsøkt alt men ting synker ikke inn, da hjelper det ikke om vi deler humor, om det skorter på alt annet til syvende og sist.

Han er velformulert og vet jeg har høye krav men her har jeg gått på en så jævla smell at jeg rett og slett skammer meg. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er en snylter og jeg forstår ikke hvorfor du gidder. 

Hvis du ikke kaster han ut med én gang, så slutt i hvert fall å kjøpe cola og grændis til han hver dag. 19 000 i utgifter til dagligvarer i måneden?? Vi er to voksne og to barn og vi bruker mellom 6 000 - 9 000 og jeg syns vi kjøper det vi har lyst på.. 

Hva er positivt med denne fyren? 

Anonymkode: 87eae...444

Han fikk meg til å føle meg faktisk elsket.

Dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Du må stoppe å handle inn til han. Sett krav til han!

Enten så blir det slutt eller så blir det bedring:)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...