Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir vel et klassisk KG-innlegg, beklager det, men lå gå.

Etter å ha gått igjennom det som ble til et rimelig trøblete forhold, så valgte jeg og avslutte forholdet før h*n dro meg lenger ned. Det ble for mye, og jeg tåler mye. Vi var sammen i 2 år, hvor det siste året var veldig av og på. Jeg har dratt tidligere også men da ble jeg lovet at ting skulle bli bedre, så jeg ble. Denne gangen brukte jeg omtrent 1 år på å komme meg vekk. Det var et helvette. Det var manipulasjon, sjalusi, krangling, selvmordstrusler og løgner etc fra den andre parten. Det har nå gått 2 måneder siden bruddet ble en realitet. Det ble, til tross for hva jeg og andre mente h*n fortjente, et ryddig brudd. Det var jævlig vondt å måtte dra da følelsene mine faktisk var ekte for den personen, men ingen fortjener å bli behandlet sånn. Så det ble slutt, og vi har ingen kontakt i dag, annet enn at h*n stalker meg på sosiale medier. Vi begge er i slutten av 20-årene, ingen barn i bildet. 

Så til selve saken. Vi bor på en liten plass. Alle kjenner alle og jungeltelegrafen går sin gang. I dag har jeg fått høre at eksen sier jeg har vært utro mot h*n, manipulerende, at jeg ligger hjemme med depresjon, truer med selvmord og at jeg har tatt skikkelig offerrollen. Jeg har vært verdens største idiot rett og slett. Ord blir fattig når jeg skal prøve å forklare det her. Sannheten er at dette er det h*n har gjort mot meg i forholdet, noe jeg kun har fortalt til mine aller nærmeste. Jeg har ikke snakket ned eksen what so ever før bruddet eller etter til noen som helst. Jeg har kun forsøkt å legge alt dette bak meg og hva det har gjort med meg, så dette gjør meg rimelig frustrert. Alt jeg har gjort for denne personen, og dette er takken. Jeg holder igjen mye her nå i frykt for å bli gjenkjent, men jeg trenger virkelig andre sine tanker om det her og hva jeg eventuelt skal gjøre med det. Jeg driter egentlig i hva folk måtte mene om meg så lenge jeg og de som virkelig betyr noe vet den faktiske sannheten, men dette synes jeg er såpass alvorlig at jeg føler jeg må gjøre noe. Jeg er rimelig låst, ettersom det naturlige valget vil være å gå til roten ved det her, nemlig konfrontere eksen, men det er jo det siste jeg vil. 

Hva mener dere? Svelge det hele og la det gå? Hvis ikke, hva da? 

Anonymkode: 838fb...014

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en mann du kan snakke fornuftig med? Nei? Da er det heller ikke vits å ta det opp med han.

Hvis det går ut over arbeidslivet ditt, så kan du sikkert true med politianmeldelse. Ærekrenkelse? Usikker på hvordan det fungerer.

Du bryr deg ikke om hva folk synes, bortsett fra de som bryr seg om deg. Hører de at du sliter, så tar de selvsagt kontakt med deg, og så kan du forklare hvordan det henger sammen. De som ikke kontakter deg om de tror du vil ta selvmord er ikke dine ekte venner ❤️

Anonymkode: 5782b...77d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse...

Ignorerer du han lenge nok, så går han nok lei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hev deg over det, og gå videre. De som kjenner deg, vet hvordan det er fatt. De som kjenner eksen din, tar det nok med rikelig salt,  og de andre trenger du ikke å bry deg om.  

Anonymkode: afd4e...92f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var borti noe lignende med eksen, og det beste rådet jeg kan gi er nok å overse det så godt du kan, så vil han/hun til slutt gå lei. Eksen din er vel kanskje ute etter en liten reaksjon fra din side også, og om han/hun ser du ikke bryr deg blir det kanskje slutt på ryktespredningen. 

Så lenge du og dine rundt deg vet sannheten, er det alt som betyr noe❤

Anonymkode: 63f5e...fa8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både utro OG suicidal, altså?

Tror nok folk skjønner at ikke dette stemmer.

Anonymkode: c16ef...1e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som er litt praktisk med folkesnakk er at det sjelden deles med den det er snakk om. Dermed kan man lettere distansere seg fra det. De fleste tar uansett slarvet med en klype salt, i hvert fall oss på "bøgda". Jeg ville tenkt good riddance, kanskje delt det jeg har fått høre, sammen med en god latter med mine venner: "HAR du hørt hva fyren har funnet på nå? ER det ikke utrolig at det går an?" De kan så være dine ambassadører videre. 

Jeg sier ikke at det er enkelt, men det kan være en måte å møte det på. 

Anonymkode: 09077...beb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Du er inne på noe der, siste anonym. 

Greia er bare denne personen har drevet med så mye skuespill, manipulasjon og virkelig fått godt grep om offerrolle-kronen, at jeg får bare lyst til å eksplodere i fjeset til h*n. Det har på en måte gått forbi det stadiet hvor det er mulig å kunne le av det hele, hvis du skjønner. I hvertfall om jeg skal tenke på alt jeg har akseptert og sett forbi til nå. Det er eksen sin feil at dette forholdet ikke fungerte og dermed ikke kunne fortsette. Jeg skjønner at jeg er skurken som velger å dra min vei, men å forstå at det hele skyldes eksens sine egne handlinger og ord selv, selv når det er så innlysende og når det har blitt forklart tusen ganger? Nei, aldri. Det er som at de lever i en boble med tanker om at hele verden er ute etter dem, mens de selv aldri gjør noe galt. Det er så synd i dem, de er bare søte og snille. Tror h*n aldri har innrømmet sine feil noen gang, faktisk. Små som store. Det er så frustrerende. Hvis det er noen som har grunn til å si noe som helst om en av oss, så er det jeg om h*n. Jeg hater at jeg er den som tilsynelatende har det vondt pga det her enda, når det så til de grader burde vært omvendt. 

Jeg skal forsøke på det du sier. Har helt til nå hevet meg over all dritten, og det siste jeg vil er å bli bitter over det hele, men det er farlig nært nå. 

Takker for alle innspill så langt! Godt å få luftet ut dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er helt inne i dette enda, så det er ikke rart det er vondt, vanskelig og ekkelt.

Men tenk om det var noen andre som satt slik som eksen di, noen som du kjente litt perifert. Hva ville du tenkt om en voksen mann som satt og sutret og veltet seg i offerrollen, så opptatt av eget elende at det både er synd i han fordi han er forlatt OG fordi eksen hans er et troll? Ville du opplevd han som troverdig, eller ville du bli flau og beklemt fordi han gjorde seg så liten for medynk?

Jeg kjenner en og annen sutrepave, som bare finner seg "troll til kvinnfolk" og som det alltid er så synd i. Jeg er mer overrasket over at de klarer å sjarmere damer, enn at damene stikker når de skjønner hva slags type det er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette blir vel et klassisk KG-innlegg, beklager det, men lå gå.

Etter å ha gått igjennom det som ble til et rimelig trøblete forhold, så valgte jeg og avslutte forholdet før h*n dro meg lenger ned. Det ble for mye, og jeg tåler mye. Vi var sammen i 2 år, hvor det siste året var veldig av og på. Jeg har dratt tidligere også men da ble jeg lovet at ting skulle bli bedre, så jeg ble. Denne gangen brukte jeg omtrent 1 år på å komme meg vekk. Det var et helvette. Det var manipulasjon, sjalusi, krangling, selvmordstrusler og løgner etc fra den andre parten. Det har nå gått 2 måneder siden bruddet ble en realitet. Det ble, til tross for hva jeg og andre mente h*n fortjente, et ryddig brudd. Det var jævlig vondt å måtte dra da følelsene mine faktisk var ekte for den personen, men ingen fortjener å bli behandlet sånn. Så det ble slutt, og vi har ingen kontakt i dag, annet enn at h*n stalker meg på sosiale medier. Vi begge er i slutten av 20-årene, ingen barn i bildet. 

Så til selve saken. Vi bor på en liten plass. Alle kjenner alle og jungeltelegrafen går sin gang. I dag har jeg fått høre at eksen sier jeg har vært utro mot h*n, manipulerende, at jeg ligger hjemme med depresjon, truer med selvmord og at jeg har tatt skikkelig offerrollen. Jeg har vært verdens største idiot rett og slett. Ord blir fattig når jeg skal prøve å forklare det her. Sannheten er at dette er det h*n har gjort mot meg i forholdet, noe jeg kun har fortalt til mine aller nærmeste. Jeg har ikke snakket ned eksen what so ever før bruddet eller etter til noen som helst. Jeg har kun forsøkt å legge alt dette bak meg og hva det har gjort med meg, så dette gjør meg rimelig frustrert. Alt jeg har gjort for denne personen, og dette er takken. Jeg holder igjen mye her nå i frykt for å bli gjenkjent, men jeg trenger virkelig andre sine tanker om det her og hva jeg eventuelt skal gjøre med det. Jeg driter egentlig i hva folk måtte mene om meg så lenge jeg og de som virkelig betyr noe vet den faktiske sannheten, men dette synes jeg er såpass alvorlig at jeg føler jeg må gjøre noe. Jeg er rimelig låst, ettersom det naturlige valget vil være å gå til roten ved det her, nemlig konfrontere eksen, men det er jo det siste jeg vil. 

Hva mener dere? Svelge det hele og la det gå? Hvis ikke, hva da? 

Eksen holdt på sånn i 2 år mot meg, endte med å flytte for å begynne på nytt. Ryktene var så stygge at jeg mistet jobbmuligheter og venner. 

Anonymkode: 2e390...b67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle bør lære seg å aldri si et vondt ord om eksen til andre - uansett hvor vondt han/hun har gjort deg og uansett hvor mye dritt han/hun snakker om deg. 

Sånn at når eksen din sitter å spyr ut galle og dritt om deg så kan du med trygghet vite at de som sitter å hører på dette enten  vil tenke eller si høyt: "jasså? Rart, for hun har aldri sagt et vondt ord om deg". 

Hva skal man svare til noe sånt liksom? Da vant jo du, og alle ser hvem av dere som er et godt menneske og hvem av dere som aldri kommer dere videre og sitter å prater dritt

Anonymkode: d9690...02f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å sette ut eit rykte er av de mest   effektive måter å knekke en  person ned psykisk.  " Det er av sine egne ein skal ha det"  og   " En fjær kan ofte bli til  5 høns "        Her  handler ofte om å unngås  giftige personer   som er begavet med å spre giftige holdninger.     Du hevder å bo på en igjennomsiktig liten  plass der alle kjenner alle, og jungeltelegrafen har  gått  sin gang.    "Eit ordtak seier også at ein person er bedre en sitt rykte " og som oftest er den noen innen vennekretsen som vet å avsanne rykter, og her kan ein bl.a . og lage ein sak av det å sende til  media.    

Ein person slepte ut eit rykte på arbeidsplassen kl. 07.30  om ein  kolega som hadde vunnet ein stor pengesum i Lotto.    Før vedkomende som slepte rykte gjekk heim kl 16.30 hadde spekulasjonen fått løpe fritt, og  ryktespreder var nær ved å miste jobben.   

Mange har opplevd rykte i forbindelse med samlivsbrudd, der de  har måttet kjempe for å bevise sin uskyld.   Det å sette ut falske rykter vil oftest føre tilbake til dem som har spredd dem, og kan få allvorlige konsekvenser.    Ein konsekvens av ryktespredning er at ein føler seg avvist, og venner ikkje lenger kjenner sin besøkelsestid , og blir utfrosset ifra bygda.   Det er ikkje uvanleg at ryktespreder kan ha større anerkjennelse blandt  bygdafolket.   Mitt råd er å vere deg selv,  og la  ein ryktespreder bare få kjøre sitt eget løp.    Du kjenner han bedre en de fleste, og kanskje har han noe på samvittigheten han også som han ikkje ønsker å kome for dagen.     

Klare paraleller mellom det du opplever , og mine opplevelser sist sommer overfor naboen.   Fremsatte  trussler, og  løyner / påstander som det ikkje er hold i , og konsekvensen er at 2 familier ikkje lenger snakker saman.    

Endret av Skybe
Skrevet

Du må flytte til et annet sted og overgå deg selv på ordentlig,

ord duger ikke

handling gjør

slik som du gjorde da du

viste dette beistet sitt eget beste

på tide å ta hatten og gå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dette en mann du kan snakke fornuftig med? Nei? Da er det heller ikke vits å ta det opp med han.

Hvis det går ut over arbeidslivet ditt, så kan du sikkert true med politianmeldelse. Ærekrenkelse? Usikker på hvordan det fungerer.

Du bryr deg ikke om hva folk synes, bortsett fra de som bryr seg om deg. Hører de at du sliter, så tar de selvsagt kontakt med deg, og så kan du forklare hvordan det henger sammen. De som ikke kontakter deg om de tror du vil ta selvmord er ikke dine ekte venner ❤️

Noen rykter kan faktisk ødelegge ting fordi det er mange dumme mennesker der ute som tror på alt de får «servert» 

Anonymkode: d0423...7a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen rykter kan faktisk ødelegge ting fordi det er mange dumme mennesker der ute som tror på alt de får «servert» 

Nja, kan de egentlig det? Dumme mennesker har vanligvis ikke så mye innflytelse utover eget kaffebord. Når man står støtt i seg selv og ikke bryr seg, blir det ikke så spennede å slarve, "Hun er jo så skikkelig...? Og snakker så okay om han...? Det kan ikke stemme...?". Og veldig snart er det glemt for neste godbit. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. så lever vi i en tid da mange "elsker å snakke om hverandre " en  "Med hverandre"    

AnonymBruker
Skrevet

Samlet litt opp i ryktene jeg vet at har gått/går om meg etter brudd med eksen. 

Jeg er kontrollerende og gal. Jeg har levd på han økonomisk. Etter første brudd så lå jeg med en annen som egentlig er far til vårt barn. Da vi ble sammen igjen nektet jeg å ta abort og han var snill som tok på seg ansvaret for en annen sitt barn. Før har jeg vistnok vært gravid med han, men da har jeg tatt abort. Jeg har null kontroll på syklusene mine. Jeg bruker aldri kondom, lurer menn med musa mi.

Så etter en stund så fant jeg meg ny gubbe, altså 8 mnd etter bruddet. Likevel gikk det rykter om at jeg ble sammen med han nye, mens jeg ennå var i et forhold med eksen. Etter noen runder på fvk så fikk ikke eksen det som han ville, så han prøvde med advokat. Ute på byen/bygda sa han at nå som jeg hadde annen gubbe så hadde jeg prøvd å ta fra han vårt barn. Fordi jeg vil at min nye fyr skal oppdra vårt barn. 

Eksen forteller overalt at jeg er ustabil og har en ekstrem fantasi. Han har gått så langt at han fortalte barnehagen at han var redd for at jeg kunne skade vår sønn. Sagt på en så lur måte at de forsto det slik at han var genuint bekymret. 

Det går rykter om at jeg har alkohol og sinneproblemer på toppen av det hele. Alt dette stammer fra samme fyr. 

Sannheten er så utrolig langt ifra det han forteller. De få gangene jeg har prøvd å rette på noe så har enkelte sagt at det er alltid litt sannhet i ting. Barnehagen ble så bekymret for farens utsagn at de meldte meg til bv. Heldigvis har jeg ikke noe å skjule, men det hsr vært en utrolig tøff tid. Samarbeidet med far er tøft fordi han motarbeider meg konstant. Godtar jeg det ene han har problemer med, så finner han noe annet å reagere på.

Som sagt, jeg flyttet fra byen. For meg gikk det ikke an å få jobbe med barn i den byen mer. Jeg har også gått ned på prosent med mitt barn for å slippe så mye krangling. 

Skal sies at jeg drikker maks 1 gang i året, kun 4 øl per kveld. Jeg har ikke sinneproblemer. Jeg har ingen diagnoser. Jeg har aldri vært utro heller. 

Men han derimot, både diagnoser og rulleblad etter jeg dro. 

Håper karma kommer for en dag. 

• Liker 2
Skrevet

Sende bekymringsmelding til mattilsynet overfor naboen.   Det utløste en nabokonflikt  selv om bekymringsmeldingen ikkje var ment i  vonde hensikter.   Sende også en bekymringsmelding til helsefortaket av nær pårørende  for endel år sidan på grunn av  endret oppførsel og som flere reagerte på. 

Vi har alle en plikt å melde ifra dersom ein føler at mennesker, og  dyr ikkje har det bra, miljøforurensning, m.m.   Her handler det ofte ikkje om å knekke personer, men hjelpe dem på eit eller annet vis.      

Skrevet

Slike ekser må man bare overse. 

Etter en tid går de enten lei eller mister sitt publikum. Det siste er det verste (for dem). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ABCDE skrev (1 minutt siden):

Slike ekser må man bare overse. 

Etter en tid går de enten lei eller mister sitt publikum. Det siste er det verste (for dem). 

2 år gikk det her og det drepte mitt rykte på alle måter. Så det stemmer nok ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...