AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Ble tatt for å ha visst om at det var en mindre mengde narkotika i en bil for fler år siden, kanskje 1-2 gram amfetamin om det har noe å si. (Over 5år siden) Kan jeg søke på sykepleierutdanningen med dette? Tør ikke ringe og spørre noen. Anonymkode: 3d374...17a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 På uttømmende politiattest står ting til evig tid. Men det blir foretatt en individuell vurdering, og det er positivt om straffbare forhold ligger et stykke tilbake i tid. https://sykepleien.no/meninger/innspill/2017/09/nye-studentar-og-politiattest Anonymkode: 008ec...720
Flamme Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Du kan be om innsyn i dokumentene dine. Var det forenklet forelegg du fikk?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Flamme skrev (2 minutter siden): Du kan be om innsyn i dokumentene dine. Var det forenklet forelegg du fikk? Husker ikke, fikk en bot jeg betalte. Anonymkode: 3d374...17a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På uttømmende politiattest står ting til evig tid. Men det blir foretatt en individuell vurdering, og det er positivt om straffbare forhold ligger et stykke tilbake i tid. https://sykepleien.no/meninger/innspill/2017/09/nye-studentar-og-politiattest Anonymkode: 008ec...720 Her står det alvorlig narkotikakriminalitet? Det er det jo ikke, kanskje det ikke blir med... Hadde vært deilig. Anonymkode: 3d374...17a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Har lest at ting står så og så mange år, men det gjelder kanskje ikke typen attest som kreves ift å gå på universitetet ? Anonymkode: 3d374...17a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 https://www.ung.no/oss/kriminalitet/287183.html Jeg vet ikke hvilken type politiattest som kreves for sykepleierstudiet, men vil tro at det er en av de strengeste. Anonymkode: 008ec...720
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ble tatt for å ha visst om at det var en mindre mengde narkotika i en bil for fler år siden, kanskje 1-2 gram amfetamin om det har noe å si. (Over 5år siden) Kan jeg søke på sykepleierutdanningen med dette? Tør ikke ringe og spørre noen. Anonymkode: 3d374...17a Det er bedre å spørre før du søker om noen måneder, så blir du avvist i august... Anonymkode: da9cd...a46 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 Trenger man politiattest for å komme inn på sykepleien? Er det noe nytt? Anonymkode: 4889d...6de
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Trenger man politiattest for å komme inn på sykepleien? Er det noe nytt? Anonymkode: 4889d...6de Man trenger selvfølgelig politiattest for å jobbe med pasienter. Man trenger det ikke for å komme inn på studiet, men det skal leveres innen kort tid etter studiestart og gjør man ikke det så får man ikke fortsette. Ts innlegg er et prima eksempel på at folk må forstå hva slags konsekvenser idioti og kriminalitet kan få senere i livet. Anonymkode: 695db...269 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #11 Skrevet 4. januar 2021 Forlegg/bot som du har fått for narkotika står der for alltid. Likedan dersom man mottar en dom. Mange blander forelegg og forenklet forelegg. Forenklet er det man får i trafikken, det står ikke på vandelen. Anonymkode: 02ec3...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #12 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Forlegg/bot som du har fått for narkotika står der for alltid. Likedan dersom man mottar en dom. Mange blander forelegg og forenklet forelegg. Forenklet er det man får i trafikken, det står ikke på vandelen. Anonymkode: 02ec3...5c3 Det står ikke for alltid. Jeg ble tatt med legemidler og hasj for over 5 år siden og det kommer ikke opp når jeg leverer politiattest for barnehage / skole. Anonymkode: bd4a2...7d6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Det står ikke for alltid. Jeg ble tatt med legemidler og hasj for over 5 år siden og det kommer ikke opp når jeg leverer politiattest for barnehage / skole. Anonymkode: bd4a2...7d6 Nå er det forsjell på å jobbe med barn/unge og jobbe innen medisinsk felt hvor man har tilgang til narkotiske stoffer Anonymkode: 7ca6a...719 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #14 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det står ikke for alltid. Jeg ble tatt med legemidler og hasj for over 5 år siden og det kommer ikke opp når jeg leverer politiattest for barnehage / skole. Anonymkode: bd4a2...7d6 Jo, det står der for alltid. Forskjellen er at forskjellige yrker/studier ofte krever forskjellige typer vandelsattester. Ved ansettelse i barnehage er det relevant med sedelighetsdommer feks. Dersom du søker politihøgskolen eller etterretningstjenesten i forsvaret feks så vil hasjsaken dukke opp så fremt du mottok en straff som et forelegg/bot eller dom. Anonymkode: 02ec3...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #15 Skrevet 4. januar 2021 For evig og alltid Anonymkode: 7fa53...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #16 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står ikke for alltid. Jeg ble tatt med legemidler og hasj for over 5 år siden og det kommer ikke opp når jeg leverer politiattest for barnehage / skole. Anonymkode: bd4a2...7d6 Hasj straff etter legemiddelloven, dvs egentlig ikke så farlig, mens amfetamin er et tung narkotika og dømmes som narkotika. Anonymkode: da9cd...a46
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #17 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står ikke for alltid. Jeg ble tatt med legemidler og hasj for over 5 år siden og det kommer ikke opp når jeg leverer politiattest for barnehage / skole. Anonymkode: bd4a2...7d6 Det står der fortsatt. Men barnehage/skole krever ikke uttømmende politiattest. Det gjør derimot andre slags jobber (alt som har med politi, flyplass, sikkerhet osv å gjøre. Til og med en som skal selge deg noe og som jobber innenfor slike bransjer må levere fra seg en slik attest). Dette vil være der til evig tid. Anonymkode: f5275...951 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #18 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hasj straff etter legemiddelloven, dvs egentlig ikke så farlig, mens amfetamin er et tung narkotika og dømmes som narkotika. Anonymkode: da9cd...a46 Nei, begge er under legemiddelloven så fremt mengden er liten. Les deg opp på lovverk. Anonymkode: 02ec3...5c3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #19 Skrevet 5. januar 2021 Da søker jeg ikke sykepleien. Håpte at ting ble borte etter 5-10 år, men da gjør det ikke det Anonymkode: 3d374...17a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da søker jeg ikke sykepleien. Håpte at ting ble borte etter 5-10 år, men da gjør det ikke det Anonymkode: 3d374...17a Eller jeg håpte ikke det ble borte, men fjernet etter så mange år. Vet at jeg ikke kan bli advokat, politi osv, men trodde ikke de skulle ha uttømmende til sykepleien. Anonymkode: 3d374...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå