AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Jeg er i uke 24, føler meg egentlig i fin form. Men lurer på om jeg er ekstra følsom og vanskelig, uten at jeg helt merker det selv? Jeg merker iallefall at samboer klikker på meg veldig fort. Ganske ofte siste tiden, hvor kranglene blir forferdelig stygge.Nå er han så sur på meg at han sier vi kun skal bo sammen for barnet. I går sier han rett ut at han forakter meg. Han kastet også en frukt hardt mot meg og den traff meg øverst på magen. Fikk panikk, men barnet ser ikke ut til å ha tatt skade. Jeg har vonde smerter i dag da, i mageregionen rett under brystene. Jeg spurte sjokkert om han forsøkte drepe barnet. Han sa han prøvde treffe trynet mitt. Det er utrolig tøft og belastende å måtte bekymre meg for forholdet, samtidig som graviditet og det å fungere i jobb. Jeg er utslitt og utrolig ulykkelig. Føler ikke han på noen måte har vist meg noe omsorg, han forventer og behandler meg akkurat som før jeg ble gravid. Nei egentlig verre. Bare gå sier mange av dere. Men det er Corona, familie bor langt unna. Hvem skal hjelpe meg gjennom tredje trimester, fødsel og tiden etterpå? Jeg bare spør om andre har opplevd at graviditeten har tidvis drevet forholdet inn i ren og skjær galskap og krangel. Eller er jeg sammen med en veldig gal mann? Ønsker nyanserte tilbakemeldinger og svarer gjerne mer utdypende hvis noen syns jeg gir for lite kontekst. Kan innrømme at jeg har sagt ekstremt sårende ting, som han har advart meg mot å si. Men er slag og vold egentlig noen gang ok? Og jeg tenker jo hadde han truffet meg midt på magen kunne vel barnet ha dødd? Er veldig rystet og redd. Anonymkode: b8479...802
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Hvem skal hjelpe deg nå da? Gjennom tredje trimester og fødsel? Jeg tror du må begynne å tenke tanken på at du må hjelpe deg selv. Anonymkode: 30812...d40 15
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Hva faen?! Det der er ikke noen måte å behandle sin gravide kjæreste på! OM du har vært vrang og vanskelig så er det ikke noen legitim grunn til å være voldelig fysisk og psykisk. Nei, ikke nødvendig av deg å si kjipe ting til han men normale mennesker forstår at graviditet er en hormonell og krevende tid og gir den gravide litt mer romslighet enn vanlig. Han der høres ikke stabil ut. Hvordan hadde dere det før graviditeten? Å bo sammen for barnets skyld er en dårlig idé om han har tenkt å behandle deg sånn. Og det er ikke bra for barnet at du er stressa og ulykkelig i graviditeten. Anonymkode: 3c07b...f17 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Kom dere til familiekontoret asap! Dere trenger hjelp til kommunikasjon. Du har ingen rett til å si ekstremt sårende ting akkurat som han ikke under noen omstendigheter skal ty til vold. Det høres jo ut som om dere er like ille begge to, på hver deres måte. Anonymkode: 453e0...42a 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kom dere til familiekontoret asap! Dere trenger hjelp til kommunikasjon. Du har ingen rett til å si ekstremt sårende ting akkurat som han ikke under noen omstendigheter skal ty til vold. Det høres jo ut som om dere er like ille begge to, på hver deres måte. Anonymkode: 453e0...42a Ja jeg er absolutt ikke feilfri. Blir så sint og sier masse usaklige ting. Men synes det er grusomt å ha vondt i kroppen idag fordi han skader meg. Men stygge ord er kanskje like ille. Anonymkode: b8479...802
Thea82 Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Var han sånn før du ble gravid og? Enig i familiekontoret, dere må ta tak nå med en gang før barnet kommer. 1
DMS Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Berre for at du ikkje skal vere bekymra for lisje i magen, foster tåler overraskande mykje og har det nok heilt fint, det ligg ganske så polstra. Hovudet ditt derimot, kunne tatt skade om det om det var ei hard frukt. Og eit ev fall ... nei. Dårleg unnskulding at han bomma på hovudet ditt! Eg veit ikkje om eg ville hatt ein potensiell voldeleg mann som far til mine barn. Har det vore andre tilfelle før du vart gravid? Og sjølv om det er pandemi er det hjelp å få! Krisesenter er tilgjengeleg til ei kvar tid. 3
Fiffig Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Noen ganger tror jeg man må spørre seg om det ikke er mer arbeid med en vanskelig partner enn alene. Jeg har i alle fall en nær venninne som opplevde det som mye lettere med de to små, når hun endelig ikke måtte bekymre seg for mannen og alle innfallene hans i tillegg. Er det virkelig bedre å være to for enhver pris? Jeg tror det kan være en større belastning i enkelt tilfeller. For min del, har i alle fall ikke partner blitt mindre hensynsfull etter graviditeten, om noe; så mer. 2
Nymerïa Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem skal hjelpe meg gjennom tredje trimester, fødsel og tiden etterpå? I hvert fall ikke han du er sammen med nå. Og nei, jeg har ikke opplevd at svangerskapet drev noen inn i galskap. Det er ikke greit å velge et slikt hjem for barnet ditt, TS. Hvis du er en noenlunde bra mor så vil du at ditt barn skal ha det beste. Det der er ikke engang bra.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 Vold er verre enn skjellsord. Hva blir det neste han kaster på deg? Om han har så liten impulskontroll, hva tror du skjer om baby får kolikk og skriker i flere netter og dager i strekk? Søvnmangel tuller mye med hodene på folk, vil han takle det? Og nei, det er overhode ikke normalt at partner skal bli mer aggressiv og hensynsløs under graviditeten. Anonymkode: 69d93...304 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå