AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Noen som jobber i nav eller ellers har peiling på nav? Jeg har funnet en annonse men syns det blir for lite konkret til å skjønne hva man faktisk skal gjøre. Noen sier de nesten ikke møter folk når de jobber i nav, og andre ikke.. Ser det ut som det er mye møtevirksomhet i denne jobben? Mye kontakt med de som søker hjelp hos nav eller mer ren saksbehandling? Tror dere møtene er fysisk eller over telefon? https://20200101.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4320395099?link_source_id=0 Anonymkode: b3636...419
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Tidligere har jeg kun sett stillinger som et statlig, men dette er jo en kommunal stilling. Hva er forskjellen? Anonymkode: b3636...419
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Dette er for et lokal kontor. Da har du brukerkontakt. Hovedoppgavene til NAV lokal er å få folk ut i jobb. Så følger man opp brukere som har ulike ytelser, men arbeid er alltid NAVs mål. Det finnes statlige og kommunale stillinger på NAV lokalkontor. Det er forskjellig hvordan de ulike kontorene er organisert, men ofte så har de kommunale ansatte oppfølging av økonomisk sosialhjelp og de kommunale støtteordningene. Det ser ut som om det er det denne stillingen er. Men så kommer omorganisering også får man andre oppgaver, sånn er det hele tiden. Anonymkode: d8d6b...3b3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Det var da en ganske konkret beskrivelse av jobben? Helhetlig karlegging, veiledning og oppfølging av personer og familier der målet er mestring av bolig, økonomi og arbeid Arbeide tverrfaglig og ut ifra et forebyggende perspektiv med fokus på integrering og inkludering Koordinere samhandlingen med aktuelle samarbeidspartnere, som kommunale samarbeidspartnere, fastleger og spesialisthelsetjenesten, arbeidsgivere, tiltaksarrangører, skole, etc. Saksbehandling i henhold til aktuelt lov- og regelverk Ivareta egen digital kompetanse, samt benytte nye digitale løsninger og holde seg oppdatert på den digitale utviklingen i NAV Det første punktet viser at du skal følge opp personer og familier og hjelpe dem med bolig, økonomi og arbeid. Jeg tolker "helhetlig kartlegging, veiledning og oppfølging" som at kontakten skal være relativt tett med enkeltpersoner og familier. Tredje punkt viser at du skal samarbeide med alt fra fastleger til arbeidsgivere og skoler. Du skal altså samarbeide tverrfaglig når du følger opp enkeltpersonene og familiene. Nest siste punkt viser at du også skal drive med saksbehandling. Dvs. at du skal bruke aktuelt lov- og regelverk når du behandler sakene. Det tredje avsnittet i annonsen viser også hva slags klientgrupper du vil jobbe med: NAV Lillestrøm har et bredt ansvarsområde som inkluderer integrering av flyktninger, økonomisk råd og veiledning og arbeidsrettet oppfølging av personer med varierende bistandsbehov. Har du relevant utdanning? Etter ett semester på Sosialt arbeid er denne annonsen ganske enkel å tolke. Anonymkode: 9133f...3f1 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Dette er en stilling i den kommunale delen av nav. Altså vil du jobbe med sosialstøtte. Mye av sosialstønaden er som det mest i nav nå digital. Men dette er en brukergruppe du likevel må påregne å veilede og ha tålmodighet med. Særlig når det kommer til språkutfordringer og rus. Anonymkode: 9ccb2...9a4 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 spennende arbeidsfelt, men krevende i forhold til brukermøter. Anonymkode: 94df0...6c2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 TS: Ønsker mest saksbehandler jobb, hvor det er lite/ingen bruker kontakt. Da regner jeg med at dette ikke er jobben for meg. Anonymkode: b3636...419
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): TS: Ønsker mest saksbehandler jobb, hvor det er lite/ingen bruker kontakt. Da regner jeg med at dette ikke er jobben for meg. Anonymkode: b3636...419 Da må du søke jobb i NAV Arbeid og ytelser, de har så og si ikke brukerkontakt, kun saksbehandling. Men de finnes ikke overalt. Anonymkode: d8d6b...3b3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): TS: Ønsker mest saksbehandler jobb, hvor det er lite/ingen bruker kontakt. Da regner jeg med at dette ikke er jobben for meg. Anonymkode: b3636...419 På NAV arbeid og ytelser trenger man en god bakgrunn. Gjerne juridisk innenfor statlig forvaltning. Det er mulig å videreutdanne seg innenfor dette. Anonymkode: 94df0...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå