AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Jeg er veldig usikker på hva jeg skal putte inni der😬 Er ikke så glad i masse greier og har en stor bod vegg i vegg så trenger det ikke til lagring. Planen foreløpig er å ha vaskemaskin og tørketrommel under en lang benkeplate som kan brukes til bretting. Tenkte å ha noen overskap over (men vet egentlig ikke hva jeg skal ha i dem...) Klessortering blir under benken og jeg har også plass til benk på ca 2 meter på motsatt vegg. Vet ikke hva jeg evt skal ha i skap under den men tenkte jo mer benkeplass jo bedre...? Tenkte å henge opp noen stativ til klær som skal henges over denne, pluss stang i endevegg til kleshengere. Setter inn en høyttaler for å ha musikk til arbeidet og evt male veggene i en fin farge. Noen råd?🤗 Anonymkode: 91beb...92b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Her prioriterte vi opphøyet oppvaskmaskin og tørketrommel, og egen benk til bretting - kunne det vært en mulighet når rommet er så stort? Ville definitivt ikke prioritert så mye benkplass som du her legger opp til, da ber du bare om rot. Utover det har vi skoskap (rommet har egen inngangsdør), og 180 tørkekap. Sistnevnte er utrolig praktisk. Så har vi flere vegghengte og utfoldbare stativ, slik at vi stort sett ikke trenger å sette opp tørkestativ i tillegg. Lagringsplass kan du ikke få nok av, selv om du tror det nå. Blant annet endte vi opp med å ha en hylle til drill og verktøy, og en med diverse blomsterpotter. Ting som i utgangspunktet hører hjemme i garasjen, men som er veldig praktisk å ha litt nærmere. Har også ett høyskap som fungerer som mellomlagring mellom hus og garasje/boder/loft, eller videresortering på annen måte. Anonymkode: ae0b8...32b
Niff Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Vi har stort vaskerom. På den ene langveggen har vi tørketrommel og vaskemaskin løftet opp fra gulv, i tillegg til en passelig benk (180) med vask. Skap under alt dette, og skap i tillegg over vaskemaskin og tørketrommel. På motsatt langvegg har vi benk (200) med klessortertering under, samt overskap. Klesskativ på gulv og i tak på kortvegg, fryseskap på samme kortvegg som dør. Gamle, dårlige bilde før det var helt ferdig. Endret 4. januar 2021 av Niff 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Er det så stort at det får plass til alles klesskap hadde jeg gjort det. Tenk så deilig å ikke trenge å bære bort rent til til andre rom 🤩 Ellers hadde jeg satt opp stenger for å tørke klær på henger. Gensere og skjorter får så mye finere fassong da, og hengerene flyttes bare rett inn i klesskap. Anonymkode: 6a9bb...c87
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Har stort vaskerom i underetasjen, som også er gjestebad siden gjesterommene er i den etasjen. Har stort dushjørne, vaskemaskin/tørketrommel, tørkestativ, vask og do. Og det beste av alt, et stort skap til alt som trengs til husvask. Er hjemmelaget. Skapet har fine, buede utvendige hyller i ene enden. Anonymkode: ab248...d1b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Jeg vet ikke om du føler du har behov for det, men på mitt ideal-vaskerom hadde det vært en stor vask for håndvask av klær, samt en steamer/tøydamper. Høres ut som du har plass til en profesjonell type og ikke bare en liten håndholdt. Anonymkode: aba22...cc5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Tusen takk for kjempemange gode tips🤩 ts Anonymkode: 91beb...92b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det så stort at det får plass til alles klesskap hadde jeg gjort det. Tenk så deilig å ikke trenge å bære bort rent til til andre rom 🤩 Ellers hadde jeg satt opp stenger for å tørke klær på henger. Gensere og skjorter får så mye finere fassong da, og hengerene flyttes bare rett inn i klesskap. Anonymkode: 6a9bb...c87 Det er nok sant, men jeg tenker det er mye mindre deilig når familien må stå i kø for å hente seg rent tøy på vaskerommet om morgenen. Og løper litt frem og tilbake fordi de ombestemte seg (for 5. gang) eller glemte noe, og kolliderer i døra så klær mistes på gulvet etc. (Mulig jeg krisemaksimerer her, men jeg hadde i alle fall foretrukket å ha klærne mine på mitt eget rom. Men det funker sikkert bedre med helt små barn enn med tenåringene jeg ser for meg i hodet mitt. 😂 ) Anonymkode: 3ea5d...ecf 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er nok sant, men jeg tenker det er mye mindre deilig når familien må stå i kø for å hente seg rent tøy på vaskerommet om morgenen. Og løper litt frem og tilbake fordi de ombestemte seg (for 5. gang) eller glemte noe, og kolliderer i døra så klær mistes på gulvet etc. (Mulig jeg krisemaksimerer her, men jeg hadde i alle fall foretrukket å ha klærne mine på mitt eget rom. Men det funker sikkert bedre med helt små barn enn med tenåringene jeg ser for meg i hodet mitt. 😂 ) Anonymkode: 3ea5d...ecf Det fungerer kanskje bedre om det bare er mellomlagring, så hver især må hente sitt eget tøy fra vaskerommet i bunker? Anonymkode: c0e45...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 Ville ikke hatt så mye benkeplass.. Et par skap til vaskemidler og slikt. Men ville nok hatt strykebrett som sto fremme med strykejern og steamer lett tilgjengelig. Faste tørkesnorer/stativ som sto så de ikke blokkerte for gåing. Å ha vaske og tørketrommel opp fra gulvet ser digg ut. Til sortering av skittentøy er sånne klesstativ med kurver fint (jeg ville hatt sånne høye man har i klesskap da, ikke under benk). Har man barn som ofte har våte uteklær er tørkeskap fint. Skotørker, sånn man henger på veggen med sånne armer til å ha i skoene er supert også om man har barn eller driver med ski osv Har dere ikke mange bad fra før så kan man jo også sette inn et toalett og/eller dusj om vaskerommet er i en etasje man også oppholder seg i og det ikke er toalett der fra før. Det gjorde vi i vårt vaskerom Anonymkode: aa1d3...e7e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #11 Skrevet 4. januar 2021 Klessortering! Tørkesnor i taket, opphøyd vaskemaskin, flatetil bretting, skap til utetøy, tørkeskap, skoskap. Anonymkode: 3b930...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #12 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ville ikke hatt så mye benkeplass.. Et par skap til vaskemidler og slikt. Men ville nok hatt strykebrett som sto fremme med strykejern og steamer lett tilgjengelig. Faste tørkesnorer/stativ som sto så de ikke blokkerte for gåing. Å ha vaske og tørketrommel opp fra gulvet ser digg ut. Til sortering av skittentøy er sånne klesstativ med kurver fint (jeg ville hatt sånne høye man har i klesskap da, ikke under benk). Har man barn som ofte har våte uteklær er tørkeskap fint. Skotørker, sånn man henger på veggen med sånne armer til å ha i skoene er supert også om man har barn eller driver med ski osv Har dere ikke mange bad fra før så kan man jo også sette inn et toalett og/eller dusj om vaskerommet er i en etasje man også oppholder seg i og det ikke er toalett der fra før. Det gjorde vi i vårt vaskerom Anonymkode: aa1d3...e7e Vi har uttrekkbart strykebrett. Og tørkestativ som kan foldes ned fra veggen. Da er de ikke i veien for noe. Anonymkode: ae0b8...32b 1
Trolltunge Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 Veldig vanskelig å gi råd til andre om, når man i liten grad kjenner deres behov. Jeg har ganske lite kjøkken, så har ekstra kjøkkeninnredning på vaskerommet. Inkludert ekstra kjøleskap, for å få mindre i kjøleskapet oppe og ha plass ved behov (jul!). Vi har en stor kjøkkenvask til håndvask og tømming av beholder til tørketrommel. Vi har fryseboks. I kjøkkenskapene på vaskerommet har vi kjøkkenutstyr som ikke brukes daglig, og i store skuffer større panner som heller ikke brukes så ofte. På motsatt vegg har vi Billy-skap fulle av elsker med diverse verktøy, og også noe maling, pensler og lignende. På veggen har vi et uttrekkbart tørkestativ, som ikke tar mye plass når det ikke er i bruk. På deler av vegg er det også hyller til hermetikk. Det kommer snart opp et vegghengt vinstativ også. Det jeg savner på vaskerommet er strykebrett og kurver til klessortering. Det måtte jeg avstå fra fordi jeg trengte plas til verktøy og diverse annet. Vet ikke om dette ga noen ideer, for dette er basert på hva vi hadde behov for.
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 4. januar 2021 #14 Skrevet 4. januar 2021 Jeg har valgt opphøyet vaskemaskin og tørketrommel med skap over og under. Har en stor todelt vask som jeg bruker mye. På hver side av vasken har jeg litt benkeplass til vaskemidler osv. Som på bildet til brukeren over her har jeg det klesstativet som henger i taket hvor du heiser ned stangen. Det er jeg veldig fornøyd med. Det hender jeg må stryke, så på motsatt vegg har jeg det som ser ut som en ganske vanlig benk, bortsett fra at den er litt grunnere, den er ikke festet til veggen og den står på hjul (ca. 120 cm lang). Den har et skap på hver ytterkant (litt som et skrivebord). På den måten fungerer den både som strykebrett og brettebenk. Jeg får jo ikke lagt plagget rundt den buede kanten på strykebrettet og sånt, men det fungerer til mitt bruk. Trekker bare benken litt ut fra veggen dersom jeg skal stryke en duk eller noe. - Også bruker jeg en del plass på klessortering. 4-5 kurver. I det som er av skap så har jeg vaskemidler (overskap), rengjøringsmidler (overskap), symaskin og syskrin, sengetøy, håndklær og en litt fyldigere førstehjelpsveske enn den jeg har hvis datteren min får skrubbsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå