Frøkensina Skrevet 4. januar 2021 #41 Del Skrevet 4. januar 2021 SoWhat? skrev (8 minutter siden): Kirurger ligger høyt på yrker hvor det jobber psykopater. Har lenge trodd det var allmennkunnskap.... 🙂 Nå virker det som du prøver å «ta» meg personlig, merkelig og ubehaglig synes jeg. Det kan godt hende det er høyere antall psykopater blant kirurger, det har jeg ikke lest om. Men det forklarer ikke at dette er vanlig blant mange yrker som innebærer å takle mye død og katastrofer. Jeg har både kjent flere som har jobbet i helsevesenet og husker at det har vært skrevet om galgenhumor på jobb i aviser for lenge siden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 4. januar 2021 #42 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er helt normalt. Har jobbet i begravelsesbyrå hvor de kunne tulle med om den døde hadde silikonpupper eller ikke. Anonymkode: 131fc...134 Det var kanskje å dra det litt vel langt.., men absolutt vanlig å tulle med ting for å takle det. Jeg ser ikke problemet hvis det holdes på et ok nivå, selv om det ville knust meg å høre på tullpraten om jeg overhørte noen snakke om å skrape eller spa opp en jeg var glad i. Endret 4. januar 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 4. januar 2021 #43 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min er brannkonstabel, så jeg spurte han nå. Han svarte at de gjerne spøker om situasjoner, men ikke om personer. Han har dog hørt noen spøker som er over grensen. Anonymkode: a8aa4...610 Av alle disse yrkene, så er jo brannmenn de som er gentlemen 🙂 så du har funnet den rette typen. De andre er uunnværlige og gjør en god jobb de også så klart. Men det er bare brannmenn som er gentlemen. Italiensk sitat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 4. januar 2021 #44 Del Skrevet 4. januar 2021 Frøkensina skrev (5 minutter siden): Nå virker det som du prøver å «ta» meg personlig, merkelig og ubehaglig synes jeg. Det kan godt hende det er høyere antall psykopater blant kirurger, det har jeg ikke lest om. Men det forklarer ikke at dette er vanlig blant mange yrker som innebærer å takle mye død og katastrofer. Jeg har både kjent flere som har jobbet i helsevesenet og husker at det har vært skrevet om galgenhumor på jobb i aviser for lenge siden. Nei. Jeg vil ikke ta deg personlig! Ikke tro det. Jeg burde kanskje ikke gått inn på denne tråden i dag. Uff Min skyld. Men ja, kirurger ligger høyt oppe på yrker hvor det er psykopater. Men unnskyld altså. Ikke ta det personlig please. Er bare meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #45 Del Skrevet 4. januar 2021 SoWhat? skrev (33 minutter siden): Vært *borti * sånne yrker. Jez Da tror jeg ihvertfall ikke at humor gjør seg gjeldende. *borti* faktisk. Å, så mange teite folk Hehe, feil skjer faktisk også. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne grove tastefeilen. Anonymkode: 5c217...269 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. januar 2021 #46 Del Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg jobbet bare noen år i helse og jeg har hørt spøker. Men ikke noen groteske, bare avvæpnende om det gir mening. Og til TS, ja de spøker i slike yrker, men jeg tror ikke de fleste går så langt som du beskriver. Anonymkode: 3f8d5...73c Jada. Masse spøker, men ingen om mors på den måten beskrevet i HI. Det verste må være (og da gjerne noen dager etter) «er at pas X dessverre havnet i penalet». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #47 Del Skrevet 4. januar 2021 SoWhat? skrev (47 minutter siden): Du må jo innrømme at det virker grotesk på vanlige mennesker? Du har jo ikke ett av de yrkene og kan da ikke leve deg inn i det heller. Så du bare godtar at sånn er det. Men at du liksom skal syns det er helt ok er for meg rart. Moralens voktere? Nei. Dette handler jo om empati. Folk syns ikke det er ok å tulle med sånt. Det er ikke vanskelig å forstå. Folk som jobber innen disse yrkene skjønner jo det. Det er derfor det er internt. Så veldig rart at du ikke skjønner det. Tror ikke du skjønner så mye egentlig. Du virker helt lost. Folk som bruker humor på vaktrommet dømmer du, men du selv kan være direkte ufin og bruke hersketeknikker og tulle med at folk er psykopater? Det er å synke lavt.. Lavere enn jeg trodde om deg. Ufin i noen tråder og super hyggelig i andre. Fake. Bare brannvesenet som er gentlemen? Er ikke helsevesnet bra nok for deg? Anonymkode: 4b3ea...654 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 4. januar 2021 #48 Del Skrevet 4. januar 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Kirurger ligger høyt på yrker hvor det jobber psykopater. Har lenge trodd det var allmennkunnskap.... 🙂 Har du en kilde på dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #49 Del Skrevet 4. januar 2021 Det er veldig vanlig, og det er en måte å bearbeide alle de grusomme inntrykkene på. Anonymkode: a9eaa...5eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet 4. januar 2021 #50 Del Skrevet 4. januar 2021 Dette er vel en helt vanlig forsvarsmekanisme blant visse yrkesgrupper som blir utsatt for mange ubehagelige visuelle og mentale inntrykk i arbeidet sitt. For min del har jeg ikke noe mye imot det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 4. januar 2021 #51 Del Skrevet 4. januar 2021 herzeleid skrev (40 minutter siden): Har du en kilde på dette? Du kan lett Google opp. Yrker hvor det er flest psykopater. Jeg ligger på sykehus med telefon, og har ikke peiling på hvordan jeg kan legge inn ting her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 5. januar 2021 #52 Del Skrevet 5. januar 2021 16 hours ago, SoWhat? said: Du må jo innrømme at det virker grotesk på vanlige mennesker? Du har jo ikke ett av de yrkene og kan da ikke leve deg inn i det heller. Så du bare godtar at sånn er det. Men at du liksom skal syns det er helt ok er for meg rart. Moralens voktere? Nei. Dette handler jo om empati. Folk syns ikke det er ok å tulle med sånt. Det er ikke vanskelig å forstå. Folk som jobber innen disse yrkene skjønner jo det. Det er derfor det er internt. Så veldig rart at du ikke skjønner det. Sorry, men din argumentasjon holder ikke. Fordi jeg ikke er politi, ambulansearbeider eller brannmann selv, så kan ikke jeg uttale meg om galgenhumor er vanlig eller ikke? Hvilken rett har du til å dømme, egentlig? Kan ikke du bare la andre folk ha sin måte å takle en vanskelig jobb på? De mangler ikke empati fordi de slår en spøk, det skjønner de aller fleste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. januar 2021 #53 Del Skrevet 5. januar 2021 Knirke skrev (9 minutter siden): Sorry, men din argumentasjon holder ikke. Fordi jeg ikke er politi, ambulansearbeider eller brannmann selv, så kan ikke jeg uttale meg om galgenhumor er vanlig eller ikke? Hvilken rett har du til å dømme, egentlig? Kan ikke du bare la andre folk ha sin måte å takle en vanskelig jobb på? De mangler ikke empati fordi de slår en spøk, det skjønner de aller fleste. Jeg har ikke dømt noen. Jeg skriver at på "vanlige" folk så virker denne humoren grotesk. Jeg skriver ikke at de er elendige mennesker som spøker om ting. Jeg tror faktisk de ser den at vi utenfor reagerer. Det er vel derfor det er veldig internt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå