AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Hei, jeg har et spørsmål, hvor mye må jeg evt betale eller hvilken «straff» får man for å kaste søppel i andres container ? jeg har kastet litt papp og noe småtteri i en container som sto ganske åpent å fint til, var korttenkt av meg, det vet jeg... visste ikke at det faktisk var så ulovlig å kaste i andres. Dette var på en skole og jeg ble oppringt.. han snakket om politianmeldelse... ja jeg har lært hvertfall... hva kan han/ skolen kreve ? Beklaget meg og sa det skjer ikke igjen. Anonymkode: 85a06...408 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Så flaut. Selvfølgelig kaster man ikke søppelet sitt hos andre. Du vet at man betaler for renovasjon ? Anonymkode: 9f581...6ef 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Ikke bekymre deg. Det vil ikke skje noe. Politianmeldelsen var nok bare en trussel, og politiet ville i verste fall gi deg en advarsel. Regner ikke med det var flere tonn med avfall du gjenlot. Du har lært. Dette er snart glemt av alle 🙂 Anonymkode: c0f4b...8cf 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Tviler på du for straff for dette. En evt anmeldes vil nok fort bli henlagt- mulig du ved en anmeldes vil få en telefon fra politiet, men om du legger deg flatt og sier du ikke viste det ikke var lov gjør de helt sikkert ikke mer med det. De har andre vikitgere ting å ta seg av. Nå vet du det ikke er lov så da gjør du ikke det mer. Anonymkode: d0a5e...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Dette er faktisk et problem for folk som betaler for container-leie. Da vi skulle tømme huset etter våre foreldre, måtte vi sørge for å fylle containeren på kort tid, ellers kom det folk og kastet sitt avfall i den. Jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å oppfatte at folk må betale for dette. Alltid noen mennesker som ser sitt snitt til å snylte på andre. Jeg ville jaggu anmeldt selv om det sikkert ikke skjer noe, bare for å lage litt trøbbel. Anonymkode: 9251d...7bc 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Du får nok ingen straff, men det er uansett jævla frekt. Anonymkode: a4669...4f4 6
Cuntzilla Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Du blir nok ikke anmeldt. Om du hadde kastet typ masse farlig avfall som de måtte betalt ekstra for ved henting av container, så kunne de nok prøvd å avkreve noen kroner av deg, men det høres jo ikke ut som du har gjort det. Det var nok bare en trussel sagt i sinne, fordi sånne mennesker som deg er kanskje det mest irriterende som finnes, så folk blir jo direkte forbanna når de tar noen i å være så frekke. Høres ut som du har lært da, så da er det iallfall ett mindre menneske på jorden som tenker det er OK å kaste søppelet sitt i andres container. En gledens dag. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, jeg har et spørsmål, hvor mye må jeg evt betale eller hvilken «straff» får man for å kaste søppel i andres container ? jeg har kastet litt papp og noe småtteri i en container som sto ganske åpent å fint til, var korttenkt av meg, det vet jeg... visste ikke at det faktisk var så ulovlig å kaste i andres. Dette var på en skole og jeg ble oppringt.. han snakket om politianmeldelse... ja jeg har lært hvertfall... hva kan han/ skolen kreve ? Beklaget meg og sa det skjer ikke igjen. Anonymkode: 85a06...408 Og 'litt papp' betyr vel pappesker du ikke gadd å trampe sammen, sånn at de opptok et par kubikkmeter i containeren. Containerleie er ganske dyrt, altså.. Anonymkode: 411a3...953
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 Husker jeg leide inn en container for et sameie i Oslo. Skulle gjøre en rivningsjobb i fellesareal. Gjorde den tabben at container stod ulåst over helgen til vi skulle starte arbeidet. Jeg overdriver ikke. Men den var nesten full etter helgen. Da hadde nabolaget kvittet seg med skrot og søppel. Frekt som f. Containeren måtte tømmes før vi kunne starte arbeidet. Med de merutgiftene det førte til. Gjør ikke den tabben igjen. Anonymkode: 35407...0d9 2
skrue Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, jeg har et spørsmål, hvor mye må jeg evt betale eller hvilken «straff» får man for å kaste søppel i andres container ? jeg har kastet litt papp og noe småtteri i en container som sto ganske åpent å fint til, var korttenkt av meg, det vet jeg... visste ikke at det faktisk var så ulovlig å kaste i andres. Dette var på en skole og jeg ble oppringt.. han snakket om politianmeldelse... ja jeg har lært hvertfall... hva kan han/ skolen kreve ? Beklaget meg og sa det skjer ikke igjen. Anonymkode: 85a06...408 "politianmeldelse" - glem det. Politiet kommer aldri til å bry seg om det skjedde en gang. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2021 #11 Skrevet 4. januar 2021 Jeg synes jo det var aldeles tåpelig å true med politianmeldelse. Hadde det vært meg som hadde ringt deg hadde jeg sagt fra om at det kom en regning på tømming av containeren. Det er fort 3.000-5.000 kr.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #12 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har et spørsmål, hvor mye må jeg evt betale eller hvilken «straff» får man for å kaste søppel i andres container ? jeg har kastet litt papp og noe småtteri i en container som sto ganske åpent å fint til, var korttenkt av meg, det vet jeg... visste ikke at det faktisk var så ulovlig å kaste i andres. Dette var på en skole og jeg ble oppringt.. han snakket om politianmeldelse... ja jeg har lært hvertfall... hva kan han/ skolen kreve ? Beklaget meg og sa det skjer ikke igjen. Anonymkode: 85a06...408 Du har jo stjelt fra kommunen, Ts. Så du ringer opp igjen og sier at du tar regningen for kontainertømming. Alternativt , om det er mulig, peller du deg ned og ettersorterer kontaineren etter deg. Blondie65 skrev (1 minutt siden): Jeg synes jo det var aldeles tåpelig å true med politianmeldelse. Hadde det vært meg som hadde ringt deg hadde jeg sagt fra om at det kom en regning på tømming av containeren. Det er fort 3.000-5.000 kr. Nå er det Ts som forteller historien her, da. Man vil tro sannsynligheten for at Ts har hoppet over den biten der hen gjorde seg vrien og nektet å betale for tjenesten hen har stjålet. Veldig med vilje, selvsagt. Og det er fort vesentlig mer enn 3-4000. Dersom det Ts kastet som ikke var papp men «noe greier» er elektronikk eller annet som er ulovlig å putte i konteinerne snakker vi 10 000 i gebyr. Anonymkode: 0942c...c47
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har et spørsmål, hvor mye må jeg evt betale eller hvilken «straff» får man for å kaste søppel i andres container ? jeg har kastet litt papp og noe småtteri i en container som sto ganske åpent å fint til, var korttenkt av meg, det vet jeg... visste ikke at det faktisk var så ulovlig å kaste i andres. Dette var på en skole og jeg ble oppringt.. han snakket om politianmeldelse... ja jeg har lært hvertfall... hva kan han/ skolen kreve ? Beklaget meg og sa det skjer ikke igjen. Anonymkode: 85a06...408 Du henter søppelet ditt og ber om å selv bli kastet i containeren. Anonymkode: e85b2...b4e
Brunello Skrevet 4. januar 2021 #14 Skrevet 4. januar 2021 Tror straffen er steining. Dersom det er kastet blandet avfall i en container for dette, er det ingen krise. Det som er dyrt, er om man kaster spesialavfall i blandet avfall eller feil avfall der det finsorteres (typisk byggeplass). Dette er litt frekt, men ikke så ille som fler skal ha det til. Det er verre å kaste søppel på gata.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #15 Skrevet 4. januar 2021 Det er lov med hundebæsj, men ikke papp og noe småtteri. Anonymkode: 44916...245
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, jeg har et spørsmål, hvor mye må jeg evt betale eller hvilken «straff» får man for å kaste søppel i andres container ? jeg har kastet litt papp og noe småtteri i en container som sto ganske åpent å fint til, var korttenkt av meg, det vet jeg... visste ikke at det faktisk var så ulovlig å kaste i andres. Dette var på en skole og jeg ble oppringt.. han snakket om politianmeldelse... ja jeg har lært hvertfall... hva kan han/ skolen kreve ? Beklaget meg og sa det skjer ikke igjen. Anonymkode: 85a06...408 Dette er jo i prinsippet svindel, og om du ikke er stokk dum så viste du at dette ikke var din container. Om en utbygger truer med anmeldelse så høres det ut til at mengden du har kastet et langt større en det du utgir. I en byggeprosess planlegges tømming av container på ettermiddag ved behov slik at tilgjengelig volum er nok for påfølgende dag. Om et bygdelag kommer på jobb og noen har fylt opp containeren kan det medføre at flere som jobber med riving o.l. Ikke får gjort jobben før container et tømt. Tømming av container koster 700-10000 alt etter hva slags avfall som var i containeren fra utbygger sin side - da må fu forvente en regning i den størrelsesorden. Men det som i ditt tilfelle kan være en større frustrasjon fra eier sin side er at container måtte tømmes før arbeidsdagens slutt - noe som lett påfører ekstrakostnader av lønn og utsettinger (kan være flere titalls tusen) Om tapet du har fororsaket blir stort nok kan du faktisk bli politianmeldt, ikke for å gi deg rettslig straff, men som underlag for å kunne sende deg regning på merkostnad du har medført eier. Uansett, du viste nok at du ikke kan kaste din søppel hos andre - og at det å kaste usortert avfall i container er veldig dyrt.. Anonymkode: cfd00...46c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er jo i prinsippet svindel, og om du ikke er stokk dum så viste du at dette ikke var din container. Om en utbygger truer med anmeldelse så høres det ut til at mengden du har kastet et langt større en det du utgir. I en byggeprosess planlegges tømming av container på ettermiddag ved behov slik at tilgjengelig volum er nok for påfølgende dag. Om et bygdelag kommer på jobb og noen har fylt opp containeren kan det medføre at flere som jobber med riving o.l. Ikke får gjort jobben før container et tømt. Tømming av container koster 700-10000 alt etter hva slags avfall som var i containeren fra utbygger sin side - da må fu forvente en regning i den størrelsesorden. Men det som i ditt tilfelle kan være en større frustrasjon fra eier sin side er at container måtte tømmes før arbeidsdagens slutt - noe som lett påfører ekstrakostnader av lønn og utsettinger (kan være flere titalls tusen) Om tapet du har fororsaket blir stort nok kan du faktisk bli politianmeldt, ikke for å gi deg rettslig straff, men som underlag for å kunne sende deg regning på merkostnad du har medført eier. Uansett, du viste nok at du ikke kan kaste din søppel hos andre - og at det å kaste usortert avfall i container er veldig dyrt.. Anonymkode: cfd00...46c Skriver under på den.. Containeren vi måtte tømme før vi kunne starte, skulle kun inneholde mur/betong/tre og gips. Men nabolaget hadde kastet fra seg bilbatterier, metall, malingsspann, hageavfall, elektronikk etc. i containeren. En herlig blanding vi måtte betale 8000 kr for å tømme. Anonymkode: 35407...0d9
Witchita Skrevet 5. januar 2021 #18 Skrevet 5. januar 2021 Hent søppelet du kastet, og så har du lært til senere at det gjør man ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #19 Skrevet 5. januar 2021 Papp kastes i papiravfall; det er en ressurs som kan brukes om igjen. Hvorfor valgte du å kaste den i det som sannsynligvis var restavfall e.a? Anonymkode: 2108b...10e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 Rimelig tett.. Du får bare stå i det. Noe som har irritert meg mye er de som ikke lukker containeren når de er ferdig for dagen, har selv måtte gå rundt eiendommen til min mor og plukke opp dritt fra containeren ved siden av (byggfolk) pga det blir tatt av vinden 😡 ekstremt unødvendig! Anonymkode: ec89d...747
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå