AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Jeg er bare noen uker på vei. Har tatt folat hele veien og B- kompleks de siste ukene, samt ekstra D- vitamin. Tenker å gå over til gravidvitaminer- men vil gjerne ta ekstra d-vitamin ved siden av. Er det noen spesielle merker dere anbefaler som kroppen tar lett opp? Blir så fort dårlig.. Anonymkode: 2f5bc...03a
supernaturalfan Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Jeg tar multivitamin kjøpt på dagligvare og omega 3, i tillegg til Folat. Jordmor anbefalte meg det slik. Kunne gjerne kjøpe en sånn pakke på apoteket, men det var dyrere - ifølge jordmor. Så jeg gjorde som hun sa og kjøpte multivitamin og omega 3 på kiwi 😅👍🏻
vret Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Jeg tar en Omega-3 mulitvitamin fra NYCO plus Tok tidligere de gravidvitaminene fra nycomed, men de fikk meg faktisk til å kaste opp de dagene jeg var dårlig i begynnelsen, så de sluttet jeg med 🤢
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Jeg tar gravidvitaminer. Sikkert unødvendig dyrt og salgstriks for bekymrede gravide, men jeg er lettlurt Anonymkode: 11e39...0fe
MiaHI Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Jeg tar disse. Bestille til tilbudsprisen på nett som er mye billigere enn på apoteket: https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-mat/vitaminer-og-mineraler/nycoplus-gravid-tabkaps-56562,5006714/?gclid=Cj0KCQiAlsv_BRDtARIsAHMGVSY6iuLr9PvyOahfqfi3mtDK2iZ_QxVIUm7mJ_FwkCXrzRXWFEQkQOwaAh61EALw_wcB
Frøyamor Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Folat er vell annefalt hvertfall. Jeg tok det sånn hipps om happs når jeg husket det. Utover det ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 1 hour ago, supernaturalfan said: Jeg tar multivitamin kjøpt på dagligvare og omega 3, i tillegg til Folat. Jordmor anbefalte meg det slik. Kunne gjerne kjøpe en sånn pakke på apoteket, men det var dyrere - ifølge jordmor. Så jeg gjorde som hun sa og kjøpte multivitamin og omega 3 på kiwi 😅👍🏻 er det ikke folat i multivitamin? og kan man ta omega 3 i tillegg til gravid vitaminer tror du? Synes dette er så vanskelig Anonymkode: 2f5bc...03a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Jeg takler ikke de gravidtablettene, de er digre. 🙈 Jeg hadde helt fine blodprøver (etter en lang periode av å ta ingen tilskudd utover folat (ok blodprøver i uke 10 for å sjekke siden jeg er vegetarianer) , men tar noen vitaminbjørner og D-vitamin. Anonymkode: 44317...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 Tok multivitamin og tran, så overhodet ikke noe poeng i å bruke dobbelt så masse på «gravidvitaminer». Helt meningsløst i mitt hode. Anonymkode: e8368...987 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #10 Skrevet 4. januar 2021 Tar forlat. Etter blodprøve hos lege trenger jeg ikke flere vitaminer. Tar folk virkelig vitaminer på måfå? Høre lite økonomisk og unødvendig ut. Hvorfor gjør dere det? Anonymkode: 850c6...805 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #11 Skrevet 4. januar 2021 Multivitamin fra Nycoplus og Omega-3 kapsler fra matbutikken. 🙂 Anonymkode: be44c...70a
supernaturalfan Skrevet 4. januar 2021 #12 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): er det ikke folat i multivitamin? og kan man ta omega 3 i tillegg til gravid vitaminer tror du? Synes dette er så vanskelig Anonymkode: 2f5bc...03a Jo det er litt Folat i multivitamin og. Jeg begynte på multivitamin ca uke 11, en uke siden . Og tar Folat ut uke 12, så får bare 1 til 1,5 uke overlapp der. I pakkene med gravid vitaminer tror jeg det er omega 3..
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: er det ikke folat i multivitamin? og kan man ta omega 3 i tillegg til gravid vitaminer tror du? Synes dette er så vanskelig Anonymkode: 2f5bc...03a De fleste multivitaminer har bare 200 ug folat, mens for gravide er det 400 som er anbefalt. Omega 3 kan tas i tillegg, men pass på at det er typen som ikke er tilsatt vitaminer - da det ellers blir for mye vitamin A. Anonymkode: 4aa46...cfe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #14 Skrevet 4. januar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Tok multivitamin og tran, så overhodet ikke noe poeng i å bruke dobbelt så masse på «gravidvitaminer». Helt meningsløst i mitt hode. Anonymkode: e8368...987 Bør ikke kombinere multivitamin og tran, da blir det for mye vitamin A - som kan være uheldig. Bruk heller omega 3 kapsler uten tilsatte vitaminer. Anonymkode: 4aa46...cfe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #15 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bør ikke kombinere multivitamin og tran, da blir det for mye vitamin A - som kan være uheldig. Bruk heller omega 3 kapsler uten tilsatte vitaminer. Anonymkode: 4aa46...cfe Brukte multivitaminer uten de fettløselige vitamine A, D, E og K. Det er disse som finnes i tran. Dette visste jeg fra før, men fikk også informasjon om det da jeg handlet på apoteket. Fullt mulig å bruke kosttilskudd uten å bruke dobbelt så mye penger på «gravidvitaminer». Ikke uttal deg så bastant. Anonymkode: e8368...987 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #16 Skrevet 4. januar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte multivitaminer uten de fettløselige vitamine A, D, E og K. Det er disse som finnes i tran. Dette visste jeg fra før, men fikk også informasjon om det da jeg handlet på apoteket. Fullt mulig å bruke kosttilskudd uten å bruke dobbelt så mye penger på «gravidvitaminer». Ikke uttal deg så bastant. Anonymkode: e8368...987 Bruker heller ikke gravidvitaminer, tenkte bare å tipse hvis du/andre ikke var klar over det 🙂 Mange som kjøper i dagligvare, da får man jo ingen veiledning 🙂 Anonymkode: 4aa46...cfe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #17 Skrevet 4. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte multivitaminer uten de fettløselige vitamine A, D, E og K. Det er disse som finnes i tran. Dette visste jeg fra før, men fikk også informasjon om det da jeg handlet på apoteket. Fullt mulig å bruke kosttilskudd uten å bruke dobbelt så mye penger på «gravidvitaminer». Ikke uttal deg så bastant. Anonymkode: e8368...987 Har forresten selv sett etter multivitaminer uten de nevnte fettløselige uten å finne det, har du tips på produkt? Hadde vært enklere å kunne ta tran enn de enorme omega-kapslene akkurat nå føler jeg. Anonymkode: 4aa46...cfe
Kvinne87Rogaland Skrevet 4. januar 2021 #18 Skrevet 4. januar 2021 Husknå ta tilskudd av jod hvis du ikke spiser nok hvit fisk og melkeprodukter. https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Gravide-og-ammende/Kosthold-for-gravide/Jod-er-viktig-for-deg-som-er-gravid-eller-ammende
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #19 Skrevet 4. januar 2021 Bruker Lifeline Gravid, så er jeg sikker på at jeg får i meg det baby og jeg trenger 🙂 Gjorde også det i forrige svangerskap Anonymkode: 1f38e...57c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har forresten selv sett etter multivitaminer uten de nevnte fettløselige uten å finne det, har du tips på produkt? Hadde vært enklere å kunne ta tran enn de enorme omega-kapslene akkurat nå føler jeg. Anonymkode: 4aa46...cfe Brukte nycoplus sine, har funnet dem på alle apotek jeg har vært innom Anonymkode: e8368...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå