Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare noen uker på vei. Har tatt folat hele veien og B- kompleks de siste ukene, samt ekstra D- vitamin. 

Tenker å gå over til gravidvitaminer- men vil gjerne ta ekstra d-vitamin ved siden av. 

Er det noen spesielle merker dere anbefaler som kroppen tar lett opp? Blir så fort dårlig..

Anonymkode: 2f5bc...03a

Skrevet

Jeg tar multivitamin kjøpt på dagligvare og omega 3, i tillegg til Folat. 

Jordmor anbefalte meg det slik. 

Kunne gjerne kjøpe en sånn pakke på apoteket, men det var dyrere - ifølge jordmor. Så jeg gjorde som hun sa og kjøpte multivitamin og omega 3 på kiwi 😅👍🏻

Skrevet

Jeg tar en Omega-3 mulitvitamin fra NYCO plus :) Tok tidligere de gravidvitaminene fra nycomed, men de fikk meg faktisk til å kaste opp de dagene jeg var dårlig i begynnelsen, så de sluttet jeg med 🤢

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar gravidvitaminer. Sikkert unødvendig dyrt og salgstriks for bekymrede gravide, men jeg er lettlurt :nigo:

Anonymkode: 11e39...0fe

Skrevet

Folat er vell annefalt hvertfall. Jeg tok det sånn hipps om happs når jeg husket det. Utover det ingenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, supernaturalfan said:

Jeg tar multivitamin kjøpt på dagligvare og omega 3, i tillegg til Folat. 

Jordmor anbefalte meg det slik. 

Kunne gjerne kjøpe en sånn pakke på apoteket, men det var dyrere - ifølge jordmor. Så jeg gjorde som hun sa og kjøpte multivitamin og omega 3 på kiwi 😅👍🏻

er det ikke folat i multivitamin? og kan man ta omega 3 i tillegg til gravid vitaminer tror du? Synes dette er så vanskelig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler ikke de gravidtablettene, de er digre. 🙈

Jeg hadde helt fine blodprøver (etter en lang periode av å ta ingen tilskudd utover folat (ok blodprøver i uke 10 for å sjekke siden jeg er vegetarianer) , men tar noen vitaminbjørner og D-vitamin. 

Anonymkode: 44317...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok multivitamin og tran, så overhodet ikke noe poeng i å bruke dobbelt så masse på «gravidvitaminer». Helt meningsløst i mitt hode.

Anonymkode: e8368...987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar forlat. Etter blodprøve hos lege trenger jeg ikke flere vitaminer. Tar folk virkelig vitaminer på måfå? Høre lite økonomisk og unødvendig ut. Hvorfor gjør dere det?  

Anonymkode: 850c6...805

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Multivitamin fra Nycoplus og Omega-3 kapsler fra matbutikken. 🙂 

Anonymkode: be44c...70a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

er det ikke folat i multivitamin? og kan man ta omega 3 i tillegg til gravid vitaminer tror du? Synes dette er så vanskelig

Jo det er litt Folat i multivitamin og. Jeg begynte på multivitamin ca uke 11, en uke siden . Og tar Folat ut uke 12, så får bare 1 til 1,5 uke overlapp der. 

I pakkene med gravid vitaminer tror jeg det er omega 3..

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste multivitaminer har bare 200 ug folat, mens for gravide er det 400 som er anbefalt. Omega 3 kan tas i tillegg, men pass på at det er typen som ikke er tilsatt vitaminer - da det ellers blir for mye vitamin A.

Anonymkode: 4aa46...cfe

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tok multivitamin og tran, så overhodet ikke noe poeng i å bruke dobbelt så masse på «gravidvitaminer». Helt meningsløst i mitt hode.

Bør ikke kombinere multivitamin og tran, da blir det for mye vitamin A - som kan være uheldig. Bruk heller omega 3 kapsler uten tilsatte vitaminer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bør ikke kombinere multivitamin og tran, da blir det for mye vitamin A - som kan være uheldig. Bruk heller omega 3 kapsler uten tilsatte vitaminer. 

Brukte multivitaminer uten de fettløselige vitamine A, D, E og K. Det er disse som finnes i tran. Dette visste jeg fra før, men fikk også informasjon om det da jeg handlet på apoteket. Fullt mulig å bruke kosttilskudd uten å bruke dobbelt så mye penger på «gravidvitaminer». Ikke uttal deg så bastant.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Brukte multivitaminer uten de fettløselige vitamine A, D, E og K. Det er disse som finnes i tran. Dette visste jeg fra før, men fikk også informasjon om det da jeg handlet på apoteket. Fullt mulig å bruke kosttilskudd uten å bruke dobbelt så mye penger på «gravidvitaminer». Ikke uttal deg så bastant.

Bruker heller ikke gravidvitaminer, tenkte bare å tipse hvis du/andre ikke var klar over det 🙂 Mange som kjøper i dagligvare, da får man jo ingen veiledning 🙂

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har forresten selv sett etter multivitaminer uten de nevnte fettløselige uten å finne det, har du tips på produkt? Hadde vært enklere å kunne ta tran enn de enorme omega-kapslene akkurat nå føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Lifeline Gravid, så er jeg sikker på at jeg får i meg det baby og jeg trenger 🙂 Gjorde også det i forrige svangerskap 

Anonymkode: 1f38e...57c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har forresten selv sett etter multivitaminer uten de nevnte fettløselige uten å finne det, har du tips på produkt? Hadde vært enklere å kunne ta tran enn de enorme omega-kapslene akkurat nå føler jeg.

Brukte nycoplus sine, har funnet dem på alle apotek jeg har vært innom :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...