Gå til innhold

Mousakka uten melk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mangler kun melk og har heller ingen annen erstatter for melk. Eneste jeg har er smør. 

Kan man lage det uten melk? 

Anonymkode: 6d16c...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mangler kun melk og har heller ingen annen erstatter for melk. Eneste jeg har er smør. 

Kan man lage det uten melk? 

Anonymkode: 6d16c...9d6

Da hadde jeg droppet de gratinerte potene, og laget kun kjøttblandingen med ost på. 

Evt. kan du jo forsøke å koke potetene i vann, og se om du synes de  bli spiselige...

Skrevet
Teatrica skrev (4 timer siden):

Da hadde jeg droppet de gratinerte potene, og laget kun kjøttblandingen med ost på. 

Evt. kan du jo forsøke å koke potetene i vann, og se om du synes de  bli spiselige...

Skal vel egentlig være aubergine og ikke poteter i en gresk moussaka? Eller tar jeg helt feil?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Skal vel egentlig være aubergine og ikke poteter i en gresk moussaka? Eller tar jeg helt feil?

Det kan du velge selv. Også i Hellas lages det med poteter noen ganger, noen liker best en blanding av potet og aubergine. Men den hvite sausen den  være med. Men potetene skal ikke gratineres. Potet / aubergine legges lagvis med kjøttsaus, oppå toppen helles hvit saus med egg (og noen ganger yoghurt) i. 

Anonymkode: 45f06...7f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan du velge selv. Også i Hellas lages det med poteter noen ganger, noen liker best en blanding av potet og aubergine. Men den hvite sausen den  være med. Men potetene skal ikke gratineres. Potet / aubergine legges lagvis med kjøttsaus, oppå toppen helles hvit saus med egg (og noen ganger yoghurt) i. 

Jeg har aldri lagd moussaka, jeg likte ikke aubergine da jeg var yngre, og så har det bare blitt til at jeg ikke har prøvd. Kanskje jeg må gjøre det en dag, det høres jo ganske godt ut! (Takk for fin forklaring, forresten :) )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri lagd moussaka, jeg likte ikke aubergine da jeg var yngre, og så har det bare blitt til at jeg ikke har prøvd. Kanskje jeg må gjøre det en dag, det høres jo ganske godt ut! (Takk for fin forklaring, forresten :) )

Bare hyggelig! Ja, prøv med poteter, jeg liker også det best! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...