MiominMio Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Jeg har en hannhund - han liker godbiter når vi trener hjemme, men han har ikke noe som han rett og slett ikke kan motstå. Ser når han er ute så bryr han seg lite om godbit (blir litt vanskelig å trene da). Noen tips til hva deres hund elsker? Jeg har noen sånne små kylling godbiter som han er glad i da, men ikke nok til å overse f.eks andre hunder.
Witchita Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Når vi trener på noe spesielt, fungerer pølse og fiskepudding meget bra for de fleste forstyrrelser.
Karve Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Gulost og brødskive med leverpostei eller baconost er hellig her. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Ost, helst Jarlsberg 😆 Anonymkode: 55abe...02f
Tabris Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Leverpostei er den absolutte favoritten til min hund, så den sparer jeg til nødinnkalling. Ellers er han svært glad i salatkylling og godbiter av merket Woolf. Men hvis din hund bryr seg om godbiter inne, men ikke så mye ute, så er det ikke nødvendigvis kvaliteten på godbiten som er problemet. Det er forstyrrelsene som er for store og evt hundens stressnivå som er for høyt. Så jeg ville prøvd f.eks mye større avstand til andre hunder først. 2
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Leverpostei, yoghurt, alt av fisk, tørket kamelhud, tørket oksemuskel er favorittene i huset her.
Gjest Linny111 Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Labradorvalpen her ville solgt sjela si for én bit med tørrfôr. Det er vanskelig å vite hva hun liker best, da hun blir like rabiat samme hva man frister med.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Karve skrev (13 timer siden): Gulost og brødskive med leverpostei eller baconost er hellig her. Bruker du skive som belønning ute på tur også? Kanskje noe jeg kan forsøke. Dele i mindre biter med leverpostei på. Men blir kanskje litt gris? Mine elsker alt! Men når vi trener ute er kanskje ikke alt like interessant og det er gøyere å ha fokuset på lukter i grøften osv. Har brukt en del pølse, men ser de er lei nå. Så gått over til fiskekaker og det fungerer bra. Tørre godbiter er ikke noe for de under trening. Tenkte kjøpe kylling nå siden det er på tilbud, steke og dele opp og fryse i trenings-porsjoner. Ellers lurte jeg faktisk på om jeg skal prøve omelett. Feks med skinke og dele i biter. Ofte er det tilbud på crabsticks til 10kr, så tenkte forsøke det også. Jeg trenger også å finne ut hvilke godbiter som er best til feks nødinnkalling. Men hvordan finner man ut hva som er best? Om man legger 5 ulike biter på gulvet, vil hunden ta den beste først, eller den første den får tak i? Anonymkode: 1677e...f6d
Troyamin Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Løpetispe er favoritten som min ikke kan motstå. Med mindre han får en korreks om å skjerpe seg. Da er han lykkelig, lydig og kan være løs i enhver setting 😊😉 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Ost! Ingenting over, og ingenting ved siden. Han gjør alt for en ostebit! Anonymkode: 54606...ff2
Karve Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bruker du skive som belønning ute på tur også? Kanskje noe jeg kan forsøke. Dele i mindre biter med leverpostei på. Men blir kanskje litt gris? Mine elsker alt! Men når vi trener ute er kanskje ikke alt like interessant og det er gøyere å ha fokuset på lukter i grøften osv. Har brukt en del pølse, men ser de er lei nå. Så gått over til fiskekaker og det fungerer bra. Tørre godbiter er ikke noe for de under trening. Tenkte kjøpe kylling nå siden det er på tilbud, steke og dele opp og fryse i trenings-porsjoner. Ellers lurte jeg faktisk på om jeg skal prøve omelett. Feks med skinke og dele i biter. Ofte er det tilbud på crabsticks til 10kr, så tenkte forsøke det også. Jeg trenger også å finne ut hvilke godbiter som er best til feks nødinnkalling. Men hvordan finner man ut hva som er best? Om man legger 5 ulike biter på gulvet, vil hunden ta den beste først, eller den første den får tak i? Anonymkode: 1677e...f6d Ikke ute på tur, men bruker det når vi skal gjøre gufne ting inne. Hun er for eksempel ikke spesielt glad i å nappe ører, og siden brødskive med leverpostei er den ultimate spisetingen avleder vi litt med den så hun glemmer å leke at hun er verdens største og skumleste dinosaur. Som premie for alle andre ting enn det hun synes er superteit holder det med matkuler. Moren hennes er blanding av labrador og golden retriever, og det synes godt på appetitten hennes, for å si det sånn. All mat er verdens beste mat! 😂
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Gulost og pølsebiter er en storfavoritt blant godbiter hos vår på 8 mnd. Men vi har også brukt mye tid på å bygge opp forventningene hennes til en spesiell (egentlig to identiske) leker som belønning. Har alltid denne leken i lommen på tur i tillegg til godbiter da dette ofte fungerer bedre enn godbit om fristelsene blir store. F. eks ved passeringer.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 Mat, i alle former 😁 Anonymkode: eaa08...1ca
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 Det er hittil ingenting som ALLTID funker. Forstyrrelser, lukter, tisper osv kan overgå alt. Og da snakker vi grillpølse, reinskav, leverpostei, lammerull, løvbiff, karbonader, kjøttboller og egenkomponerte godbiter med masse ulike kjøtt-varianter.. Anonymkode: 3cb94...cce 1
Honey Dew Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 Frukt og grønt faktisk. Trodde aldri at hunder skulle like noe sånt, men den ene spiser både gulrøtter, kålrabi, blomkål og andre grønnsaker samt en mengde forskjellig frukt. Vi har aldri gjort han til vegetarianer, men han har alltid vært interessert i å smake på mat som tilberedes. Det eneste han ikke liker er spekepølse, ellers er han altetende. Det var jo litt morsomt da vi gikk på hundeskolen. Alle de andre hadde med seg godbiter spesielt tillaget til hunder, mens jeg hadde med meg gulrøtter til han. Forstå det den som kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå