Gå til innhold

Hvem er best på frukt og grønt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken dagligvarekjede synes du har den beste kvaliteten på grønnsaker og frukt? Ikke nødvendigvis det største utvalget, men best kvalitet? Spiser ikke noe særlig frukt, men mye grønnsaker. 

Anonymkode: fc3eb...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer mer an på de ansatte enn på kjeden. Er stor forskjell på Kiwi og Kiwi, Extra og Extra. Men jevnt over er alle bedre enn Rema 1000, med tanke på norsk og økologisk. 

Anonymkode: dd7a3...d91

AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å svare på (så hvorfor svarer jeg :P). Det varierer fra butikk, og over tid, og tilsynelatende tilfeldig, noe som helt sikkert, som allerede nevnt, har med de ansatte å gjøre. 

Enda et ikke-svar: De beste varene får man ofte i ikke-kjeder, altså såkalte innvandrerbutikker. I tillegg til jevnt over mye lavere priser, selv om du ikke nevnte det, og både bedre og større utvalg, selv om du spesifikt ikke var så interessert i det.

Anonymkode: 0f017...f9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvilken dagligvarekjede synes du har den beste kvaliteten på grønnsaker og frukt? Ikke nødvendigvis det største utvalget, men best kvalitet? Spiser ikke noe særlig frukt, men mye grønnsaker. 

Anonymkode: fc3eb...8c3

Den lokale grønnsaksbutikken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
prt90 skrev (50 minutter siden):

Dette! 🙌🏻

Anonymkode: 4e30a...c51

AnonymBruker
Skrevet
prt90 skrev (1 time siden):

Joda, men utenfor det sentrale østland er "den lokale" grønnsaksbutikken på ... det sentrale østland. Litt langt å reise.. ;) 

Ts: Kvaliteten er typisk bra i de butikkene som ansetter vettuge ansatte i frukt- og grøntavdelingen. Merkenavnet til butikken bestemmer utvalget - de ansattes kompetanse bestemmer kvaliteten. Det eneste rådet jeg kan gi deg er å kjøpe på den butikken med mest handlende kunder og dermed hurtigst rotasjon av varer. Bor du på bygda og jobber i byen må du altså ikke støtte ditt lokale næringsliv, men handle i byen. 

Anonymkode: 90160...3d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joda, men utenfor det sentrale østland er "den lokale" grønnsaksbutikken på ... det sentrale østland. Litt langt å reise.. ;) 

Ts: Kvaliteten er typisk bra i de butikkene som ansetter vettuge ansatte i frukt- og grøntavdelingen. Merkenavnet til butikken bestemmer utvalget - de ansattes kompetanse bestemmer kvaliteten. Det eneste rådet jeg kan gi deg er å kjøpe på den butikken med mest handlende kunder og dermed hurtigst rotasjon av varer. Bor du på bygda og jobber i byen må du altså ikke støtte ditt lokale næringsliv, men handle i byen. 

Anonymkode: 90160...3d5

Jeg bor høyt opp på karet og her har vi internasjonal grønnsaksbutikk

Anonymkode: 4e30a...c51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå til en butikk som selger etnisk mat 😃 Helst en litt stor, der pleier de ha et vanvittig godt utvalg av frukt og grønt.

Anonymkode: d081a...7f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De eneste som konsekvent har dårlig utvalg og mye råtten frukt+grønt I hyllene er coopbutikkene. Hos alle de andre så varierer det fra butikk til butikk, kiwi er favoritten. 

Anonymkode: d6f0a...a7e

• Liker 1
Skrevet

Som regel såkalte innvandrervutikker. Er godt fornøyd med de asiatiske her. Men Rema 1000 er helt utrolig dårlige. Jeg har kjøpt grønnsaker som blir dårlige etter to dager! 

Har god erfaring med Kiwi og Meny. Dette er stort sett de butikkene jeg handler vanlig dagligvare hos. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt annpå den ansatte som har ansvar for avdelingen. Extra her har elendig avdeling. Kiwi og Rema 100 er bra. 

Anonymkode: 3e636...de9

Skrevet

Kiwi. 

Samtlige rema1000 og coop butikker har råtten frukt her. Pill råtten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Coop-butikkene er dårligst - uten unntak. Råtten frukt, dårlig smak, vasne grønnsaker. 

Best: Meny. Kiwi sannsynligvis nummer to, men store forskjeller mellom butikkene i kjeden. 

Anonymkode: e4755...a6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De eneste som konsekvent har dårlig utvalg og mye råtten frukt+grønt I hyllene er coopbutikkene.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Coop-butikkene er dårligst - uten unntak. Råtten frukt, dårlig smak, vasne grønnsaker. 

Snakk for dere selv, min favorittbutikk når det kommer til frukt og grønt, er en coop. 

Anonymkode: dd7a3...d91

Skrevet

Keiseren frukt og grønt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig imponert over kvaliteten på frukt og grønt hos Kolonial. Det eneste unntaket er at de bestandig legger ruccolaen under melkekartongene! Å, jeg blir så irritert. Men ellers har det vært super kvalitet på nesten alt fra dem. Eneste jeg kan komme på av dårlige grønnsaker derfra var et par avokadoer som var skikkelig ekle inni, men det er jo ikke alltid like lett å se fra utsiden.

Anonymkode: bcfb8...919

AnonymBruker
Skrevet

Dårligste jeg vet om her jeg bor er Prix. 

Anonymkode: d66ce...c20

Skrevet

Her hvor jeg bor er det Coop Extra som har den beste frukt og grønnsaksavdelingen, alltid velstelt, ryddig, friskt og aldri muggent og ødelagt. Bugner av varer. Kiwi er også flink på dette, men der også varierer det i denne byen, alt etter hvilken Kiwi-butikk. 

Klart, alle kjeder har forskjellige nivåer på satsingen sin innen dette området, men det kommer an på personalet, som flere før meg har skrevet. Hos nr.1 på min liste er den én kvinne som steller med den avdelingen helt til hun drar hjem på ettermiddagen, og da er den en annen som tar over. Og de blir sett på som favorittbutikken i området, så de får igjen for det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det har noe med kjeden å gjøre, men med den enkelte kjøpmann, samt omsetningen til butikken. Tror at en butikk med stor omsetning, som derfor har hurtig utskiftning av varer, har god kvalitet på frukt og grønt. I butikker der det blir liggende lenge, er det ikke like bra. 

Anonymkode: 3934f...e31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...