AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Beklager litt dårlig språk. Ikke norsk til vanlig. Jeg og min familie har interesse for en leilighet som er perfect og for våre barn som får kort vei til skolen og barnehage. Helt ny leilighet! God plass. Men på badet er uten dusj. Opplegg for dusj sa eier til oss. Vi må kjøpe kabinettet selv. Så vi er u sikkert, for vi må kjøpe mye annet sammen med dusj kabinet da. Vi må også tenke på dish washer, komfyr og vi må bruke mye penger. Husleie også som er høy. Er det vanlig i Norge at dere kjøper dusj kabinet med leieobjekt? Det er uvant for oss. Takk 😊 Anonymkode: 729cf...732
Heatwave Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beklager litt dårlig språk. Ikke norsk til vanlig. Jeg og min familie har interesse for en leilighet som er perfect og for våre barn som får kort vei til skolen og barnehage. Helt ny leilighet! God plass. Men på badet er uten dusj. Opplegg for dusj sa eier til oss. Vi må kjøpe kabinettet selv. Så vi er u sikkert, for vi må kjøpe mye annet sammen med dusj kabinet da. Vi må også tenke på dish washer, komfyr og vi må bruke mye penger. Husleie også som er høy. Er det vanlig i Norge at dere kjøper dusj kabinet med leieobjekt? Det er uvant for oss. Takk 😊 Anonymkode: 729cf...732 Nei, dette er ikke vanlig. Styr unna! 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 Nå vet ikke jeg hva som er lov og ikke, men er det privat leie, er det vanlig at det er dusj der, ihvertfall dusjhode, enten om det er med kabinett, badekar eller dusjgardin. Oppvaskmaskin og komfyr og diverse andre hvitevarer varierer, og man kjøper det gjerne selv. Så tar man hvitevarene med seg når man flytter igjen.. 😊 Hvis dere ikke eier noen hvitevarer nå, så blir det jo litt dyrt å kjøpe alt på en gang... Men veldig rart at det ikke er noe dusj, kun opplegg.. Anonymkode: f25ac...e75
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Det er ikke vanlig å kjøpe dusjkabinett selv nei. Hadde styrt unna den leiligheten. Virker som en gnien utleier. Anonymkode: a8730...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Jøss. Forventer utleier at dere demonterer og tar med dere dusjkabinettet igjen når dere flytter? Anonymkode: 7f441...48e 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Nei det skal ikke være sånn. Jeg betalte dusj og dusjstang da jeg leide av min far, i den tro at jeg investerte i en varig leilighet jeg fikk kjøpe opp. Det ble ikke sånn, så 6000kr rett i hans lomme samt de andre 500000... Nei, aldri kjøp inventar til leilighet som ikke er din. Det er huseiers ansvar. Han kan ikke leie ut et uferdig objekt. Anonymkode: 8c45b...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Det er ikke vanlig at det ikke er dusj! Aldri vært med på faktisk. Akkurat der ville jeg faktisk krevd at huseier satt inn dusj for egen regning. Dersom han skal drive med utleie så må han nesten ha det. Få eller ingen nordmenn vil leie uten dusj. Kanskje han prøver å utnytte at dere ikke er godt kjent med norsk kultur når det gjelder utleie, for det er jo ganske forskjellig fra land til land hva som er vanlig så det er ikke lett å vite. Virker som han kan være ganske gnien, håper dere setter inn et dusjkabinett for han, som dere ikke tar med når dere flytter eller som han da kan kjøpe av dere for halv pris eller noe pga slitasje. Jeg har heller ikke leid uten komfyr faktisk, men at det mangler oppvaskmaskin (dish washer) er ikke uvanlig. Han virker slesk og kjip og en sånn utleier ville jeg ikke hatt, jeg tror jeg hadde fortsatt boligjakten. Plutselig ender dere opp med at han tar hele depositumet fordi det er en flekk på veggen når dere skal flytte eller noe. Nei takk du! Anonymkode: 456ad...19b 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Takk så mye!!!!! Deres svar hjalpt, det var på tide, for vi har liten tid til å komme til avgjørelsen om vi ønsker leieobjektet. Min mann var også skeptisk. Men dere gjorde avgjørelsen for meg nå. Ja som dere sier, da får han gratis dusj kabinet når vi flytter 🤔Vi vil ikke leie hos denne personen! Takk 😊🤗 Anonymkode: 729cf...732 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå