Gå til innhold

Falske øyenvipper på bryllupsdagen - skal du ha det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ganske lange vipper fra naturens side, så har aldri vurdert løsvipper til daglig bruk. I forbindelse med bryllupet er jeg imidlertid litt på gli. Det ser jo veldig flott ut på mange bruder jeg har sett og det virker som de fleste har det på bryllupsdagen?

Hva tenker dere? Skal dere ha falske vipper på bryllupsdagen?

Anonymkode: c072b...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Synes det ser alt for overdrevent ut og er lite pent. 

Anonymkode: d1abe...e9c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på løsvippene. Noen gjør at du ser ut som en drag queen, mens andre gjør øynene mer åpne og du får et pent blikk. Du er nødt til å prøve deg frem først, ikke bare ta sjansen på at du kler det. 

Anonymkode: 5c7e6...42e

• Liker 2
Skrevet

Sikkert fint om du ikke overdriver. Syns de fleste setter på alt for voldsom mengde og lengde.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri brukt det og det vil bli helt feil for meg å plutselig ha lange falske vipper på bryllupsdagen :) Har sett det på folk, og ei jeg kjenner var helt ukjennelig i sitt bryllup. Hun sminker seg aldri, og dukket opp med full fest-sminke med lange falske vipper. Tror flere ble overrasket over mengden sminke :P Jeg syns det blir rart på bildene også, det er liksom en litt falsk versjon av en selv. Men, bare min mening.

Jeg vil se ut som meg selv, og skal sminke meg selv også. Det eneste jeg gjør "ekstra" er å ha en foundation som dekker litt jevnere enn min normale BB-cream, og ha litt øyeskygge og en pen leppestift. Ellers normal sminke her. 

Anonymkode: 0cfcd...936

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Falske vipper er jo nettopp det, altså falske, og det ser ikke naturlig eller bra ut på NOEN. 

Når du er heldig og har ganske lange vipper allerede bør du bare tenke på hvordan du kan fremheve dem best mulig. Kanskje farge dem hvis de ikke er veldig mørke fra naturens side? Eventuelt ta vippeløft? Det kan gjøre en enorm forskjell. Og finn en mascara som passer nettopp dine vipper, få gjerne hjelp fra en profesjonell sminkør.

Anonymkode: df245...166

• Liker 3
Skrevet

Eg ville i alle fall prøvd det nokre gongar før bryllupet. Sminkøren min anbefalte å heller bruke sminke, då det blir forferdeleg dersom vippene detter av midt under middagen 🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde det, hadde Classic da jeg ikke ønsket se unaturlig ut. 
veldig praktisk mtp at man ikke blir sort under øyne. 

Anonymkode: 72552...0bf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vippeextentions for noen år siden (sånn man setter på hos hudpleier, ikke sånne du setter på selv) og var veldig fornøyd med de. Men etter å ha prøvd vippeløft med farge så går jeg heller for det. Det ble veldig pent og naturlig. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke har spesielt lange vipper, men med vippeløft så de mye lenger ut. Og vil man ha ekstra glam så kan man bruke mascara i tillegg.

Anonymkode: dbdc3...05a

Skrevet

Har alltid forestillet meg at folk ønsker å være fine på bryllupsdagen 

Anonymkode: ed602...238

• Liker 1
Skrevet

Tok vippeløft med farge :) ser mye mer naturlig ut. 

Anonymkode: b4b1c...39f

• Liker 1
Skrevet

Det som går an er å kjøpe «enkeltvipper» i stedet for et helt sett med vipper! Da blir det ofte penere og ser naturlig ut, spesielt om det er en profesjonell som setter dem på :) 

Anonymkode: 40cbe...ffc

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det som går an er å kjøpe «enkeltvipper» i stedet for et helt sett med vipper! Da blir det ofte penere og ser naturlig ut, spesielt om det er en profesjonell som setter dem på :) 

Anonymkode: 40cbe...ffc

Men har hørt flere si at da faller dine egne vipper av senere! Det ville vært helt krise, for mine er ganske lange fra naturens side.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men har hørt flere si at da faller dine egne vipper av senere! Det ville vært helt krise, for mine er ganske lange fra naturens side.

Vippene våre har en syklus på ca mellom 8 - 90 dager, dvs at vippene faller av og den fornyes med en ny og frisk vippe. Vippene produseres i hårsekken som er gjemt i huden, i våtlinjen på øyelokket. Alle vipper er forskjellige og syklus vil variere fra person til person. Det varierer fra hårstrå til hårstrå, hvor ofte og mange som byttes ut. Noen  personer har sjappere syklus og andre tregere syklus på vippene sine. Det varierer også fra vippe til vippe, noen har kanskje samme syklus mens andre vipper på dine øyner har en annen syklus.

Så vippe extention faller av fordi din naturlige vippe faller av. Du mister ikke vipper pga extention, om du gjør gjør det hos profesjonelle. 

Skrevet
MissPierce skrev (På 18.1.2021 den 19.47):

Vippene våre har en syklus på ca mellom 8 - 90 dager, dvs at vippene faller av og den fornyes med en ny og frisk vippe. Vippene produseres i hårsekken som er gjemt i huden, i våtlinjen på øyelokket. Alle vipper er forskjellige og syklus vil variere fra person til person. Det varierer fra hårstrå til hårstrå, hvor ofte og mange som byttes ut. Noen  personer har sjappere syklus og andre tregere syklus på vippene sine. Det varierer også fra vippe til vippe, noen har kanskje samme syklus mens andre vipper på dine øyner har en annen syklus.

Så vippe extention faller av fordi din naturlige vippe faller av. Du mister ikke vipper pga extention, om du gjør gjør det hos profesjonelle. 

Veldig mange sier jo at de nærmest er blitt vippeløse etter å ha brukt extensions. Inkludert min beste venninne. Hun hadde lange vipper naturlig men etter å ha satt på vipper ble de naturlige ødelagt. Mistenker at bransjen ikke ønsker at dette skal bli kjent. Da mister de jo levebrødet sitt..

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig mange sier jo at de nærmest er blitt vippeløse etter å ha brukt extensions. Inkludert min beste venninne. Hun hadde lange vipper naturlig men etter å ha satt på vipper ble de naturlige ødelagt. Mistenker at bransjen ikke ønsker at dette skal bli kjent. Da mister de jo levebrødet sitt..

Vipper vokser ut igjen akkurat som hår. 

Men har man over tid hatt ekstremt volum vipper som er veldig tunge, så kan det få dine egne vipper til å vokse nedover da det kommer nye. Men dette advarer de gode og profesjonelle deg om. 

Ellers så føler man seg jo veldig naken, og at vippene ikke er like mørke, tykke og lange som før extension. Fordi man er blitt vandt til hvordan det ser ut med ekstra. 

Har brukt av og på i mange år, og ikke opplevd at mine egne er blitt ødelagt. 

• Liker 1
Skrevet

Får si det som Lindmo så godt sa det på NRK1 

» Falske øyenvipper er som en ny spoiler på en gammel bil « 

Anonymkode: 7f446...ba1

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes det ser helt forferdelig ut. 

Anonymkode: 42b9e...4a9

Skrevet

Jeg har testet dette ut litt nå, med ulike remsevipper fra Ardell. Synes det ser ganske falskt ut på meg og er ikke helt komfortabel med det. Hva om de begynner å falle av? En kontrollfreak som meg vil jeg nok konstant være bekymret for at de sitter som de skal. 

Hva fjerner dere forresten limen med etterpå? Den klistrer seg øyelokkene etter jeg har fjernet vippene, og er ganske hudirriterende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har testet dette ut litt nå, med ulike remsevipper fra Ardell. Synes det ser ganske falskt ut på meg og er ikke helt komfortabel med det. Hva om de begynner å falle av? En kontrollfreak som meg vil jeg nok konstant være bekymret for at de sitter som de skal. 

Hva fjerner dere forresten limen med etterpå? Den klistrer seg øyelokkene etter jeg har fjernet vippene, og er ganske hudirriterende. 

Jeg har testet en del vipper fra Ardell og har endt med å bruke de som er kortere og settes ytterst. Tror de heter 301? Husker ikke helt nå. De er ca. halvparten så lange som vanlige vipper. Jeg skal bruke disse når jeg gifter meg. Jeg fjerner limet med kokosolje.

Anonymkode: 6a0c3...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...