Gå til innhold

Avslutte vennskap ? Evt hvordan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har over en tid tenkt at jeg skal kutte ut to venninner . De sårer meg bevisst, inkluderer ikke og gir meg negative sårende stikk om mitt liv, kropp, helse. Men det er så vanskelig for samtidig så holder de fast i meg ved at de hver for seg tar kontakt . Ene er utti familien så vi møtes i enkelte sammenkomster.men jeg er så lei av å bli skuffet over at de ikke inkluderer meg . De sender snap som om alt er helt vanlig og forteller meg hver gang de er sammen . Jeg har ikke noe behov for å få snap fra de. 
blææææ hvorfor er det så vanskelig ... 

Anonymkode: 50aec...756

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si fra om det, at det ikke er noe hyggelig å ikke bli inkludert. Ved neste anledning de kommer med andre kommentarer så slår du ned på det også.

Anonymkode: c4bd9...dbe

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brukt corona til noe positivt. Hadde en venninne som kun kritiserte meg, hadde aldri noe positivt å si osv. Jeg sa at jeg ville prioritere å være sammen med pappa som er i risikogruppa, og valgte derfor bort alle "unødvendige". Det dabbet ut av seg selv, hun spurte noen ganger og jeg sa nei. Hun liker ikke å være ute så det var heldigvis ikke et alternativ etter at kuldegradene kom 😅 har ikke snakket med henne på 2-3 mnd nå, utrolig deilig. Får Snap innimellom men man må ikke åpne de om man ikke vil 👍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

hehe😂

Anonymkode: e2cb3...9ff

Skrevet

Hvorfor er det vanskelig å kutte? De har i realiteten kuttet ut deg allerede, hvis det er slik som du beskriver. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sant at de egentlig har kuttet meg ut når jeg tenker meg om. Man har jo alltid et håp om ar ting skal bli bedre .  Jeg fåe bruke corona for alt det er verdt og distansere meg fra de. Ikke kutte helt ut men snakka vanlig hvis jeg møter de men ikke ta noe kontakt selv.  Skal prøve på dette iallfall 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja det er sant at de egentlig har kuttet meg ut når jeg tenker meg om. Man har jo alltid et håp om ar ting skal bli bedre .  Jeg fåe bruke corona for alt det er verdt og distansere meg fra de. Ikke kutte helt ut men snakka vanlig hvis jeg møter de men ikke ta noe kontakt selv.  Skal prøve på dette iallfall 

ts

DEM!

Anonymkode: 7899c...5ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2021 den 11.50):

inkluderer ikke og gir meg negative sårende stikk om mitt liv

Hva sier du til dem når de gjør dette?

Er du helt sikker på at de forstår at du ønsker å bli inkludert? Kan det hende at de tenker at du har nok med helseutfordringer m.m., og at de derfor tror du ikke ønsker eller ikke har overskudd til å bli med i kaffeslaberas?

Anonymkode: 5200d...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send melding å si at du avslutter vennskapet med akkurat sånn du føler deg. Så får de noe å tenke over samtidig som de mister deg. Er de gode venner så gjør de alt for å inkludere deg og få deg til å føle seg bedre. Hvis ikke så har du jo rett 

Anonymkode: ce45b...8cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2021 den 16.32):

ts

Du kutter dem ut uten å si noe?

Ikke åpne snaps, slett dem. 

Takk nei til eventuelle invitasjoner, og si ifra når de oppfører seg ugreit. 

Anonymkode: 0f352...628

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre noen har gjort noe ekstremt stygt mot deg (fysisk vold, utstrakt mobbing foran andre etc.) så er det egentlig ikke vits å si noe som helst, bare fade dem ut. 

Anonymkode: 98302...e00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt fra , flere ganger . Men har gitt de opp. Jeg klarer fint å gå tur , gå på kafé og treffes .  Det er de som nevner helsa mi , ikke jeg .  Ja jeg fader de ut . Tror det er best. Takk for alle tips . 
så når jeg møter ho ene i  familie så får jeg bare si det som det er hvis ho spør om noe

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...