Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvem vet hvordan koronasituasjonen ser ut om noen måneder🤷‍♀️ Men er jo ikke bare korona en bør passe seg for med nyfødte. Så lurer på hvordan dere har gjort det med besøk i barseltiden før og nå? Når får familie komme på besøk? Får de lov til å holde eller bare se ikke røre?

Anonymkode: f7f8c...a4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte for 3 uker siden.  barnets besteforeldre, tante og onkler har fått hilse og holde. Totalt 6 stk. Det er eneste som har fått treffe han. Tenker å være forsiktig fremover. Ingen som er syk får komme i nærheten 😅

Anonymkode: 270bf...838

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk barn to mnd. før koronaen kom til landet. Vi hadde en del barselbesøk, og det er jeg glad for i ettertid i og med at  vi ikke så folk på lang tid etterpå. Besteforeldrene, og de fleste av de som var innom, holdt babyen. De hadde ikke fått lov til det hvis de hadde vært forkjølet, til tross for at vi var lykkelig uvitende om hvor forsiktig man snart måtte være med luftveissymtomer. Det, og god håndhygiene, tenker jeg burde si seg selv uansett. 

Men det eldste barnet vårt ble skikkelig forkjølet som nyfødt etter at en nabo som var forkjølet stryk henne på kinnet og lot henne sutte på fingeren sin. Det hadde vi ikke gitt tillatelse til, jeg gikk ut i fra at folk som er syke passet seg for å smitte babyer og andre folk generelt, men det gjør de altså ikke alltid.  

Anonymkode: 8dbd9...343

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart termin og kommer til å gjøre som sist for 3 år siden; la de nærmeste få komme på besøk når vi er hjemme fra sykehuset. De må være helt friske og vaske hender når de kommer og før de tar på baby. De som kommer får holde baby. Det blir nok først og fremst besteforeldre, deretter tanter og onkler også får vennepar og andre som vil hilse på vente noen uker. Kommer nok ikke til å la andre barn enn storesøster  (søskenbarn til baby, barn til vennepar) få ta på eller holde baby denne gang. Ønsker helst ikke at de som vil komme å hilse på tar med barn helt i starten. Ikke fordi jeg er redd at barn sprer korona, men fordi de sprer andre barnehagevirus, forkjølelser og omgangssyke etc. Det vil man helst ikke ha i hus i disse tider.

Anonymkode: 1a902...1ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...