Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om noen, kanskje en med olje i, en skånsom en eller lignende som ikke stripper hendene for alle fettstoffer?

Anonymkode: 60fbf...4f8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker såpe laget av geitemelk, palmeolje og lut. Ingenting annet. Det er den eneste såpa som ikke bare hindrer huden min i å tørke ut, men som også holder eksemen min helt borte (jeg var kjempeplaget og kunne ikke bruke hendene i det hele tatt). 

Anonymkode: 3e9e3...389

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg heller en god håndkrem :) jeg har en stor tube på badet, og en liten i veska (særlig om vinteren). 

Anonymkode: 1be09...215

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjerne en uten sulfater. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skaff deg heller en god håndkrem :) jeg har en stor tube på badet, og en liten i veska (særlig om vinteren). 

Anonymkode: 1be09...215

Jeg vil kvitte meg med årsaken til tørre hender, ikke bare dekke over problemet.

En god håndkrem har jeg:)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker såpe laget av geitemelk, palmeolje og lut. Ingenting annet. Det er den eneste såpa som ikke bare hindrer huden min i å tørke ut, men som også holder eksemen min helt borte (jeg var kjempeplaget og kunne ikke bruke hendene i det hele tatt). 

Som tørker ut regnskogen og alt livet der, i stedet...

Det føles sikkert godt, du!

Anonymkode: 8b901...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg gikk over til Neutral håndsåpe har jeg helt sluttet å være plaget med tørre hender og eksem. 

Anonymkode: 16be9...8d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt en "såpeolje" fra apoteket. Tror den var fra eucerin, rødt merke hvetall. Den funket kjempe bra. Smurte hendene i tillegg med avene cicalfate handkrem.

Anonymkode: 01b0d...777

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du om noen, kanskje en med olje i, en skånsom en eller lignende som ikke stripper hendene for alle fettstoffer?

Anglamark sin fra obs er den eneste (i verden, så vidt jeg vet) som jeg tåler over tid. Så har du hypersensitiv hud er den verdt et forsøk. Det de kaller «skånsom» såpe på Apotekene er ikke noe jeg tåler å vaske meg med to ganger på rad. Neutral sin er helt ok til en sjelden håndvask, men Anglamark er topp.

Anonymkode: a52d0...331

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anglamark sin fra obs er den eneste (i verden, så vidt jeg vet) som jeg tåler over tid. Så har du hypersensitiv hud er den verdt et forsøk. Det de kaller «skånsom» såpe på Apotekene er ikke noe jeg tåler å vaske meg med to ganger på rad. Neutral sin er helt ok til en sjelden håndvask, men Anglamark er topp.

Anonymkode: a52d0...331

Prøvde du Cosmica sin?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som tørker ut regnskogen og alt livet der, i stedet...

Det føles sikkert godt, du!

Jeg må ærlig innrømme at det føles godt å slippe å mates, kles av og på og måtte tørkes av andre når jeg er på do, ja. Og ikke minst er det godt å slippe smertene. Jeg synes ikke jeg behøver å skamme meg over det. 

Jeg er forøvrig enig med deg i at store deler av palmeoljeproduksjonen er forkastelig, men det finnes palmeolje på markedet som produseres på forsvarlige måter. Jeg vet nøyaktig hvor "min" palmeolje dyrkes og av hvem. 

• Liker 1
Skrevet

Prøv lano sin uten parfyme og fargestoffer, den blå. Mine hender holder seg fine med den.

AnonymBruker
Skrevet
Telle skrev (20 minutter siden):

Prøv lano sin uten parfyme og fargestoffer, den blå. Mine hender holder seg fine med den.

Takk, men ser at den ikke er så skånsom som folk liker å tro, den består for det meste av sulfater og sodium chlorid. Samt lite pleiende ingredienser. Denne vill nok ikke gjøre noe særlig for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men det finnes palmeolje på markedet som produseres på forsvarlige måter. Jeg vet nøyaktig hvor "min" palmeolje dyrkes og av hvem. 

Å ja? Da kan du vel dele det med oss? 

Skrevet

Håndsåpe fra Rituals er veldig kjent for å ikke tørke ut hendene! Er ikke «vanlig» håndsåpe de selger og dessuten lukter mange av de himmelsk! 🤩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (24 minutter siden):

Håndsåpe fra Rituals er veldig kjent for å ikke tørke ut hendene! Er ikke «vanlig» håndsåpe de selger og dessuten lukter mange av de himmelsk! 🤩

Det der er mer parfyme enn såpe. 

Anonymkode: 02b2a...f95

• Liker 5
Skrevet

Unngå såpe med sodium laureth sulfate.  Det er den ingr. som gjør at produktet skummer med vann.  Tørker ut huden, men finnes likevel i 99% av all såpe, sjampo, tannkrem og dusjsåpe.  Hadde jeg vært veldig plaget ville jeg vasket hendene med lactasyd eller dusjolje. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Apocalypte skrev (Akkurat nå):

Unngå såpe med sodium laureth sulfate.  Det er den ingr. som gjør at produktet skummer med vann.  Tørker ut huden, men finnes likevel i 99% av all såpe, sjampo, tannkrem og dusjsåpe.  Hadde jeg vært veldig plaget ville jeg vasket hendene med lactasyd eller dusjolje. 

Hendene blir jo da ikke ordentlig rene 

Anonymkode: 92042...831

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...