Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg beskjed når arbeidsgiver har gjort sitt? Arbeidsgiver kan fra i dag sende inn inntekstmeldingen min og jeg går ut i permisjon om fire uker. Hvor god margin har jeg får at alt ordner seg til februar? Har ikke lyst til å mase på de heller men redd for at det blir kluss

Anonymkode: b38df...7f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For*

Skrevet

Du kan se på dine saker under søknaden om foreldrepenger når inntektsmeldingen har kommet. Du får ikke lese den, men du kan se at den har kommet:) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke får lese den - hvordan vet jeg at opplysningene stemmer?

AnonymBruker
Skrevet

Du får vedtaksbrev der summen de har sendt inn står. Jeg fikk foreldrepengesøknaden godkjent samme dag arbeidsgiver sendte inntektsmeldingen. Dette var ca 4 uker før termin.

Anonymkode: ca8f3...91c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis jeg ikke får lese den - hvordan vet jeg at opplysningene stemmer?

Inntektsmeldingen er ikke inntekten din, men hva arbeidsgiver betaler etter du har startet permen din. Altså om arbeidsgiver eller nav skal betale og om nav skal tilbakebetale noe til arbeidsgiver. Inntekten har de jo allerede fra skattemelding. 

Anonymkode: 033da...c4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inntektsmeldingen er ikke inntekten din, men hva arbeidsgiver betaler etter du har startet permen din. Altså om arbeidsgiver eller nav skal betale og om nav skal tilbakebetale noe til arbeidsgiver. Inntekten har de jo allerede fra skattemelding. 

Anonymkode: 033da...c4a

Nei, de skal beregne gjennomsnittet utifra de tre siste mnd før permisjonen starter. Jobber mye ekstravakter så inntekten min varierer. Sånn er det her hvertfall

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, de skal beregne gjennomsnittet utifra de tre siste mnd før permisjonen starter. Jobber mye ekstravakter så inntekten min varierer. Sånn er det her hvertfall

Tror ikke de regner snittet, tror de oppgir siste 3 mnd og nav regner snitt 

Anonymkode: 66d6d...b14

AnonymBruker
Skrevet

Du mottar vedtaksbrev fra NAV med utregning. Du vil ikke få beskjed fra arbeidsgiver om at han har sendt inn inntektsmelding, men du får beskjed fra NAV (brev om mulig avslag) hvis det mangler inntektsmelding. 

Anonymkode: 47d0f...88e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke de regner snittet, tror de oppgir siste 3 mnd og nav regner snitt 

Anonymkode: 66d6d...b14

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Arbeidsgiver/regnskapsavdeling regner snittet på de 3 siste månedene. Hver måned sendes det A-melding på hvor mye du har fått i lønn, og denne har nav tilgang på. Da sjekkes det at gjennomsnittet som arbeidsgiver har sendt inn stemmer med snittet for A-meldingene for samme periode. 

Anonymkode: a819c...a00

AnonymBruker
Skrevet

Du får vedtaksbrev fra nav, men det står ikke beregning i brevet. Du kan be om innsyn og få tilsendt innteksmeldingen til deg i posten. 

Anonymkode: 6c04a...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...