Gå til innhold

Hvor trygt er det å studere frontend-utvikling, mtp jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei

Du er garantert jobb hvis du studerer hjelpepleier, sykepleier.

Studerer du frontend må du kunne et rammeverk. Det holder ikke med html,css og js. Disse bachelorene er altfor oppblåst med ting arb.giv egentlig ikke etterspør. Lær gjerne fullstack altså litt django, node osv.

Når det er sagt så er det etterspørsel etter denne utdanningen, men du er ikke garantert jobb, du må være flink.

Anonymkode: a54f3...6e7

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lær gjerne fullstack

Trenden er jo soleklar, fullstackutvilkere er en utdøende rase, grunnet behov som forsvinner mer og mer. Jeg vil generelt påstå at ja, det er trygt å studere frontendutvikling, for å bli svært god i angular, react ol. Studiet må jo også ta for seg andre ting, så det avhenger naturlig nok av hvilke fag som er i graden.

TS; har du link til studieplan du vurderer?

Anonymkode: 13070...b0f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenden er jo soleklar, fullstackutvilkere er en utdøende rase, grunnet behov som forsvinner mer og mer. Jeg vil generelt påstå at ja, det er trygt å studere frontendutvikling, for å bli svært god i angular, react ol. Studiet må jo også ta for seg andre ting, så det avhenger naturlig nok av hvilke fag som er i graden.

TS; har du link til studieplan du vurderer?

Anonymkode: 13070...b0f

Takk for svar!

https://www.kristiania.no/studier/bachelor/informasjonsteknologi-frontend-og-mobilutvikling/

Anonymkode: 156db...67c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke ts.

Utdannelsen koster 300 000, finner en noe tilsvarende på offentlig skole? 

Anonymkode: 1b398...977

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke en bra utdannelse! Du vil ikke få ingeniør, det er slags «ikke teknisk datastudie», slike er utelukkende laget for å tiltrekke seg elever med svar kompetanse innen realfag, men det er vanskelig å få jobb etterpå. Samtidig, er det en stor mangel på folk i IT, så kanskje det vil være mulig å få jobb nå. Men jeg har ei venninne som tok likende studie for noen år siden, og har siden jobbet på VeroModa. Ingen ville ansette henne når det ikke var et eneste realfag på vitnemålet.

https://www.oslomet.no/studier/tkd/dataingenior - sjekk denne, dette er «ordentlige» bachelor i IT. 

Anonymkode: 37804...1fc

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2021 den 20.52):

Dette er ikke en bra utdannelse! Du vil ikke få ingeniør, det er slags «ikke teknisk datastudie», slike er utelukkende laget for å tiltrekke seg elever med svar kompetanse innen realfag, men det er vanskelig å få jobb etterpå. Samtidig, er det en stor mangel på folk i IT, så kanskje det vil være mulig å få jobb nå. Men jeg har ei venninne som tok likende studie for noen år siden, og har siden jobbet på VeroModa. Ingen ville ansette henne når det ikke var et eneste realfag på vitnemålet.

https://www.oslomet.no/studier/tkd/dataingenior - sjekk denne, dette er «ordentlige» bachelor i IT. 

Anonymkode: 37804...1fc

Og de fleste jeg kjenner har fått jobb innen IT uavhengig av om de har en realfaglig IT bachelor som f. eks. ingeniør eller ikke. Også noen fra private høyskoler. Så dine erfaringer er ikke gjeldende for alle. 

Til syvende og sist handler det om at man bør bli god, ha en privat prosjektportefølje å vise til som viser at man kan lære "real life" rammeverk osv. 

Anonymkode: 19899...75e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...