Sol93 Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 Stemmer det at man kan ta en handle tur SÅ FREMT at man isolerer seg i ti dager etter?? Mener også det var 7 dager nå ifølge FHI. Hva vet dere? Trenger mye snus og har fri de neste 2 ukene fra jobb så kan jo fint ta en tur. Takk for svar!
- Brian Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 Beklager, men er litt i tvil om det Norge virkelig trenger nå, er folk som krysser landegrensene for å kjøpe billig snus ... 5
Ayro Skrevet 4. januar 2021 #4 Skrevet 4. januar 2021 Ja det kan du. Eneste minuset nå, er at du må teste deg når du passerer grensen tilbake. 2
Tamina82 Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Jeg har ikke gjort det selv, men i følge reglene skulle det nok gå. Det er nok ganske folketomt på f.eks Nordby og Grimstad nå, så å hande der er nok ganske sikkert mer trygt enn å handel på sin lokale butikk. Hadde grensehandelen hatt det vanlige trykket hadde det nok blitt noe annet, men nå med karantene er det få som drar over grensen. For å slippe karantene etter 7 dager må man ha levert to negative tester. En på innreise dag og ny test den 7 dagen. Ellers må man sitte i karantene i 10 dager. Jeg syns ikke billig snus hadde vært verdt det, men det får nå være opp til hver og en. Så lenge man holder karantene. Husk at karantenebrudd kan gi store bøter. 3
Lycra Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Dette er fullstendig idioti, ta for svingende å hold deg hjemme og kjøp snusen din på nærbutikken. Det siste vi trenger nå er nordmenn som tar egoistiske valg de ikke fatter de mulige ringvirkningene av. Ikke gjør deg selv til en mulig vandrende smittebombe for noen tårn med billig snus. 5
knulleGuden666 Skrevet 4. januar 2021 #7 Skrevet 4. januar 2021 Støtter deg i at det frister å dra til Sverige, jeg kunne også fint ha gjort det om jeg hadde kunnet, men tror du vil få gammel snus på grensene 1
Ukjent. Skrevet 4. januar 2021 #8 Skrevet 4. januar 2021 Så lenge du går i karantene etterpå så står du helt fritt til å krysse grensen😊 2
havfruen91 Skrevet 4. januar 2021 #9 Skrevet 4. januar 2021 10 dager karantene ja, 7ish om du tester negative på 3 og 7 dagen. Du må vente til siste testen er negativ eller 10 dager, så kommer svart den 8 eller 9 må du vente til da. Er den positive, falske eller ikke må du isoleres hjemme. Og resten av husstanden i karantene.
Anbefalte innlegg