ajarRun Skrevet 4. januar 2021 #1 Skrevet 4. januar 2021 https://www.nrk.no/norge/eggdonasjon-tillatt-fra-1.januar-_-men-ikke-for-single-1.15299591 De vil gi penger til kvinner som donerer egg, og de vil la kvinner motta egg. Men ikke menn. Hva om en mann vil donere egg, eller motta prøverørsunger? I følge den nye forskriften vil bare "kvinnen og partner" få gi samtykke. Hva med to homofile menn? Dette er for ille for 2021!
OPIgirl Skrevet 4. januar 2021 #2 Skrevet 4. januar 2021 ajarRun skrev (6 timer siden): https://www.nrk.no/norge/eggdonasjon-tillatt-fra-1.januar-_-men-ikke-for-single-1.15299591 De vil gi penger til kvinner som donerer egg, og de vil la kvinner motta egg. Men ikke menn. Hva om en mann vil donere egg, eller motta prøverørsunger? I følge den nye forskriften vil bare "kvinnen og partner" få gi samtykke. Hva med to homofile menn? Dette er for ille for 2021! Menn har ikke egg, og kan således ikke donere. 10
Pantoten Skrevet 4. januar 2021 #3 Skrevet 4. januar 2021 (endret) Menn har heller ingen livmor de kan bære frem barn i, desverre. Cismenn, i alle fall. Endret 4. januar 2021 av Pantoten 2
newman01 Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Hvis du skal irritere deg over menns posisjon i helsenorge bør du heller se til Vestre Viken. Der omtaler de konsekvent menn som "ledsager" når det kommer til graviditet, fødsel, barnefar osv. Ingen steder omtales en mann som "barnets far", kun ledsager. Ahus er ihvertfall snille nok og omtaler personen som ikke skal føde som "far/medmor". Ellers synes jeg du bør klage til regjeringen om at vi menn ikke får gratis p-piller, tamponger, g-strenger og bh. Ikke mensen heller. Her må EMD på banen!
ItchyBitchySpider Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 newman01 skrev (1 minutt siden): Hvis du skal irritere deg over menns posisjon i helsenorge bør du heller se til Vestre Viken. Der omtaler de konsekvent menn som "ledsager" når det kommer til graviditet, fødsel, barnefar osv. Ingen steder omtales en mann som "barnets far", kun ledsager. Ahus er ihvertfall snille nok og omtaler personen som ikke skal føde som "far/medmor". Ellers synes jeg du bør klage til regjeringen om at vi menn ikke får gratis p-piller, tamponger, g-strenger og bh. Ikke mensen heller. Her må EMD på banen! Men ledsager trenger jo ikke å være far. Ikke alle har far til barnet sitt som deltar i livet til mor og barnet. Mange tar derfor med seg barnets bestemor eller tante til ultralyd, fødsel, nyfødtkontroll osv. Ut fra avsnitt to ser jeg at innlegget ditt var ment humoristisk, helt enig 😄 3
ItchyBitchySpider Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 ajarRun skrev (På 4.1.2021 den 1.59): https://www.nrk.no/norge/eggdonasjon-tillatt-fra-1.januar-_-men-ikke-for-single-1.15299591 De vil gi penger til kvinner som donerer egg, og de vil la kvinner motta egg. Men ikke menn. Hva om en mann vil donere egg, eller motta prøverørsunger? I følge den nye forskriften vil bare "kvinnen og partner" få gi samtykke. Hva med to homofile menn? Dette er for ille for 2021! Fordi menn ikke har livmor og kan derfor ikke bære frem det befruktede egget. De har heller ingen egg å donere. Jeg synes heller det er rart at i land der 1 av 4 innbyggere bor alene, og der det finnes 1 million single, er det et krav for eggdonasjon at man er i et forhold. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Og hvordan hadde du tenkt at en mann skulle donere egg?
newman01 Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Men ledsager trenger jo ikke å være far. Ikke alle har far til barnet sitt som deltar i livet til mor og barnet. Mange tar derfor med seg barnets bestemor eller tante til ultralyd, fødsel, nyfødtkontroll osv. Ut fra avsnitt to ser jeg at innlegget ditt var ment humoristisk, helt enig 😄 Litt både og akkurat det med humoristisk i første del. Dette landet har blitt så livredd for å fornærme noen at det er helt absurd. Melaninrik hudfarge, samekarikatur på Joikaboller, trøblete navn på krydderbokser. Men at "far" skal utelukkes fra informasjonssider fra det offentlige om fødsel, oppfølging under graviditet osv finner jeg faktisk litt ufint. 1
Drizzt Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 newman01 skrev (4 timer siden): Ellers synes jeg du bør klage til regjeringen om at vi menn ikke får gratis p-piller, tamponger, g-strenger og bh. Ikke mensen heller. Her må EMD på banen! Se der, en mann som ønsker å ha mensen? 😂 Nei, helt krise at menn blir diskriminert når det gjelder eggstokker og eggproduksjon, TS. Mer urettferdig enn dette kan det ikke bli. Selvfølgelig må menn også få penger fordi de ønsker å donere egg og motta egg i sine livmor på lik linje med kvinner som må få penger fordi de vil donere sæd med sine ... eh ... ja.
ajarRun Skrevet 6. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2021 Det finnes menn med eggstokker og eggproduksjon. Menn er ikke mindre i stand til å føde barn enn kvinner. Overrasket over at det er så mange personer som ytrer slike hatske holdninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå