Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal kontakte fastlegen og tenkte i utgangspunktet å bruke ekonslutasjon grunnet korona. Men all den tid jeg ikke har frikort ender jeg vel da opp med å bli ranet av Mellin og deres fakturagebyr? Om så er tilfellet får jeg heller bestille vanlig time hos fastlegen. Eller finnes det noen måte man kan betale uten ekstra kostnad?

Endret av Traktor
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved e-konsultasjon skal du ikke belastes fakturagebyr dersom legen din ikke tilbyr mobilbetaling. Ved mobilbetaling kan du betale uten gebyr innen 24 timer, på samme måte som en fysisk betalingsautomat som man finner hos legen. Hvis legen din ikke tilbyr mobilbetaling skal de informere Melin at du ikke skal ha fakturagebyr, så lager de en faktura uten gebyr. Dessverre kan leger glemme dette, sikkert pga covid-19 og annet stress, men er ikke noe problem å få slettet gebyret i etterkant. Jeg ringte Melin og fikk det fikset med en gang, var ikke noe problem :)

Anonymkode: 5616c...a19

Skrevet

Når det er covid relatert betaler du ikke for konsultasjonen. Jeg hadde tlftime hos legen tidligere i høst pga mistanke om covid, fikk ikke faktura i posten, så da tok jeg kontakt med legekontoret og fikk beskjed om at det ble dekket av det offentlige når det var mistanke om covid/covid relatert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...