AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Jeg har alltid vært veldig følsom på nærhet, intimitet og lukter! Alltid! Og siden babyen min ble født, har jeg alltid luktet på han. I håret, hender, munn, og tær. Jeg vet ikke hva det er, jeg bare synes det lukter SÅ godt!! Føler en så stor kos på det! Baby er nå 5,5 mnd gammel, og jeg starter hver morgen med å lukte på og nusse på totilottene hans! Han smiler og blir så glad! Samme hver kveld, etter kveldstellet! Mannen synes jo dette er sjukt spesielt.. men er det uvanlig? Anonymkode: b266c...a27 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 Helt normalt! Deiligste lukt❤ Anonymkode: c15c8...29d 16
Anonym546u Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 Awww babyer er så herlige😍😍. Luktet på babyen min hele tiden jeg også ❣😊 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 Å sniffe inn deilig babylukt er normalt! Samtidig er det rart å bli for opphengt i det. Ellers så nyt lukten nå. Snart er det svette armer og sko som lukter kattepiss. Husker vagt lukten av han som baby, men nå lukter han snart kvisete tenåring .. 😒😉 Anonymkode: c14ed...7bf 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #5 Skrevet 3. januar 2021 Du kan fortelle mannen din at en del av den ombyggingen som skjer i hjernen på gravide kvinner er at vi utvikler evnen til å basically bli ruset av å lukte på babyer. Det spiller ingen rolle om det er vår egen baby, det funker på alle babyer. Å lukte på de utløser et rush av lykkehormonet Oksytocin, og dette er en viktig mekanisme som gjør oss mer knyttet til barnet, og mer lysten på å passe på det og holde det nært oss. Nærhet og hudkontakt er helt nødvendig for en baby hvis de skal utvikle seg optimalt, og det øker også melkeproduksjon og utviklingen av melkekjertlene, noe som er nødvendig (evolusjonsmessig) for barnets overlevelse. Effekten av denne ombyggingen er permanent, så selv oldemor vil oppleve å få et oksytocinrush når hun lukter på den lille. Der har du svaret. Det er ingenting galt med deg, du er derimot en god mor som følger instinktene dine! Sitat Anonymkode: 041dc...b5a 11
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #6 Skrevet 3. januar 2021 Helt normalt! Lukter på 3-åringen min flere ganger om dagen 💕 Anonymkode: 08128...e97 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #7 Skrevet 3. januar 2021 Helt normalt! 😄 Anonymkode: 0877f...2ee
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #8 Skrevet 3. januar 2021 Babyer altså 😍 kan både lukte, klemme og kose på de hele dagen. Det har visstnok samme effekt på hjernen å se på babyer som ler, og søte katter. Man blir jo helt forelska i babyen sin. Det er naturen sin måte å ivareta båndene mellom mor og barn. Anonymkode: aa0d2...f54
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan fortelle mannen din at en del av den ombyggingen som skjer i hjernen på gravide kvinner er at vi utvikler evnen til å basically bli ruset av å lukte på babyer. Det spiller ingen rolle om det er vår egen baby, det funker på alle babyer. Å lukte på de utløser et rush av lykkehormonet Oksytocin, og dette er en viktig mekanisme som gjør oss mer knyttet til barnet, og mer lysten på å passe på det og holde det nært oss. Nærhet og hudkontakt er helt nødvendig for en baby hvis de skal utvikle seg optimalt, og det øker også melkeproduksjon og utviklingen av melkekjertlene, noe som er nødvendig (evolusjonsmessig) for barnets overlevelse. Effekten av denne ombyggingen er permanent, så selv oldemor vil oppleve å få et oksytocinrush når hun lukter på den lille. Der har du svaret. Det er ingenting galt med deg, du er derimot en god mor som følger instinktene dine! Anonymkode: 041dc...b5a Dette er jo bare tull. Babyer lukter jo godt, uavhengig av om man har født selv. Samboeren min, som da er mann, og naturlig nok aldri har født, elsker lukten av datteren vår og snuser på henne hele tiden. Vet også mange andre menn som gjør det samme når de holder babyer enten det er egne eller andres. Anonymkode: 16b2c...6dc 2
Sokkar Skrevet 3. januar 2021 #10 Skrevet 3. januar 2021 Mannen min bekreftet for ikke så lenge siden at ånden til babyen vår lukter godt... For den sniffer jeg på 😜❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #11 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er jo bare tull. Babyer lukter jo godt, uavhengig av om man har født selv. Samboeren min, som da er mann, og naturlig nok aldri har født, elsker lukten av datteren vår og snuser på henne hele tiden. Vet også mange andre menn som gjør det samme når de holder babyer enten det er egne eller andres. Anonymkode: 16b2c...6dc Poenget er at denne funksjonen er sterkere hos mødre, og det skyldes endringer i hjernen under graviditeten. Disse endringene gir f.eks større frykt og empatisenter hos mor også. Selv om alle mennesker er programmert til å synes babylukt er godt, blir de ikke "ruset" på samme måte som en kvinne som har vært gravid. https://www.growingyourbaby.com/ever-wondered-why-newborn-babies-smell-so-good-science-has-an-answer/ Anonymkode: 041dc...b5a 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #12 Skrevet 4. januar 2021 Eg også hadde indremotivert trang til å lukte på baby. Kanskje det har ein biologisk hensikt? Trur det gjorde under for melkeproduksjon. Anonymkode: 35b92...ae2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #13 Skrevet 4. januar 2021 Du er nok normal. Jeg lukter på katten min hele tiden, det er nok særere. Anonymkode: 955ae...dc3 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #14 Skrevet 4. januar 2021 Jeg håper ikke dere puster ut på babyen så de må lukte på ånden deres da. At dere flytter babyen vekk når dere tar det etterlengtede sukket utover eller å ha inhalert babyens dopaminer. Anonymkode: 5d9d0...9c8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #16 Skrevet 4. januar 2021 Helt normalt ❤️ Jeg sniffer på mannen min også innimellom 😂 Anonymkode: b1331...b02 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #17 Skrevet 4. januar 2021 Jeg mistet min far for noen år siden, og kan minnes at når jeg lå i armkroken hans på sykehuset så tok han et skikkelig «magedrag» og sniffet meg i håret.. 😂❤️ Kvinne, 38 år. Anonymkode: 77786...aaa 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #18 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid vært veldig følsom på nærhet, intimitet og lukter! Alltid! Og siden babyen min ble født, har jeg alltid luktet på han. I håret, hender, munn, og tær. Jeg vet ikke hva det er, jeg bare synes det lukter SÅ godt!! Føler en så stor kos på det! Baby er nå 5,5 mnd gammel, og jeg starter hver morgen med å lukte på og nusse på totilottene hans! Han smiler og blir så glad! Samme hver kveld, etter kveldstellet! Mannen synes jo dette er sjukt spesielt.. men er det uvanlig? Anonymkode: b266c...a27 Æsj så ekkelt Anonymkode: 8bf85...9f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #19 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Æsj så ekkelt Anonymkode: 8bf85...9f0 Litt enig i grunn Anonymkode: 8e96c...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #20 Skrevet 4. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt normalt ❤️ Jeg sniffer på mannen min også innimellom 😂 Anonymkode: b1331...b02 DET er iallfall ekkelt. Fotfetisj eller?! Anonymkode: 8e96c...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå