AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #1 Skrevet 3. januar 2021 Hei! Min jobb tilsvarer 70% natt og 30% ettermiddag. Vi er alene på jobb og jobber kun ettermiddag og nattevakter. Hvis jeg sammen med lege/jordmor søker om svangerskapspenger for nattevakten mine, kan sjefen kreve at jeg jobber 100% ettermiddag istedenfor? Synes det høres helt grusomt ut å være på jobb fra 15-22 mandag-fredag hver uke. Får jo ikke noe sosialt liv. Er det noen som har vært borti lignende situasjon? Anonymkode: 11b43...699
altflyter Skrevet 3. januar 2021 #2 Skrevet 3. januar 2021 (endret) Svangerskapspenger er jo hvis det ikke er mulig å jobbe uten å risikere skade på fosteret. Har selv jobbet på en arbeidsplass og der fikk man ikke svangerskapspenger, men ble omdisponert til annet arbeid. Opplevde en periode hvor 5 var gravid samtidig. Da fikk de tre siste svangerskapspenger fordi det ikke var noen tilgjengelige alternative oppgaver. så ut ifra den tolkningen, så kan du ikke få det hvis du faktisk kan jobbe, men jeg er usikker på hvor sunt det er å jobbe kveld hver eneste dag. Kan du drøfte dette med jordmor? Endret 3. januar 2021 av altflyter 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #3 Skrevet 3. januar 2021 altflyter skrev (1 minutt siden): Svangerskapspenger er jo hvis det ikke er mulig å jobbe. Har selv jobbet på en arbeidsplass og der fikk man ikke svangerskapspenger, men ble omdisponert til annet arbeid. Opplevde en periode hvor 5 var gravid samtidig. Da fikk de tre siste svangerskapspenger fordi det ikke var noen tilgjengelige alternative oppgaver. så ut ifra den tolkningen, så kan du ikke få det hvis du faktisk kan jobbe, men jeg er usikker på hvor sunt det er å jobbe kveld hver eneste dag. Kan du drøfte dette med jordmor? Ja derfor jeg tenker svangerskapspenger på nattevaktene mine da det ikke er anbefalt å jobbe nattevakt som gravid hvis det går ut over helsen. Jeg sover maks 3 timer etter nattevakt og som gravid er dette alt for lite. Skal på første svangerskapskontroll hos fastlege imorgen så får høre hva hun har å si 🙂 TS Anonymkode: 11b43...699
altflyter Skrevet 3. januar 2021 #4 Skrevet 3. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja derfor jeg tenker svangerskapspenger på nattevaktene mine da det ikke er anbefalt å jobbe nattevakt som gravid hvis det går ut over helsen. Jeg sover maks 3 timer etter nattevakt og som gravid er dette alt for lite. Skal på første svangerskapskontroll hos fastlege imorgen så får høre hva hun har å si 🙂 TS Anonymkode: 11b43...699 Spør om det! Er lurt å ha drøftet med legen så får du se hva hen tenker. Alt kommer an på arbeidsgiveren. Hvis turnusen er satt for lang tid framover, så blir det merarbeid for dem å skulle putte deg inn på nye vakter. Kan jo godt hende du bare får svangerskapspenger, men det er blitt veldig veldig strengt. Har en kollega som slet med å få innvilget dette fordi det var en viss sannsynlighet for skade på fosteret, men ikke overveiende sannsynlig 🙄 hadde jeg fått den beskjeden som gravid hadde jeg heller sagt opp. På arbeidsplassen min er det ikke uvanlig med skader på oss ansatte 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #5 Skrevet 4. januar 2021 Søker du graderte svangerskapspenger tas du ut av natt, og du vil kun jobbe kveldsvakt-prosenten. Hvis du skulle unngått å bli tatt helt ut måtte det vært mulig for arbeidsgiver å tilrettelegge med å flytte deg fra natt til andre vakter (uten tap av timer og tillegg), og da ville du ikke fått svangerskapspenger. Anonymkode: 54de8...3b9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2021 #6 Skrevet 4. januar 2021 Hvis du er alene så bør det også tas stilling til hva som skal gjøres dersom noen er mistenkt for covid. Gravide skal ikke ha covid-mistenkte brukere/pasienter. Anonymkode: 54de8...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå