Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge teorien om at gutter ligger under 140 salg i minuttet og jenter over 140 slag i minuttet. Stemte dette for deg? 🙂 

Det stemte faktisk for mine to første, da min datter hadde gjennomsnittspuls på 150 slag i minuttet gjennom svangerskapet, mens min sønn hadde gjennomsnittspuls på 139.  Denne gangen ligger pulsen høyt så langt, men vi tror likevel det er en gutt i magen...☺️

Anonymkode: 540d1...772

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ingen vitenskapelig bevist teori. Er helt tilfeldig

Anonymkode: 2073a...6cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ingen vitenskapelig bevist teori. Er helt tilfeldig

Anonymkode: 2073a...6cd

Det er jeg klar over, men det er gøy å høre om folks erfaringer likevel 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tror det stemmer. Har 2 gutter og de har alltid ligget lavt aldri over 140

Anonymkode: 28d79...e77

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette stemte for meg! Har en gutt og en jente. Pulsen lå på rundt 140 på begge frem til uke 18, men så endret det seg. Med jenta steg den en del, mens gutten lå lavere frem mot fødsel. Helsesøster sa også at hun opplevde at dette ofte stemte med teorien. 

Anonymkode: c11c2...b24

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kun en myte/antagelse, for mange vil det stemme fordi det er 50% for at det er riktig. Ikke nødvendig med forskning på det området nå som bi har ultralyd og gentesting, så det vil nok alltid forbli en myte. 

Anonymkode: 64c99...6d7

Skrevet

Spennende! Vet ikke/husker ikke frekvens på nr 1. Har nå to i magen, og på tidlig ultralyd hadde den ene høyere enn den andre, kanskje en av hver da 🤩🤩

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy å høre at det stemmer for andre! ☺️Med mine to første stemte det meste av kjerringråd i tillegg til hjertefrekvensen; var veldig kvalm i starten av svangerskapet med jenta, ekstremt hoven i kroppen på slutten av svangerskapet, håret falt av, større bryster osv. Med gutten var jeg ikke kvalm i det hele tatt, ikke hoven i kroppen, håret vokste som ugress (på hele kroppen) og det så ut som jeg hadde svelget en basketball☺️

Denne gangen har jeg vært også vært kvalm i starten, og pulsen har altså startet høyt, men vi tror det er en gutt fordi fostermedisineren på UL i uke 12 sa at «noen mener man kan se det på vinkelen og at de i såfall ville gjettet gutt, men at det var så smått og at de tok så ofte feil at man måtte ta det med en klype salt» ☺️ Blir spennende å se på OUL om noen dager🤩 Jeg synes myter er gøy jeg ☺️

Skrevet

Stemte ikke her, sønnen min lå over 150slag i minuttet hver gang jeg hørte hjertelyden 😊

AnonymBruker
Skrevet

Storesøster lå alltid høyt, over 150 slag i minuttet og lillesøster rundt 140 eller litt lavere. Storesøster var alltid veldig aktiv i magen på svangerskapskontroll, så det var flere ganger jordmor måtte sjekke en gang til mot slutten av kontrollen fordi hun syntes pulsen hadde vært litt for høy.

Anonymkode: 4a300...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...